AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 9-åringen har veldig lyst på snapchat slik at hun kan sende bilder til besteforeldrene sine. Og oss foreldre. Jeg vet at tre av hennes nærmeste venninner har det, og de har da kun familie de kan sende og motta fra. Er det innafor? Anonymkode: a51bd...974
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 NEI. Det er en absolutt aldersgrense på 13 år for Snapchat. Anonymkode: fb9bd...852 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Hun kan vel heller sende bilder som melding? Anonymkode: fb9bd...852 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 Hun kan sende bilder som mms til de hun ønsker. Sapchat egner seg ikke til en 9-åring. Anonymkode: 914d3...657 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #6 Skrevet 1. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: NEI. Det er en absolutt aldersgrense på 13 år for Snapchat. Anonymkode: fb9bd...852 Nei, det er det ikke Anonymkode: c892b...2ba 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #7 Skrevet 1. november 2020 Klart hun kan få det Anonymkode: c892b...2ba 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #8 Skrevet 1. november 2020 Problemet med så små barn og sosiale medier er at de overhodet ikke ser konsekvensene av uansvarlig bruk. Jeg kunne vurdert foreldre og besteforeldre, men ikke jevnaldrende. Jeg vet at noen luringer har ekstra kontoer som foreldrene ikke vet om, vanskelig å oppdage når de først har fått appen. Jeg jobber som lærer, og sosiale medier som Snapchat og tiktok er store utfordringer i barns sosiale liv, de klarer rett og slett ikke å håndtere det godt nok. Anonymkode: 0154e...0f8 6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #9 Skrevet 1. november 2020 Litt mer om snapchat: Man kan selvsagt ha innstilling slik at ingen andre enn venner kan kontakte en. Den er grei, samtidig så kan dette endres på når som helst av brukeren, enten tilfeldig eller med vilje. Også har man disse stories'ene. Dette kan man ikke styre. Der kommer det opp alt mulig om kropp, helse, sex osv. Det kommer så utrolig mye rart opp der. Det nytter ikke å prøve å ta bort, for det kommer bare opp andre der da. I dag har jeg feks Sophie Elise, Anna Rasmussen, Vg (eks-kjærste siktet for drap), saraaemiliee, hooked, ungeforeldre, linni meister, noe jallaspråk, born different, staysman, this is my daily routine, carinadahl, hønehjørnet, 9 months pregnat and stilll got gains, extreme makeovers, isabel raad på listen. Det er bare noen. Dette kan ikke endres på annen måte enn å faktisk se noe slik at det algoritmene kan pøse ut enda mer i samme kategori. Anonymkode: 914d3...657 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #10 Skrevet 1. november 2020 Mine barn på 9 og 11 har hatt Snapchat i et par år. Null problem. De sender til besteforeldre, onkler, tanter og til meg og min mann. Jeg har oversikt over hvem de har på vennelisten, og ellers har de lært godt nettvett. Godt nettvett er alfa og omega. Anonymkode: 70c2a...4ab 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #11 Skrevet 1. november 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine barn på 9 og 11 har hatt Snapchat i et par år. Null problem. De sender til besteforeldre, onkler, tanter og til meg og min mann. Jeg har oversikt over hvem de har på vennelisten, og ellers har de lært godt nettvett. Godt nettvett er alfa og omega. Anonymkode: 70c2a...4ab Du er uansvarlig. Det er 13-års grense på Snapchat av en grunn. Du har ikke oversikt selvom du liker å tro det. Anonymkode: a3d6e...6c6 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #12 Skrevet 1. november 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine barn på 9 og 11 har hatt Snapchat i et par år. Null problem. De sender til besteforeldre, onkler, tanter og til meg og min mann. Jeg har oversikt over hvem de har på vennelisten, og ellers har de lært godt nettvett. Godt nettvett er alfa og omega. Anonymkode: 70c2a...4ab Og hvilken oversikt mener du at du har over hva de faktisk ser på? Det logges jo da ikke... Anonymkode: 914d3...657 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #13 Skrevet 1. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du er uansvarlig. Det er 13-års grense på Snapchat av en grunn. Du har ikke oversikt selvom du liker å tro det. Anonymkode: a3d6e...6c6 Det er anbefalt 13-årsgrense, ikke en absolutt grense. Anonymkode: 914d3...657 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #14 Skrevet 1. november 2020 NEI NEI NEI Før du vet ordet av det har hun pedoer på snap Anonymkode: b27d5...769 1
Tindra80 Skrevet 1. november 2020 #15 Skrevet 1. november 2020 Jeg vil bare si at aldersgrenser på apper kun er anbefalte aldersgrenser og ikke juridiske aldersgrenser. Og grunnen til at det er satt 13 års-grense er fordi aktørene samler inn personopplysninger. Og da må du være 13 år eller eldre. 2
Heihola Skrevet 1. november 2020 #16 Skrevet 1. november 2020 Nei, nei, nei. Vet du egentlig hvor enkelt det er at en fremmed kan legge henne til og sende henne ting hun virkelig ikke bør eller vil se? I tillegg har det vært i nyhetene en rekke ganger den siste tiden, om unger på snapchat som har blitt lurt til å sende diverse bilder som de virkelig ikke burde sendt.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #17 Skrevet 1. november 2020 https://www.barnevakten.no/skole/snapchats-overfladiske-hoyre-spalte/ Anonymkode: 914d3...657 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #18 Skrevet 1. november 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt mer om snapchat: Man kan selvsagt ha innstilling slik at ingen andre enn venner kan kontakte en. Den er grei, samtidig så kan dette endres på når som helst av brukeren, enten tilfeldig eller med vilje. Også har man disse stories'ene. Dette kan man ikke styre. Der kommer det opp alt mulig om kropp, helse, sex osv. Det kommer så utrolig mye rart opp der. Det nytter ikke å prøve å ta bort, for det kommer bare opp andre der da. I dag har jeg feks Sophie Elise, Anna Rasmussen, Vg (eks-kjærste siktet for drap), saraaemiliee, hooked, ungeforeldre, linni meister, noe jallaspråk, born different, staysman, this is my daily routine, carinadahl, hønehjørnet, 9 months pregnat and stilll got gains, extreme makeovers, isabel raad på listen. Det er bare noen. Dette kan ikke endres på annen måte enn å faktisk se noe slik at det algoritmene kan pøse ut enda mer i samme kategori. Anonymkode: 914d3...657 DETTE!!! Selve bildedelingsfunksjonen er ikke det som gjør Snap uegnet for barn, men men sveip venstre, og man har ubegrensa tilgang til alle offentlige story's i hele verden... Der er det mye dritt! Anonymkode: 03c0b...2e0 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #19 Skrevet 1. november 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine barn på 9 og 11 har hatt Snapchat i et par år. Null problem. De sender til besteforeldre, onkler, tanter og til meg og min mann. Jeg har oversikt over hvem de har på vennelisten, og ellers har de lært godt nettvett. Godt nettvett er alfa og omega. Anonymkode: 70c2a...4ab Har jo ikke noe med hvem de har på vennelisten som de snapper med! Har du sveipet mot venstre og sett all dritten som ligger der?? Offentlige storys? Du kan ikke vite hva de har sett på innpå der! Anonymkode: 03c0b...2e0 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #20 Skrevet 1. november 2020 Nei. Nettopp fordi de kan se alt på stories og det kan man ikke skjerme dem fra. Mine har også nettvett, men de er fortsatt barn og som barn flest er de impulsive, ser ikke alltid konsekvenser av alt de gjør og de er nysgjerrige. Mine på 10 og 12 får ikke ha Snap. Anonymkode: 0a333...684 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå