AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Ser mange nybakte foreldre legger ut bilde av sin baby på sosiale medier, gjerne offentlig visning så gud og hvermann kan se. Jeg synes det kan være koselig, men noen babyer er jo direkte.... mindre pene? Bare lurer på om disse foreldrene ser det selv? Anonymkode: a8938...c71 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 Nei, de ser det ikke selv. Anonymkode: 07736...543 23
Citpensacola Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 Synes ærlig talt alle babyer er grusomt stygge, jeg. Ser ut som små, rosa frosketroll. 14
Kenelz Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Skjønner hva du mener, men nei - de ser det ikke og det er bare bra! 14
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 Nei, alle foreldre har verdens vakreste baby. Dessuten opplever vi babyer veldig forskjellig. Noen synes nyfødte er veldig vakre, andre synes ikke det. Jeg har ikke barn selv, og mangler tydeligvis dette instinktet som skal få meg til å synes at babyer er vakre. Nyfødte synes jeg ikke er pene i det hele tatt, og babyer som er blitt noen uker/måneder gamle har jeg liksom ingen bestemt oppfatning om. De ser igrunnen ganske like ut, alle sammen. Anonymkode: ecfc6...7ba 7
Gjest Elder Millennial Skrevet 1. november 2020 #6 Skrevet 1. november 2020 Kan huske jeg som nybakt mor tenkte at babyen så ut som 7 far i huset😅 Men du vet, kjærlighet gjør blind 😅
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #7 Skrevet 1. november 2020 Babyer er nesten utelukkende helt nydelige, selv nyfødte. Det har kun skjedd et par ganger at jeg har observert mindre pene babyer eller babyer med veldig rare trekk. Det er likevel alltid noe fint ved hver eneste baby jeg har sett. Foreldrene er heldigvis stort sett blinde for babyens utseende i starten. Anonymkode: f9a21...b4b 8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #8 Skrevet 1. november 2020 Åjoda, vi ser det selv. Men selv om vi tenker at babyen ser ut som et lykketroll, så elsker man jo barnet ufattelig høyt. Og man ser trekk som er ufattelig nydelige hos dem. Anonymkode: 03c51...805 13
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #9 Skrevet 1. november 2020 Jeg kunne se at min ene nyfødte baby så ut som en gammel mann, men han var min nydeligste for det. Stoltheten tar over. Også vokser de seg mer runde og da ser de alle nydelige ut! Anonymkode: 3d882...eac 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #10 Skrevet 1. november 2020 Nei, det er absolutt ikke alle babyer som er fine. Min eldste var en nydelig baby. Babyen jeg har nå, er litt mer meh. Fortsatt nydelig for meg, men ikke like objektivt nydelig som min eldste. Noen babyer er rett og slett stygge. Har en slik baby i nær omgangskrets. For all del, babyen har sine søte trekk men i det store og det hele er han rett og slett ikke fin å se på. Anonymkode: a1a01...1bf 7
QBee Skrevet 1. november 2020 #11 Skrevet 1. november 2020 Ser folk med en stygg partner på han/henne som mindre pen? Eller folk med stygge hunder? Det er vel sånn at man synes de man er mest glad i er skjønne og vakre uansett, hva man objektivt kan vurdere blir en annen sak. Skal dog innrømme at det objektive perspektivet kan mangle litt etter en fødsel, som ved en forelskelse. Heldigvis kanskje. Men noen av oss ser på alle babyer som skjønne uansett, noe med naturen deres, og hvor uskyldige de er. Kanskje det et mest vanlig etter at man selv har fått barn. 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #12 Skrevet 1. november 2020 Ok, men hvilken rolle spiller det? Skal foreldre liksom vurdere først om ungen er pen nok til å legges ut på SoMe? "Franz-Josef ble født 30.10, vi er stolte og lykkelige, men dessverre er han for stygg til at vi kan legge ut bilde. Alt vel med mor og barn." Anonymkode: 04cc8...dc2 29
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #13 Skrevet 1. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, men hvilken rolle spiller det? Skal foreldre liksom vurdere først om ungen er pen nok til å legges ut på SoMe? "Franz-Josef ble født 30.10, vi er stolte og lykkelige, men dessverre er han for stygg til at vi kan legge ut bilde. Alt vel med mor og barn." Anonymkode: 04cc8...dc2 Det er ikke snakk om å kun legge ut bilde kun en gang ved fødsel, men gjerne flere ganger om dagen tiden etterpå i ulike stilfulle og fargerike babyklær, gjerne close-up, og sette personverninnstillingene på offentlig. Anonymkode: a8938...c71 1
Gjest Lama_Drama Skrevet 1. november 2020 #14 Skrevet 1. november 2020 Nei, la oss skamme oss over at ikke babyen vår er pen nok. Som om ikke fitte-skam var nok.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #15 Skrevet 1. november 2020 Da jeg fikk se baby for første gang, slo det meg hvor utrolig vakker babyen var. Jeg var forundret hvordan jeg hadde bidratt til å lage noe så vakkert. Dette fenomenet er det nok naturen som ordner, og det har nok en grunn. Når jeg ser andre sine babyer, synes jeg ikke nødvendigvis at de er vakre. Sånn er det bare. Anonymkode: 1d30c...0ff 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #16 Skrevet 1. november 2020 Og hva er poenget? Du mener at foreldre ikke burde legge ut bilder av «mindre pene» babyer? Av hensyn til dere andre som kan få vondt i øynene? Har du profilbilde av deg selv? Sikker på at du ikke er så stygg at det hadde vært bedre å bruke et bilde av et tre eller en blomst el.l? Anonymkode: 2188d...51c 7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #17 Skrevet 1. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke snakk om å kun legge ut bilde kun en gang ved fødsel, men gjerne flere ganger om dagen tiden etterpå i ulike stilfulle og fargerike babyklær, gjerne close-up, og sette personverninnstillingene på offentlig. Anonymkode: a8938...c71 Men allikevel, noen liker jo å legge ut masse bilder av barna, de må jo få lov til det uansett utseende på ungen? Det er jo ikke sånn at de tenker "å nei, for en potetnese, da legger jeg ikke ut like mange bilder av Franz som av Hannibal." Synes det er merkelig å henge seg sånn opp i utseendet til små barn. (Å henge seg opp i utseende er generelt en uting.) Anonymkode: 04cc8...dc2 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #18 Skrevet 1. november 2020 Jeg syns mitt eget barn bare var rar etter fødsel. Dette varte i noen måneder. Så vokser de og endrer litt trekk og kjærligheten vokser med, så babyen blir verdens fineste ❤️ Men jeg har en venn som har en datter som er rett og slett fæl. Alt er liksom litt feil. Men jeg syns det er fint at foreldre elsker ungene sine og syns de er verdens fineste, så får barna med uheldig utseendet den kjærligheten de også fortjener. Og siden jeg kjenner dette barnet syns jeg hu er søt, på en litt sær måte. Anonymkode: 32a78...9e4 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #19 Skrevet 1. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men allikevel, noen liker jo å legge ut masse bilder av barna, de må jo få lov til det uansett utseende på ungen? Det er jo ikke sånn at de tenker "å nei, for en potetnese, da legger jeg ikke ut like mange bilder av Franz som av Hannibal." Synes det er merkelig å henge seg sånn opp i utseendet til små barn. (Å henge seg opp i utseende er generelt en uting.) Anonymkode: 04cc8...dc2 Du har helt rett. Anonymkode: a8938...c71 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #20 Skrevet 1. november 2020 Jeg synes det noe veldig umodent og fjortis-aktig over det å omtale noen som stygge mennesker. Det finnes mennesker som utseendemessig ikke er spesielt attraktive for meg, men jeg tenker da ikke på dem som stygge. Mange ganger er det også sånn at når man blir kjent med mennesker så skinner personligheten gjennom, og en som man ikke i utgangspunktet så noe spesielt ved kan plutselig bli den kjekkasen eller en supersjarmerende type 😊 Hva vi oppfatter som pent er dessuten individuelt... Anonymkode: 9dde6...031 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå