AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Del Skrevet 1. november 2020 Jeg trenger hjelp til huden min. Rutinen min har fungert bra så langt, men nå nylig kjenner og ser jeg at jeg må endre på et eller annet, legge til noe eller kanskje jeg bruker feil produkt. Huden min: ganske sikker på at jeg har kombinasjonshud, og nå om dagen er den veldig i ubalanse. Midt i 20-årene, etter å ha hatt normal hud med knapt noen kviser fikk jeg plutselig veldig problemer med kviser, særlig på haken. Har prøvd antibiotika - fungerte bra mens jeg gikk på det men de kom tilbake etterpå. Bruker nå Epiduo salve hver kveld som som regel holder kvisene unna, men de lurer seg frem uansett. Nå har jeg fått en del utbrudd på haken og litt i pannen, i tillegg til hudormer. Jeg har også partier i huden - rundt nese, kinn og øyepartiet som er tørt og flasser litt, synes godt under sminke og foundationen legger seg ikke så bra her. Særlig concealer under øynene fremhever det tørre. Hudpleierutinen min: Rensegel fra Clinique, den for dry combination skin og den er jeg veldig fornøyd med - føler jeg får rensen huden godt men føles likevel ikke stram ut. Glow tonic fra Pixie, øyekrem fra Biotherm med plankton, og så Clinique moisture surge gel cream. På kvelden gjør jeg det samme - bare at etter toner har jeg på Epiduo før ansiktskremen, og nå nylig har jeg kjøpt rose hip oil fra the ordinary som jeg klapper inn helt til slutt - men jeg tror det blir for fett i ansiktet mitt så nå bruker jeg den bare på halsen og brystet. Jeg synes porene er mer synlige på kinnene, samtidig som huden der virker noe blass, kjennes mykt ut men den ser på en måte ikke helt fuktig ut, ser ut som rett etter rens før man tar på krem liksom. Gjelder egentlig hele ansiktet, det er som om det mangler noe. Føles mykt ut, men den er ikke helt fornøyd. Så under sminke vises alt av fine linjer, foundation smelter ikke helt inn og synes godt, og T-sonen blir oljete i løpet av dagen. Så jeg føler jeg må ha noe mer enn moisture surge, men haken er veldig følsom for olje tror jeg. Altså, jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang, huden er i alle fall heeelt i ubalanse. Trenger jeg mer fuktighet, eller mer olje, mindre olje...? Kanskje jeg trenger eget produkt på haken og noe annet i resten av ansiktet? Jeg har ikke all verdens med penger, så gjerne ikke så veldig dyre produkter. 😛 Anonymkode: a088e...32d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #2 Del Skrevet 1. november 2020 Høres ut som min hud. Jeg foreslår at du begynner med fuktighetsmasken fra Clinique moisture surge som nattkrem. Jeg vil tro at du med denne kan få litt bukt med tørrheten, og jeg fikk ikke mer kviser av denne. Jeg vet ikke hva glow tonic er, men det er kanskje noe syrepeeling? Hvis det ikke er det ville jeg prøvd bha syrepeeling om morgenen. Den fra Paula's choice er god. Husk solkrem😊 og så ville jeg droppet egen øyekrem, det trenger du ikke. Anonymkode: efc78...e02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #3 Del Skrevet 2. november 2020 Huden min blir desto tørre jo mer olje jeg bruker på den. Og clinique moisture surge inneholder mye tunge silikoner som endte opp med å gi meg hudormer og tilstoppede porer som endte i kviser.. Har prøvd rose hip olje fra to, ga meg også tørrere hud, prøvd weleda skin food, ingen kviser men enda tørrere hud, prøvd lumene Nordic-c glow nattkrem, full av naturlige og gode oljer, men fortsatt like tørr hud. Har nå gått til innkjøp av avene tolerance extreme emulsion som jeg har nå brukt snart en uke, og huden min er mye finere og fått nok fukt. Ingen kviser foreløpig som jeg kan se hverfall 😜 Bruker du epiduo tror jeg ikke du trenger mer syrer, da den er ganske kraftig og eksfolerer huden nok. For mye kan gjøre vondt verre! Anonymkode: ed9c5...b3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 2. november 2020 #4 Del Skrevet 2. november 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huden min blir desto tørre jo mer olje jeg bruker på den. Og clinique moisture surge inneholder mye tunge silikoner som endte opp med å gi meg hudormer og tilstoppede porer som endte i kviser.. Har prøvd rose hip olje fra to, ga meg også tørrere hud, prøvd weleda skin food, ingen kviser men enda tørrere hud, prøvd lumene Nordic-c glow nattkrem, full av naturlige og gode oljer, men fortsatt like tørr hud. Har nå gått til innkjøp av avene tolerance extreme emulsion som jeg har nå brukt snart en uke, og huden min er mye finere og fått nok fukt. Ingen kviser foreløpig som jeg kan se hverfall 😜 Bruker du epiduo tror jeg ikke du trenger mer syrer, da den er ganske kraftig og eksfolerer huden nok. For mye kan gjøre vondt verre! Anonymkode: ed9c5...b3f Hvis huden mangler fukt (vann) og ikke fett, så vil ikke tunge oljer og fete kremer være til hjelp, da trenger man også fuktighetsgivende ingredienser som hyaluronsyre, glyserin/glyseror og aloe vera, for å nevne noen. Oljer/fett danner først og fremst en mykgjørende og beskyttende hinne på huden og er derfor først og fremst fuktighetsbevarende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri_H Skrevet 4. november 2020 #5 Del Skrevet 4. november 2020 Har samme type hud. Prøvd alt.... Det eneste som har fungert for meg er Niactil 4% ansiktskremen. Den er fantastisk (men dessverre ganske dyr...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kunstnerfluen Skrevet 5. november 2020 #6 Del Skrevet 5. november 2020 På 1.11.2020 den 9.40, AnonymBruker skrev: Jeg trenger hjelp til huden min. Rutinen min har fungert bra så langt, men nå nylig kjenner og ser jeg at jeg må endre på et eller annet, legge til noe eller kanskje jeg bruker feil produkt. Huden min: ganske sikker på at jeg har kombinasjonshud, og nå om dagen er den veldig i ubalanse. Midt i 20-årene, etter å ha hatt normal hud med knapt noen kviser fikk jeg plutselig veldig problemer med kviser, særlig på haken. Har prøvd antibiotika - fungerte bra mens jeg gikk på det men de kom tilbake etterpå. Bruker nå Epiduo salve hver kveld som som regel holder kvisene unna, men de lurer seg frem uansett. Nå har jeg fått en del utbrudd på haken og litt i pannen, i tillegg til hudormer. Jeg har også partier i huden - rundt nese, kinn og øyepartiet som er tørt og flasser litt, synes godt under sminke og foundationen legger seg ikke så bra her. Særlig concealer under øynene fremhever det tørre. Hudpleierutinen min: Rensegel fra Clinique, den for dry combination skin og den er jeg veldig fornøyd med - føler jeg får rensen huden godt men føles likevel ikke stram ut. Glow tonic fra Pixie, øyekrem fra Biotherm med plankton, og så Clinique moisture surge gel cream. På kvelden gjør jeg det samme - bare at etter toner har jeg på Epiduo før ansiktskremen, og nå nylig har jeg kjøpt rose hip oil fra the ordinary som jeg klapper inn helt til slutt - men jeg tror det blir for fett i ansiktet mitt så nå bruker jeg den bare på halsen og brystet. Jeg synes porene er mer synlige på kinnene, samtidig som huden der virker noe blass, kjennes mykt ut men den ser på en måte ikke helt fuktig ut, ser ut som rett etter rens før man tar på krem liksom. Gjelder egentlig hele ansiktet, det er som om det mangler noe. Føles mykt ut, men den er ikke helt fornøyd. Så under sminke vises alt av fine linjer, foundation smelter ikke helt inn og synes godt, og T-sonen blir oljete i løpet av dagen. Så jeg føler jeg må ha noe mer enn moisture surge, men haken er veldig følsom for olje tror jeg. Altså, jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang, huden er i alle fall heeelt i ubalanse. Trenger jeg mer fuktighet, eller mer olje, mindre olje...? Kanskje jeg trenger eget produkt på haken og noe annet i resten av ansiktet? Jeg har ikke all verdens med penger, så gjerne ikke så veldig dyre produkter. 😛 Anonymkode: a088e...32d Jeg fikk vite av min hudpleie at tørr hud kan gjøre at man får mer kviser for huden blir så stram at talgen i huden ikke får komme seg ut og dermed innkapsler seg. Har heller ikke så bra inntekt men jeg fant ut veldig fort at Clinique sine produkter ikke var bra for min hud for det er ekstremt mye skjult parfyme i den, via oljer osv som igjen skaper ubalanse i huden. Har gått helt over til Dermalogica og den er fantastisk. Eventuelt en dyp rens 2 x i året. Dette koster ca 600kr men det har vært helt fantastisk på min hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #7 Del Skrevet 5. november 2020 1 minutt siden, kunstnerfluen skrev: Jeg fikk vite av min hudpleie at tørr hud kan gjøre at man får mer kviser for huden blir så stram at talgen i huden ikke får komme seg ut og dermed innkapsler seg. Har heller ikke så bra inntekt men jeg fant ut veldig fort at Clinique sine produkter ikke var bra for min hud for det er ekstremt mye skjult parfyme i den, via oljer osv som igjen skaper ubalanse i huden. Har gått helt over til Dermalogica og den er fantastisk. Eventuelt en dyp rens 2 x i året. Dette koster ca 600kr men det har vært helt fantastisk på min hud. Hvilken type dyprens er det? Det var jo veldig billig! Anonymkode: 5bb40...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kunstnerfluen Skrevet 5. november 2020 #8 Del Skrevet 5. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken type dyprens er det? Det var jo veldig billig! Anonymkode: 5bb40...919 Jeg er faktisk usikker. Har gått til Hudpleien min siden jeg var 17 år. Får student pris da, det glemte jeg å skrive.. kan være derfor det er billigere? Også er jeg fast kunde så kan være jeg får litt rabatt der, uten at jeg har merket det selv. Men ja er en dyprens med Dermalogica produkter og hun bruker en lasa/lys penn eller lignende for å så skyte ned produktene under huden. Gir det mening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #9 Del Skrevet 5. november 2020 6 minutter siden, kunstnerfluen skrev: Jeg er faktisk usikker. Har gått til Hudpleien min siden jeg var 17 år. Får student pris da, det glemte jeg å skrive.. kan være derfor det er billigere? Også er jeg fast kunde så kan være jeg får litt rabatt der, uten at jeg har merket det selv. Men ja er en dyprens med Dermalogica produkter og hun bruker en lasa/lys penn eller lignende for å så skyte ned produktene under huden. Gir det mening? Spørs hva hun skyter ned som er i dermalogica produktet. Det høres ikke ut som en dyprens, mer en behandling. Anonymkode: 5bb40...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kunstnerfluen Skrevet 5. november 2020 #10 Del Skrevet 5. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spørs hva hun skyter ned som er i dermalogica produktet. Det høres ikke ut som en dyprens, mer en behandling. Anonymkode: 5bb40...919 ok. Jeg har bestilt dyprens hos dem og er det jeg har fått de gangene jeg har vært der. Men kan godt hende jeg utelater noe nå i beskrivelsen av dyprensen. For har ikke vært der siden februar. pga kovid. Ligger heller ikke der å tar notater under behandlingen, prøver bare å nyte det og lar pleieren gjøre jobben sin. Den salongen jeg går til har vært der i 20-30 år med mange fornøyde kunder så trur på dem når de sier det er en dyprenser de gir meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #11 Del Skrevet 5. november 2020 2 minutter siden, kunstnerfluen skrev: ok. Jeg har bestilt dyprens hos dem og er det jeg har fått de gangene jeg har vært der. Men kan godt hende jeg utelater noe nå i beskrivelsen av dyprensen. For har ikke vært der siden februar. pga kovid. Ligger heller ikke der å tar notater under behandlingen, prøver bare å nyte det og lar pleieren gjøre jobben sin. Den salongen jeg går til har vært der i 20-30 år med mange fornøyde kunder så trur på dem når de sier det er en dyprenser de gir meg. Mente ikke noe vondt, er bare nysgjerrig og interessert i hudpleie og behandlinger. Anonymkode: 5bb40...919 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kunstnerfluen Skrevet 5. november 2020 #12 Del Skrevet 5. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mente ikke noe vondt, er bare nysgjerrig og interessert i hudpleie og behandlinger. Anonymkode: 5bb40...919 Ja tar det ikke vondt ment. Var kanskje litt kvass, det var helt ubevist. Det man skriver kan ofte tolkes annerledes enn det man sier høyt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #13 Del Skrevet 11. november 2020 På 2.11.2020 den 10.57, AnonymBruker skrev: Huden min blir desto tørre jo mer olje jeg bruker på den. Og clinique moisture surge inneholder mye tunge silikoner som endte opp med å gi meg hudormer og tilstoppede porer som endte i kviser.. Har prøvd rose hip olje fra to, ga meg også tørrere hud, prøvd weleda skin food, ingen kviser men enda tørrere hud, prøvd lumene Nordic-c glow nattkrem, full av naturlige og gode oljer, men fortsatt like tørr hud. Har nå gått til innkjøp av avene tolerance extreme emulsion som jeg har nå brukt snart en uke, og huden min er mye finere og fått nok fukt. Ingen kviser foreløpig som jeg kan se hverfall 😜 Bruker du epiduo tror jeg ikke du trenger mer syrer, da den er ganske kraftig og eksfolerer huden nok. For mye kan gjøre vondt verre! Anonymkode: ed9c5...b3f Hei Er du fremdeles fornøyd med denne? Bruker du den morgen og kveld og føler det er tilstrekkelig med fukt? Jeg er litt nysgjerrig på denne kremen, den virker bra. Anonymkode: ad72b...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 11. november 2020 #14 Del Skrevet 11. november 2020 Først og fremst må du slutte med Glow Tonic mens du bruker Epiduo. Glow Tonic inneholder 5% glykolsyre, noe som ikke skal brukes sammen med Epiduo. Ellers ville jeg prøvd meg på noe fuktgivende serum, som hyaluronsyre fra for eksempel The Ordinary. Det er kjempebillig, og knallbra. I tillegg liker min hud Niacinamide fra samme merket. Den hjelper med å balansere oljene i huden slik at jeg ikke blir så oljete i løpet av dagen. Dersom du er supertørr ville jeg prøvd Squalane fra The Ordinary. Ingenting i hele verden gir meg så mye fukt som den, men jeg reagerer dessverre på den - til min store sorg. Min hudpleierutine når jeg bruker Epiduo: * Niacinamide, kun morgen * Hyaluronsyre * Fuktighetskrem fra apoteket (varierer litt, men bruker akkurat nå en fra Avène). Er generelt begeistret for apotekkremer altså. De er milde, men gir godt med fukt. * Solkrem, kun morgen På kvelden bruker jeg epiduo før krem, og fuktmaske ved behov. Renser med rensebalm (fra Clinique) som ikke tørker ut huden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #15 Del Skrevet 13. november 2020 På 11.11.2020 den 9.58, ^^Belle^^ skrev: Først og fremst må du slutte med Glow Tonic mens du bruker Epiduo. Glow Tonic inneholder 5% glykolsyre, noe som ikke skal brukes sammen med Epiduo. Ellers ville jeg prøvd meg på noe fuktgivende serum, som hyaluronsyre fra for eksempel The Ordinary. Det er kjempebillig, og knallbra. I tillegg liker min hud Niacinamide fra samme merket. Den hjelper med å balansere oljene i huden slik at jeg ikke blir så oljete i løpet av dagen. Dersom du er supertørr ville jeg prøvd Squalane fra The Ordinary. Ingenting i hele verden gir meg så mye fukt som den, men jeg reagerer dessverre på den - til min store sorg. Min hudpleierutine når jeg bruker Epiduo: * Niacinamide, kun morgen * Hyaluronsyre * Fuktighetskrem fra apoteket (varierer litt, men bruker akkurat nå en fra Avène). Er generelt begeistret for apotekkremer altså. De er milde, men gir godt med fukt. * Solkrem, kun morgen På kvelden bruker jeg epiduo før krem, og fuktmaske ved behov. Renser med rensebalm (fra Clinique) som ikke tørker ut huden. TS her. Tusen takk! Ja det gir gir jo mening egentlig, haha 🙈 Får se etter en toner som er mer på fuktighet gjerne. Da skal jeg ta meg en tur og se på hyaluronsyren og niacinamide 😊 Hyaluronsyre skal tas på fuktig hud sant? For å trekke inn ordentlig eller noe sånn? Anonymkode: a088e...32d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 13. november 2020 #16 Del Skrevet 13. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Tusen takk! Ja det gir gir jo mening egentlig, haha 🙈 Får se etter en toner som er mer på fuktighet gjerne. Da skal jeg ta meg en tur og se på hyaluronsyren og niacinamide 😊 Hyaluronsyre skal tas på fuktig hud sant? For å trekke inn ordentlig eller noe sånn? Anonymkode: a088e...32d Du trenger ikke toner om du bruker hyaluronsyre. Evt. kan du sløyfe hyaluron og heller gå for toner. Fuktighetstonere er som oftest basert på hyaluronsyre. Korea-tonere er generelt veldig gode, så du kan ikke gå feil med dem heller altså. Den fungerer ypperlig på fuktig hud, ja. Det er også viktig å følge på med fuktighetskrem rett etterpå, fordi hyaluronsyre er i seg selv ikke fuktighetsgivende og trenger å forsegles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 13. november 2020 #17 Del Skrevet 13. november 2020 (Har kombohud som ved kaldere måneder kan bli tørrere. Gått over til LUSH for en stund nå. Bruker Mask of Magnaminty 2-3 dager i uken. Argan serum og Gorgeous krem om dagen og Skin’s Shangri-La om kvelden. Vidunderlig ^^, ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #18 Del Skrevet 13. november 2020 Jeg fikk beskjed av hudpleier om at man skal bruke kremer med A-vitamin uten olje på slik hud. Jeg har slik hud selv. For meg har det hjulpet med én slik krem, men dessverre er det slik at kviser etter tenårene som regel skyldes hormoner og er dermed umulig å kurere uten legemidler. Jeg har altså fått mindre og sjeldnere kviser, men får fortsatt noe kviser. Anonymkode: 2cf9a...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #19 Del Skrevet 13. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg fikk beskjed av hudpleier om at man skal bruke kremer med A-vitamin uten olje på slik hud. Jeg har slik hud selv. For meg har det hjulpet med *én slik krem, men dessverre er det slik at kviser etter tenårene som regel skyldes hormoner og er dermed umulig å kurere uten legemidler. Jeg har altså fått mindre og sjeldnere kviser, men får fortsatt noe kviser. Anonymkode: 2cf9a...eb9 *Her skulle det stå "en", men autocorrect la på apostrof. Trenger ikke være et spesielt merke, så lenge det er A-vitamin og ikke olje. Anonymkode: 2cf9a...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå