AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Vi har utrolig mange tullejobber i dagens gale samfunn, for alle skal jo "Jobbe"!. Borgerlønn og jobb som en kombinasjon er eneste løsning. Fin video fra David Graeber: Anonymkode: d12c0...da8 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 Gidder ikke se videoen. Hvilke jobber er det du tenker på? Anonymkode: d2aef...a4c 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 En korte video fra han: Anonymkode: d12c0...da8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Han har mange gode poenger. Anonymkode: f48df...a7d 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han har mange gode poenger. Anonymkode: f48df...a7d Helt klart! Mannen er har mange videoer på youtube. Lurer på når mennesket skal våkne opp å se hvor galt vi lever, livet er jo en løgn. Anonymkode: d12c0...da8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #6 Skrevet 1. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har utrolig mange tullejobber i dagens gale samfunn, for alle skal jo "Jobbe"!. Borgerlønn og jobb som en kombinasjon er eneste løsning. Fin video fra David Graeber: Anonymkode: d12c0...da8 1. Fordi, høy arbeidsledighet betyr politisk bråk, opptøyer og krig, derfor må folk ha "noe å holde på" med. 2. Igjen, om borgerlønn, som du foreslår, ikke er høy nok til å leve et verdig liv av, da skjer igjen punkt 1. Les over. 3. Hvordan skal borgerlønn betales og av hva? Er ikke imot forslaget ditt, men de fleste partier er det. Så vi får ikke gjort noe med det. Det er mer sannsynlig at vi vil bli nødt til å iversette tiltak mot automatisering, for vi kan ikke sitte og se på at helt friske mennesker automatiseres bort "på gata", eller rett på NAV, mens arbeidsgiveren ler hele veien. Det er større sjanse for at eventuelle slike mottiltak vil koste arbeidsgiveren noe mer for å automatisere bort noen, enn det å gå inn for at alle som blir automatisert bort, får borgerlønn. Men det er klart, det er litt av en balanse. For mange fattige eller arbeidsløse, pleier å føre til mange problemer i samfunnet. Anonymkode: 308b5...bf3 8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #7 Skrevet 1. november 2020 Jeg ble deppa av å sitte hjemme og ikke jobbe da jeg var på AAP. Folk trenger å ha en mening med livet og for veldig mange så er det hva de bidrar med til samfunnet via jobb. Anonymkode: 57cdd...c56 7
Jensine Skrevet 1. november 2020 #8 Skrevet 1. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble deppa av å sitte hjemme og ikke jobbe da jeg var på AAP. Folk trenger å ha en mening med livet og for veldig mange så er det hva de bidrar med til samfunnet via jobb. Anonymkode: 57cdd...c56 Men hvis man VET at det man driver med like godt kunne vært gjort maskinelt, men at det er for at folk skal ha noe å drive med at det ikke gjøres på den måten - vil man fortsatt ha følelsen av å bidra?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #9 Skrevet 1. november 2020 Jeg har sansen for de som klarer å formidle og argumentere synspunktene selv, og ikke viser til en video på youtube. Hvilke jobber er det spesifikt du mener er så tullete? Anonymkode: 9becd...e02 7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #10 Skrevet 1. november 2020 Tror TS heller vil nave. Anonymkode: f1386...664
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå