AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Barnefar greier ikke å overholde samværsavtalen han selv har insistert på å ha. Han insisterte på 40% samvær, men hadde i realiteten kun 10 %. Utrolig slu er han og, så han nektet å beste barnebidrag for 90% samvær. Da måtte jeg rett og slett bli slu tilbake. Vi har en samværsavtale som han ikke overholder. Han må alltid reise med jobben, eller noe annet når han skal ha barna. Så løsningen er at jeg ikke tar telefonen når han ringer. Da må han sende SMS. Når han sender SMS så skriver jeg tilbake: bekreft at jeg har barna i 6 ekstra dager denne måneden og at du kompenserer for dette gjennom barnebidrag. Jeg henter ikke barna før han svarer ja til dette. På den måten får jeg dekket bidrag for de dagene jeg har barna ekstra. Jeg har vist smsene som bevis til nav og de har krevd inn ekstra bidrag for de dagene. Dette fungerer topp for meg! Men nå har eksen snakket dritt om meg til familie og felles venner, jeg har fått flere telefoner fra venner som mener jeg oppfører meg dårlig og tenker ikke på barnas beste. Hva mener dere? Er jeg virkelig så slem? Anonymkode: 4c167...2cc 11
minister-mio Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 Høres helt håpløst ut. Bruk prevensjon så dere ikke setter flere barn til verden. 14
Populært innlegg PM75 Skrevet 1. november 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 1. november 2020 Nei, det er ikke slemt. Du får forklare vennene at du og barnefar faktisk har er felles ansvar for barna. Og at du gjerne vil ha barna mer på fast basis, men at det er vanskelig når han insisterer på å ha samvær som han stadig bryter. Barna trenger faktisk forutsigbarhet og trygge rammer. 61
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Høres helt greit ut. Bare fortsett som du gjør, og forklare venner og familie hvorfor du gjør det. Anonymkode: 43603...d47 36
youcancallmejune Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 Jeg synes det du gjør er både smart og forståelig. Han kan ikke forvente at du skal dekke alle de ekstra utgiftene du får når han ikke følger opp samværet. Det er han som er den sleipe her. Det er nesten så man mistenker at han spekulerer i å ha mer samvær på papiret enn i virkeligheten for å få lavere bidrag. 35
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #6 Skrevet 1. november 2020 Hva har venner med dette å gjøre? Hva klager de på? At din eks betaler bidrag for barna sine? Neste gang spør, hva vil de? Skal ikke XX betale bidrag for barna sine synes du? 🤔så merksnodig. Kansje ønsker de å betale bidraget i stedet? Anonymkode: 3c004...9df 14
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #7 Skrevet 1. november 2020 Kjempebra gjort av deg, håper du forteller disse vennene akkurat hvorfor du gjør som du gjør. Hvorfor de mener de har rett til å blande seg er for meg et stort mysterium 🤷🏻♀️ Anonymkode: 47261...37b 21
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #8 Skrevet 1. november 2020 Hvordan er det disse såkalte vennene dine mener at dette ikke er til barnas beste? Det er jo faren som ikke ønsker å være med de 🙄 Anonymkode: 0a1dd...f2f 9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #10 Skrevet 1. november 2020 Jeg tenker ikke på barna mine som utgifter, men brudd på avtaler er en plage både for liten og stor. Hyppige avtalebrudd er ikke greit. Forutsigbarhet er svært viktig for barn, og du har rett på å kunne planlegge ting du også, ikke utsette alt tilfelle bf finner det for godt å droppe barna hos deg. Anonymkode: 6e592...1c5 7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #11 Skrevet 1. november 2020 Veldig smart. Du kan bare si til de som klager at du gjerne vil ha barna mer på fast samvær, men far nekter selv om han overhodet ikke overholder sin prosentdel. Anonymkode: 98f07...1eb 7
Kinder Skrevet 1. november 2020 #12 Skrevet 1. november 2020 Det jeg reagerer mest på her, er ikke manglende barnebidrag. Det er jo tross alt barn her som gang på gang blir skuffet over at far ikke klarer å overholde samværene, og det er jo enda verre enn pengene du er opptatt av å få. Hva med å fokusere på barnas beste her, så ikke de blir skadelidende oppi dette? Ta en ny runde hos familievernkontoret, og bli enig om en samværsplan som er til barnas beste. En plan som far må klare overholde, så barna ikke oppover den skuffelsen hver gang jobben kommer foran dem. Det er jo der fokuset til dere foreldre bør være, og ikke først og fremst over barnebidraget. 12
Gjest kruspersilletaco Skrevet 1. november 2020 #13 Skrevet 1. november 2020 Du er ikke slem.. Får spørre bedreviterne om det er barnas beste å kun se far 10% OG ha en far som ikke betaler for sine egne barn..
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #14 Skrevet 1. november 2020 Hvis jeg var venn av et skilt par og fikk høre dritt fra den ene siden, så hadde jeg ikke gått videre med det til den andre. Jeg hadde bare holdt kjeft og tenkt at dette har jeg ikke noe med. Hvis deres "venner" driver og involverer seg, er de rett og slett noen sladrekjerringer. Anonymkode: 464f7...e2e 13
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #15 Skrevet 1. november 2020 Nei, jeg syns det er helt rett og rimelig. Hvis han skal betale bidrag utifra at han skal ha barna så og så mye, må han også ha dem den tiden. Skal ikke barna være noe hos han må han betale mer. Sånn er livet, og han har valgt å få barn, da må han betale for de å. Hvis folk spørr er det jo bare å si at han betaler bidrag utifra hvor mye han har barna! Anonymkode: 2c388...ec3 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #16 Skrevet 1. november 2020 Du er utrolig smålig. Stakkars barn som vokser opp under slike forhold. Anonymkode: 53cf7...661 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #17 Skrevet 1. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnefar greier ikke å overholde samværsavtalen han selv har insistert på å ha. Han insisterte på 40% samvær, men hadde i realiteten kun 10 %. Utrolig slu er han og, så han nektet å beste barnebidrag for 90% samvær. Da måtte jeg rett og slett bli slu tilbake. Vi har en samværsavtale som han ikke overholder. Han må alltid reise med jobben, eller noe annet når han skal ha barna. Så løsningen er at jeg ikke tar telefonen når han ringer. Da må han sende SMS. Når han sender SMS så skriver jeg tilbake: bekreft at jeg har barna i 6 ekstra dager denne måneden og at du kompenserer for dette gjennom barnebidrag. Jeg henter ikke barna før han svarer ja til dette. På den måten får jeg dekket bidrag for de dagene jeg har barna ekstra. Jeg har vist smsene som bevis til nav og de har krevd inn ekstra bidrag for de dagene. Dette fungerer topp for meg! Men nå har eksen snakket dritt om meg til familie og felles venner, jeg har fått flere telefoner fra venner som mener jeg oppfører meg dårlig og tenker ikke på barnas beste. Hva mener dere? Er jeg virkelig så slem? Anonymkode: 4c167...2cc Spør de hva du heller bør gjøre. Folk har lett for å blande seg, lett for å slenge drit, men en fungerende løsning har de sjeldent. Anonymkode: 347cd...568 8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #18 Skrevet 1. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du er utrolig smålig. Stakkars barn som vokser opp under slike forhold. Anonymkode: 53cf7...661 Hvordan mener du at barna lider under det TS gjør i dette tilfellet? De vet vel ikke om SMS'ene en gang. De lider mer av oppførselen til barnefar, og tapt samvær med ham. Anonymkode: 3a3fc...c71 14
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #19 Skrevet 1. november 2020 Synest det er fornuftig, stå på! Anonymkode: 194a7...50e 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #20 Skrevet 1. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan mener du at barna lider under det TS gjør i dette tilfellet? De vet vel ikke om SMS'ene en gang. De lider mer av oppførselen til barnefar, og tapt samvær med ham. Anonymkode: 3a3fc...c71 Dette sier jo alt om hvordan ts er som person. Selvfølgelig vil barn lide av å vokse opp i så smålige kår. Anonymkode: 53cf7...661 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå