Aprikostwist Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Når slutter man evt å kjøpe julegaver/bursdagsgave til tantebarn. Noen slutter når de er konfirmert og andre når de blir 18. Syns dette er vanskelig og nå nærmer flere av mine tantebarn seg 18 år. Har alltid elsket å kjøpe gaver og,legger mye i det har alltid tatt meg råd år jeg har studert å kjøpt fine gaver vet de blir glad for. Men etter at jeg fikk barn selv så så opplever jeg st min bror og svigerinne ikke legger mye i det til mine barn, de kjøper ting som helt klart har vert i restkasse og får bare tull. Iår har ikke sønnen min fått bursdagsgave heller. Mine barn er 3 og 5 år så enda veldig lett å glede den med noe og det trenger ikke å vere dyrt. Men de har aldri fått noe skikkelig. Har selv også alldri fått en skikkelig bursdagsgave av de. De «glemmer det» eller gir bare tull. Iår fikk jeg en dorull og munnbind. Har også gitt brukte eller ødelagte gaver til min søsters barn. Så nå har vi sett oss lei , hvordan kan jeg få fram med dette uten å framstå som grisk eller utakknemlig?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 Siden det er broren din dette gjelder så ville jeg bare sagt det som det er. At du føler det er en viss skeivfordeling når det gjelder gaver. Når man er søsken så skal det være unødvendig å gå rundt grøten. Han har nesten ikke lov å bli fornærmet engang, det du sier er jo sant. Evt. får dere bli enige om en fast sum dere skal kjøpe for og bytte ønskelister fra barna dere i mellom. Anonymkode: 6148f...066
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 Slutter aldri Anonymkode: f400d...ef3
PM75 Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Stopp ved 18 år. Det gjør vi her Men vi gir til hverandre hvis vi feirer jul sammen.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 1 hour ago, Aprikostwist said: Når slutter man evt å kjøpe julegaver/bursdagsgave til tantebarn. Noen slutter når de er konfirmert og andre når de blir 18. Syns dette er vanskelig og nå nærmer flere av mine tantebarn seg 18 år. Har alltid elsket å kjøpe gaver og,legger mye i det har alltid tatt meg råd år jeg har studert å kjøpt fine gaver vet de blir glad for. Men etter at jeg fikk barn selv så så opplever jeg st min bror og svigerinne ikke legger mye i det til mine barn, de kjøper ting som helt klart har vert i restkasse og får bare tull. Iår har ikke sønnen min fått bursdagsgave heller. Mine barn er 3 og 5 år så enda veldig lett å glede den med noe og det trenger ikke å vere dyrt. Men de har aldri fått noe skikkelig. Har selv også alldri fått en skikkelig bursdagsgave av de. De «glemmer det» eller gir bare tull. Iår fikk jeg en dorull og munnbind. Har også gitt brukte eller ødelagte gaver til min søsters barn. Så nå har vi sett oss lei , hvordan kan jeg få fram med dette uten å framstå som grisk eller utakknemlig? De bryr seg ikke, og det kan du ikke endre på. Fortel dem at du vil skjære ned på antallet av folk du og barna utveksler gaver med, så nå blir det slutt med gaver fra deg til dem fremover. Anonymkode: 4204c...72b
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #6 Skrevet 1. november 2020 Jeg sluttet da begge hadde fylt 20. Siden jeg ikke har barn har jeg aldri fått julegave av dem, så da tenker jeg at det var en grei grense. Anonymkode: 1cd6d...f6e
Million Skrevet 1. november 2020 #7 Skrevet 1. november 2020 Min far har satt grensen på 21 år. Da slutter han å kjøpe julegaver til barnebarn (som aldri har gitt noe julegave tilbake, selv etter at de begynte å tjene egne penger....) Jeg synes 18 høres ut som en grei alder å kutte ut dette på. Julen er hovedsaklig for barna uansett, og ved 18 er man voksen. Hvis disse voksne barna VIL fortsette å få julegaver fra slektningen sin, så må de begynne og gi en tilbake også. Man får og man gir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå