AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Hvordan forholder dere dere til folk som vil komme langveisfra på besøk nå? Enten som høygravid eller nyfødt. svigers ønsker å besøke oss 4 uker før termin og også 5 dager etter termin, de må da fly og de tenker å bo på hotell. Vi har en ettåring også som ikke klarer å holde avstand. Alltid når de er her pleier de å være hos oss hele dagene og ta med ungene ut på aktiviteter etc. Helt topp for alle det - men.. Jeg blir stresset av hele opplegget og ønsker fred og ro og minimere risiko både for corona men også vanlig forkjølelse etc. Vil ikke risikere å måtte utsette kontroller eller føde uten partner. Ei heller å utsette den nyfødte for noe unødvendig nå. Er jeg helt dust som tenker at det er uaktuelt med besøk nå i disse tider? Redd det er hormonene mine som herjer og at jeg oppfører meg som en heks som vil «nekte» svigers å se familien. Men det er altså sånn jeg føler det nå, og trenger andres synspunkter her. Hilsen sliten og forvirret høygravid 😐 Anonymkode: 75098...a84
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan forholder dere dere til folk som vil komme langveisfra på besøk nå? Enten som høygravid eller nyfødt. svigers ønsker å besøke oss 4 uker før termin og også 5 dager etter termin, de må da fly og de tenker å bo på hotell. Vi har en ettåring også som ikke klarer å holde avstand. Alltid når de er her pleier de å være hos oss hele dagene og ta med ungene ut på aktiviteter etc. Helt topp for alle det - men.. Jeg blir stresset av hele opplegget og ønsker fred og ro og minimere risiko både for corona men også vanlig forkjølelse etc. Vil ikke risikere å måtte utsette kontroller eller føde uten partner. Ei heller å utsette den nyfødte for noe unødvendig nå. Er jeg helt dust som tenker at det er uaktuelt med besøk nå i disse tider? Redd det er hormonene mine som herjer og at jeg oppfører meg som en heks som vil «nekte» svigers å se familien. Men det er altså sånn jeg føler det nå, og trenger andres synspunkter her. Hilsen sliten og forvirret høygravid 😐 Anonymkode: 75098...a84 Da er du ærlig på det. Anonymkode: 5be29...c16 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 Du må bare være ærlig. Jeg ville ha avlyst besøket 4 uker før pga fare for at partner ikke får være med, og spurt om de heller vil komme når baby er noen uker gammel. Å komme langveisfra og være lenge når du har en nyfødt høres bare veldig slitsomt ut... Anonymkode: 0f25a...eda 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Vi fikk besøk da baby var ca 10 dager gammel, midt under corona. Det gikk helt fint, oppegående besøk som hadde avlyst ved luftveissymptomer (de hadde ikke fått reist uansett da). Besøk før fødsel avsto vi fra, ikke fordi vi var redde for smitte, men fordi jeg som du så mørkt på å føde alene. Så besøket før fødsel ville jeg flyttet til feks 6 uker før, og besøket etter litt lengre etter termin. Plutselig går du over. Anonymkode: fe8ac...80f 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 Da regner jeg med at besøksforbudet gjelder absolutt alle og ikke bare svigers? Det er like stor sjanse for å bli smittet av din familie eller vennene deres som av svigers. Anonymkode: e17be...d1c
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #6 Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da regner jeg med at besøksforbudet gjelder absolutt alle og ikke bare svigers? Det er like stor sjanse for å bli smittet av din familie eller vennene deres som av svigers. Anonymkode: e17be...d1c Samme regler gjelder ikke nei, fordi jeg vil si at risikoen øker betraktelig når man skal innom 2-3 flyplasser, sitte på fly, og ikke ane hva man tar med seg til den nyfødte og i tillegg overstige de 5 man har som sine nærmeste i hverdagen. Mine foreldre er skilt og gift på nytt og er til stor hjelp i hverdagen. Derfor er de 4 av våre 5 nære. I tillegg har min mor et barn til som blir den 5. møter ikke venner og har ellers hjemmekontor og minimerer risikoen der vi kan. Anonymkode: 75098...a84 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #7 Skrevet 2. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme regler gjelder ikke nei, fordi jeg vil si at risikoen øker betraktelig når man skal innom 2-3 flyplasser, sitte på fly, og ikke ane hva man tar med seg til den nyfødte og i tillegg overstige de 5 man har som sine nærmeste i hverdagen. Mine foreldre er skilt og gift på nytt og er til stor hjelp i hverdagen. Derfor er de 4 av våre 5 nære. I tillegg har min mor et barn til som blir den 5. møter ikke venner og har ellers hjemmekontor og minimerer risikoen der vi kan. Anonymkode: 75098...a84 Men det er jo påbudt med munnbind på flyplass/fly. Er vel ingen som har fått påvist smitte etter flytur så vidt jeg har fått med meg iallefall. Men om dere er helt isolert med unntak av disse fem, og disse fem er helt isolert med unntak av deres familie så er det jo greit å forskjellsbehandle. Da mener jeg at dere bruker munnbind med en gang dere er ute av døren og at begge har hjemmekontor og holder barnet dere har fra før av hjemme fra barnehagen. Om dere ikke gjør disse tiltakene synes jeg det er rart å holde besteforeldrene unna. Hvor lenge tenker dere forresten at det skal gå før noen andre enn deres fem nærmeste skal få se barnet? Anonymkode: e17be...d1c 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #8 Skrevet 2. november 2020 Jeg ville nesten følt meg tryggere om folk reiste via fly hvor det faktisk er veldig strengt. Anonymkode: 28016...40e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå