Gå til innhold

Interaksjonsdesign, webutvikling, grafisk design?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som jobber innen et av disse yrkene og kan fortelle om det var lett/vanskelig å få jobb etter endt utdanning?

Hvor viktig er det at man får seg en relevant sommerjobb ila studiet ? Jeg har en jobb som selger, men har søkt på noen summer internships som vil være sommeren før jeg starter på tredje året av bacheloren. Hvis jeg ikke får noen av de blir det bare praksisen som alle andre på studiet også må gjennom femte semester.. Vil jeg stille mye svakere da?

Holder på å bygge portefølje gjennom studiet og ligger mellom A/B, men har ikke gjort noen egne prosjekter på sia. Burde jeg gjøre dette, og kan det isåfall være et fiktivt prosjekt eller burde jeg finne noen å jobbe gratis for? 

Studerer forresten Interaksjonsdesign, men er nysgjerrig hvordan det er med disse andre studiene også da de går en del inn i hverandre 

Anonymkode: 5fa89...79f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lett å få jobb med master. Med bare bør du nok prøve å få litt erfaring utenfor studiet.

Alltid en fordel å kunne litt webutvikling ifm samarbeid med utviklere.

Anonymkode: 90f95...f26

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lett å få jobb med master. Med bare bør du nok prøve å få litt erfaring utenfor studiet.

Alltid en fordel å kunne litt webutvikling ifm samarbeid med utviklere.

Anonymkode: 90f95...f26

Er skeptisk til master siden jeg er allerede 28 år :( 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er skeptisk til master siden jeg er allerede 28 år :( 

Og 30 når jeg er ferdig med bachelor. Da ville jeg blitt 32 hvis jeg tar master 😅 Ikke at det er så gammelt men tenker jo litt på å få barn osv etterhvert

Skrevet

I de store byene er det ikke vanskelig å få seg jobb som interaksjonsdesigner. Du trenger ikke master, svært få krever det. Det er manko på interaksjons-/tjenestedesignere. Det er en fordel å kunne noe html/css/javascript og grafisk design. Hvis du kan ta valgfag ville jeg tatt økonomi og forretningsutvikling. Så lenge man er åpen og nysgjerrig, liker faget sitt, og er sosialt oppegående, bør det gå bra. 

Jeg tror ikke du blir nødt til å få deg en jobb som utvikler eller grafisk designer når du blir ferdig, det er uansett ikke din ekspertise. Da er det enklere for deg å få deg jobb innenfor tjeneste- og løsningsutvikling. Dine fag har jo hovedvekt på research og teamarbeid, og det kan brukes til mye.

Anonymkode: dd191...dad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...