AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Alle vet at Anne Boleyn egentlig var en svart kvinne, men historien har hvitvasket henne. Nå får vi endelig se Anne Boleyn som hun var i virkeligheten. https://www.harpersbazaar.com/celebrity/latest/a34540474/jodie-turner-smith-anne-boleyn-downfall-series/ Anonymkode: 442f3...7d7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle vet at Anne Boleyn egentlig var en svart kvinne, men historien har hvitvasket henne. Nå får vi endelig se Anne Boleyn som hun var i virkeligheten. https://www.harpersbazaar.com/celebrity/latest/a34540474/jodie-turner-smith-anne-boleyn-downfall-series/ Anonymkode: 442f3...7d7 Ha,ha, nei det visst ikke jeg. Fortell meg gjerne om bakgrunnen hennes 😊 Anonymkode: e8eeb...ca7 7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Ganske mirakuløst at hun fikk en rødhåret datter da. Anonymkode: 7533b...92e 14
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 2 minutter siden, Catalina Culès skrev: Hun var ikke mørkhudet Det vet jeg ingenting om, men du er ganske lettlurt hvis du tror dette kan brukes som bevis. Gamle dagers "fotoshop" 😄 Anonymkode: e8eeb...ca7 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #6 Skrevet 1. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg ingenting om, men du er ganske lettlurt hvis du tror dette kan brukes som bevis. Gamle dagers "fotoshop" 😄 Anonymkode: e8eeb...ca7 Slutt å tull Anonymkode: ac4c9...14d 3
Gjest Blondie65 Skrevet 1. november 2020 #7 Skrevet 1. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle vet at Anne Boleyn egentlig var en svart kvinne (...) Vet vi det, gitt? Hva med kilder for en slik påstand, siden jeg jo er en av disse toskene som ikke vet det alle vet.
youcancallmejune Skrevet 1. november 2020 #8 Skrevet 1. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle vet at Anne Boleyn egentlig var en svart kvinne, men historien har hvitvasket henne. Nå får vi endelig se Anne Boleyn som hun var i virkeligheten. https://www.harpersbazaar.com/celebrity/latest/a34540474/jodie-turner-smith-anne-boleyn-downfall-series/ Anonymkode: 442f3...7d7 I så fall må det ha vært Anne Boleyn selv som startet hvitvaskingen. Hun må ha overtalt Hans Holbein til å spare på brunfargen 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #9 Skrevet 1. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle vet at Anne Boleyn egentlig var en svart kvinne, men historien har hvitvasket henne. Nå får vi endelig se Anne Boleyn som hun var i virkeligheten. https://www.harpersbazaar.com/celebrity/latest/a34540474/jodie-turner-smith-anne-boleyn-downfall-series/ Anonymkode: 442f3...7d7 Jeg er for at karakterer spilles som de opprinnelig var, men ikke ha en skuespiller med minoritetsbakgrunn kun fordi det er politisk korrekt. Feks en svart James Bond. Det går ikke. Han var ikke svart. Annie bør ha rødt hår, det er slik hun var. Marthin Luther King må være svart osv. Hva er neste i denne politisk korrekte verden? Skal Hitler spilles av en afrikaner? Anonymkode: da6eb...c4d 9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #10 Skrevet 1. november 2020 Kristendommen kan gå i seg selv. Bildene av Jesus må gjøres om. På nordafrikas kyst finnes mennesker med lysegrønne øyne, men ikke blå. De fleste har brune. Oddsen for det lysebrune håret er også lav. Menneskene har svart hår i det geografiske området han kommer fra. Anonymkode: da6eb...c4d 5
Gjest Blondie65 Skrevet 1. november 2020 #11 Skrevet 1. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er neste i denne politisk korrekte verden? Skal Hitler spilles av en afrikaner? Anonymkode: da6eb...c4d En ortodoks kvinnelig svart jøde. Eller en muslimsk kvinne. Eller kanskje til og med en homofil muslimsk mann. Det kan da ikke være et problem, vel?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #12 Skrevet 1. november 2020 Hun ble ofte beskrevet som "mørk", typisk sør-europeisk. Mørkt hår, mørke øyne, mørkere hud. Portretter fra Tudor-tiden er ikke realistiske, Henry Tudor var en forfengelig mann med et digert ego, alle portretter skulle reflektere hva han trodde om seg selv, ikke hvordan han faktisk var. Dette ble da stilen på portretter fra denne tiden. Personlig bryr jeg meg ikke om hudfargen til skuespilleren som portretterer Anne Boleyn, men jeg synes ikke hun burde være pen, for det var ikke en av Annes sterke sider. Hun utviklet andre egenskaper som tok henne frem i livet, nettopp fordi hun ikke hadde noe skjønnhet hun kunne bruke som et verktøy. Anonymkode: f4f4e...50f 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #13 Skrevet 1. november 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å tull Anonymkode: ac4c9...14d "Slutt og tull?" Tror du virkelig ikke at noen ble fremstilt litt annerledes enn de var i et maleri? Anonymkode: e8eeb...ca7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #14 Skrevet 1. november 2020 Endelig skal en hvit mann spille Martin Luther King. Alle vet han egentlig var hvit. Anonymkode: 0bf4b...07c 10
Million Skrevet 1. november 2020 #15 Skrevet 1. november 2020 Anne Boleyns far var typisk britisk rødhåret Anne Boleyns mor var typisk britisk av utseende, hun også. Ingen sannsynlighet for at disse to ville produsere et svart barn. 9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #16 Skrevet 1. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun ble ofte beskrevet som "mørk", typisk sør-europeisk. Mørkt hår, mørke øyne, mørkere hud. Portretter fra Tudor-tiden er ikke realistiske, Henry Tudor var en forfengelig mann med et digert ego, alle portretter skulle reflektere hva han trodde om seg selv, ikke hvordan han faktisk var. Dette ble da stilen på portretter fra denne tiden. Personlig bryr jeg meg ikke om hudfargen til skuespilleren som portretterer Anne Boleyn, men jeg synes ikke hun burde være pen, for det var ikke en av Annes sterke sider. Hun utviklet andre egenskaper som tok henne frem i livet, nettopp fordi hun ikke hadde noe skjønnhet hun kunne bruke som et verktøy. Anonymkode: f4f4e...50f Når man beskriver folk som "mørk" kan det som i nyere tid bety mørk hudfarge, men man skal ikke mer enn 50-60 år tilbake før det å beskrive noen som "mørk" betyr at de har mørkt hår og ev brune øyne - som er det å beskrive noen som "mørk" har betydd fram til nå. Sør-europeere har kanskje noe mørkere hud enn oss i Norge, men det skal ikke mye til, de er fremdeles lyshudete. Anonymkode: f6593...182 7
Gjest Villfisker Skrevet 1. november 2020 #17 Skrevet 1. november 2020 51 minutter siden, Blondie65 skrev: Vet vi det, gitt? Hva med kilder for en slik påstand, siden jeg jo er en av disse toskene som ikke vet det alle vet. 🤫hysj hysj. Hvis du våger å påstå at kongen er naken, kapper han kanskje ditt hode også.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #18 Skrevet 1. november 2020 Dette begynner å bli latterlig. Anonymkode: 31bdf...e3a 5
Gjest Blondie65 Skrevet 1. november 2020 #19 Skrevet 1. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man beskriver folk som "mørk" kan det som i nyere tid bety mørk hudfarge, men man skal ikke mer enn 50-60 år tilbake før det å beskrive noen som "mørk" betyr at de har mørkt hår og ev brune øyne - som er det å beskrive noen som "mørk" har betydd fram til nå. Sør-europeere har kanskje noe mørkere hud enn oss i Norge, men det skal ikke mye til, de er fremdeles lyshudete. Anonymkode: f6593...182 En av mine foreldre har mørkere hud og tåler solen helt annerledes enn alle barna sine. Vedkommende er ikke mørk i huden av den grunn. Ikke er det svart hår heller, men mørkt og brune øyne. Når solen skinner på håtry blir det røde striper, akkurat det har blonde meg arvet. Den andre forelderen er så norsk i utseende som det kan forblitt, knallblå øyne, lyst blondt hår og typisk nordisk solbrennbar hud. Det har jeg selvfølgelig arvet selv om jeg har øyenfarge som er en miks av de to.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #20 Skrevet 1. november 2020 Helt tragisk! Anne Boleyn var ikke farget som denne kvinnen, og at hun skal spille Anne Boleyn er helt tragisk. Anonymkode: b308d...764 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå