AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Hvilken dessert ville du valgt å servere til denne menyen: Akevittgravet laks på flatbrød Øldampet pinnekjøtt m kålrotstappe, rødkål og poteter Jeg ønsker en juledessert, men er selv ikke så glad i riskrem og skal kokkelere på typ hybelkjøkken . Så det bør være noe lite tidkrevende og enkelt å tilberede. Idèer? Anonymkode: 6b681...ccf 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 Krumkaker med multekrem, pepperkake-is, kransekake og is, julete ostekake som ikke skal stekes (bunnen lages av pepperkaker, og gelelokk lages av gløgg/ gelatinplater. Veldig godt, og kan lages dagen før 😊 Anonymkode: d0906...5ef 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 Sorbet laget av frosne jordbær som kjøres i blender/matmølle sammen med littegrann sukker og littegrann fløte. Superenkelt, kjempegodt og ikke for mektig. Anonymkode: 891a2...b2d 2
Ullvott Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Vaniljeis og (lune) multer. Multekrem er jo tradisjon til jul, men multer og is er både lettvintere og ikke fullt så heftig som multekrem. Dessuten kan man regulere mengden multer selv, siden noen liker det kjempegodt og noen ikke fullt så godt. 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 Pinnekjøtt er tungt, så jeg hadde vært overlykkelig for is med f.eks en bærsaus til. Enklere blir det jo nesten ikke. Eventuelt med noe sjokolade, brownies, kjeks eller liknende ved siden av, men inget must. Evt friske bær med pisket rømme. Anonymkode: 773d3...0f6 3
Gjest Blondie65 Skrevet 1. november 2020 #6 Skrevet 1. november 2020 Jeg ville gått for krumkaker med enten is eller en krem med frukt eller bær i. Altså multekrem konseptet men med andre bær. Øldampet pinnekjøtt ...? Hm ... må prøves.
Luckiness Skrevet 1. november 2020 #7 Skrevet 1. november 2020 Multe-iskake. Kan bruke pepperkake som kjeks til bunnen. Is med bær Pannacotta med bringebærcoulis. Evt appelsin+kanel saus dersom mer julepreg. 1
Brunhilde Skrevet 1. november 2020 #8 Skrevet 1. november 2020 Pannacotta med krydrede skogsbær og knuste, brente mandler på toppen. Kan lages dagen før, noe som frigir tid til selve middagen. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #9 Skrevet 1. november 2020 Fruktsalat som får stå å "sause" seg natta over, altså lag den dagen før! Appelsiner, epler, mandariner, druer, banan, litt revet sjokolade og en kanelstang! Mums! Anonymkode: ae606...db4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #10 Skrevet 1. november 2020 Man kan også lage multecoulis på samme måte som bringebærcoulis og ha til enten vaniljeis eller panna cotta. Enkelt fordi det kan lages klar i god tid, og det er både friskt (etter tung forrett og hovedrett) og jule-aktig. https://www.frukt.no/oppskrifter/barcoulis/ Anonymkode: 6cc89...939 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #11 Skrevet 1. november 2020 Trollkrem og krumkaker? Anonymkode: c51ae...cf0 1
LittDiva Skrevet 1. november 2020 #12 Skrevet 1. november 2020 Hadde gått for god gammeldags karamellpudding. 2
Kinder Skrevet 1. november 2020 #13 Skrevet 1. november 2020 Jeg skal ha omtrent samme menyen som deg. Skal ha akevittmarinert multer med råkrem til dessert. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #14 Skrevet 1. november 2020 Tusen takk for mange flotte forslag alle sammen! Jeg falt virkelig for denne: 51 minutter siden, Kinder skrev: Jeg skal ha omtrent samme menyen som deg. Skal ha akevittmarinert multer med råkrem til dessert. Så er veldig interessert i oppskrift, om du vil dele? TS Anonymkode: 6b681...ccf
Kinder Skrevet 1. november 2020 #15 Skrevet 1. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for mange flotte forslag alle sammen! Jeg falt virkelig for denne: Så er veldig interessert i oppskrift, om du vil dele? TS Anonymkode: 6b681...ccf Jeg har tenkt å prøve meg på denne https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/akevittmarinerte-multer-med-rakrem/ og ha litt krokan av pistasjnøtter over og/eller servere multene og råkremen i krumkakeskål, for jeg liker å ha noe sprøtt til en ellers myk dessert😊
sommermor Skrevet 2. november 2020 #16 Skrevet 2. november 2020 På 1.11.2020 den 14.43, AnonymBruker skrev: Fruktsalat som får stå å "sause" seg natta over, altså lag den dagen før! Appelsiner, epler, mandariner, druer, banan, litt revet sjokolade og en kanelstang! Mums! Anonymkode: ae606...db4 Blir ikke frukten brun og ekkel når den står en natt i kjøleskapet ? 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #17 Skrevet 2. november 2020 20 timer siden, Kinder skrev: Jeg har tenkt å prøve meg på denne https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/akevittmarinerte-multer-med-rakrem/ og ha litt krokan av pistasjnøtter over og/eller servere multene og råkremen i krumkakeskål, for jeg liker å ha noe sprøtt til en ellers myk dessert😊 Tusen takk! Det blir nok denne sammen med krumkaker ja 😉 Anonymkode: 6b681...ccf 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #18 Skrevet 3. november 2020 Pannacotta med multer Anonymkode: 4f5f4...388
PassionatePatti Skrevet 15. november 2020 #19 Skrevet 15. november 2020 Riskrem med rød saus. En klassiker som passer etter alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå