Gå til innhold

Noen som har studert kriminologi på UiO?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjeder meg sånn at jeg ikke vet hva jeg skal finne på. Vurderer derfor å studere i tillegg til å jobbe 100 %, altså ta det via nettstudier. Jeg er veldig interessert i kriminologi/psykologi og vurderer dette. Noen som har gått dette studiet, og er det vanskelig? 

Usikker på om jeg har sjans til å komme inn, jeg har ikke de beste karakterene fra vgs. 

Anonymkode: 6d283...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å er det nå mulig å studere det vis nettet?????

Anonymkode: 6b5d8...329

Nå er det mulig pga korona, men poenggrensen var 53 med førstegangsvitnemål i år.

Anonymkode: 5c09d...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å er det nå mulig å studere det vis nettet?????

Anonymkode: 6b5d8...329

Det ser ut som det er mulig nå hvertfall, når det er corona. Regner med det er noen samlinger men det kan jeg samkjøre med jobb. 

Syns det virker som et utrolig spennende studie altså. Psykologi har jeg ikke sjans til å komme inn på, og jeg har jo ikke tenkt å bli psykolog. Men skader jo ikke å oppdatere cv-en med litt studier, og nå har jeg jo nok av tid kan man si. Sosiologi kunne også vært noe. 

Hadde vært fint å høre fra noen som har studert kriminologi da, om det er noe for meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det mulig pga korona, men poenggrensen var 53 med førstegangsvitnemål i år.

Anonymkode: 5c09d...729

Hm jeg hadde vel et snitt på 3.2 fra vgs (er 21 år siden jeg gikk ut fra vgs). Også har jeg en bachelorgrad fra England, vet ikke om det teller + alderspoeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanskelig siste året bachelor og spesielt master. Mye tung teori. Kriminologisk teori har rot i sosiologi, så er mye klassisk sosiologisk teori på studiet. Lite psykologi, i alle fall når jeg tok studiet for en del år siden. 

Det er også et studie det er svært vanskelig å komme inn på, så du må ha veldig gode karakterer :) Mulig årsstudiet er lettere å komme inn på, men er bare å sjekke hva snittet var i år på samordna opptak. 

Anonymkode: dd70c...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske vanskelig siste året bachelor og spesielt master. Mye tung teori. Kriminologisk teori har rot i sosiologi, så er mye klassisk sosiologisk teori på studiet. Lite psykologi, i alle fall når jeg tok studiet for en del år siden. 

Det er også et studie det er svært vanskelig å komme inn på, så du må ha veldig gode karakterer :) Mulig årsstudiet er lettere å komme inn på, men er bare å sjekke hva snittet var i år på samordna opptak. 

Anonymkode: dd70c...d63

Jeg regnet med det var vanskelig å komme inn. Da er nok ikke det noe for meg, jeg er virkelig ikke skoleflink, har aldri vært det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du det for ren interesse eller har du håp i å få jobb innen dette?

Hvis det er det første, bra for deg, men du må regne med at det er tungt å studere.

Hvis det er det andre, må du regne med at du ikke får relevant jobb etterpå med mindre du skiller deg ut.

Anonymkode: c05aa...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...