Gå til innhold

hvilke bokser har du til pålegg i kjøleskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å rydde og lage meg system...har du tips om gode bokser? som ikke er så vanskelige å opne? 

Anonymkode: be2a0...6ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg foretrekker åpne plastkurver som jeg kjøpte på obs. Men det som funker best for meg, er egentlig tomme isbokser, særlig diplom-is sine på 1,2 liter, for de er ganske lave. Det fant jeg ut da jeg trengte en kriseløsning da jeg hadde en ryddesjau på en søndag, og ikke fikk kjøpt nye bokser! Jeg bruker dem ikke til å lagre mat rett i boksen, men uten lokk, til å sortere ting som ligger i sin egen emballasje.

Anonymkode: 3abed...9e6

• Liker 1
Skrevet

Tupperware sine!

Anonymkode: 7ac76...7a5

Skrevet

Clas ohlsson har mange gode. 
Om du ser episoden Synnøve rydder opp hos Ingrid Gjessing Linhave (?) så ryddet hun kjøkken og kjøleskap

• Liker 1
Skrevet

Har to små barn, det går en del mat, og med bokser er det ikke plass til mye forskjellig. Her går det i zipclok fra IKEA. Da er det mye mer plass når det begynner å bli lite. En boks tar for mye plass. 

Hadde nok sett litt på IKEA. 

Skrevet

bokser?  til pålegg? aldri hatt. kan jo ligge i emballasjen sin.

Anonymkode: cbffe...779

• Liker 1
Skrevet

Har kun en kurv med pålegget samlet. Kan da ta ut alt på en gang. Her i huset har vi begrenset mengde pålegg siden det går relativt lite av det. For mye pålegg så blir mye dårlig og må kastes. 

Anonymkode: 44e0e...8dc

• Liker 1
Skrevet

Boksene til IKEA 365 er forøvrig helt håpløse. går til nød hvis du skal fryse noe, men lokkene må jo trues på, det går IKKE smooth.

Anonymkode: cbffe...779

Skrevet

Jeg bruker bokser fra IKEA.

En til pålegg som er åpnet.

En til pålegg sim ikke er åpnet

En til grønnsaker

En til rester. 

Funker fint!

Anonymkode: c576f...d0d

Skrevet

Jeg liker best en stor boks til alt av pålegg. Bruker en sånn fra gilde, som det har vært kjøtt i. Har bokser fra tupperware til kjøttpålegg etc. Skriver dato på en lapp på lokket. 

Bruker blå soppbokser til små frukt og grønt. Feks tomater, lime, sitron, hvitløk etc. Billig og enkelt. 

Ellers har clas Olsen mange bokser til kjøleskap. Disse koster litt da. (Noen av de er rimeligere på rusta)

Anonymkode: 2042b...c46

Skrevet

Har bare en passe stor plastboks til pålegget utenom de som fulgte med kjøleskapet.

Skrevet

Rosti Mepal i ulike utforminger og størrelser.

Ikke de allergunstigste, men kvaliteten er upåklagelig. Tar verken farge eller smak fra innholdet, boks og deksel vrir seg ikke i oppvaskmaskin, kan steriliseres og, slitesterkt materiale.

Om jeg måtte ha valgt et alternativ, ville det blitt bokser og lokk i stål - av hygieniske og miljømessige grunner.

Skrevet
På 3.11.2020 den 6.57, GjestSiden2006 skrev:

Har to små barn, det går en del mat, og med bokser er det ikke plass til mye forskjellig. Her går det i zipclok fra IKEA. Da er det mye mer plass når det begynner å bli lite. En boks tar for mye plass. 

Hadde nok sett litt på IKEA. 

Det er tvert i mot. Her ligger pålegg i to bokser. Man kan da stable i høyden, så de rommer mye mer enn en vanlig hylle. Man tar enkelt hele boksen ut og setter på benken til hvert måltid, så finner man raskt det man skal ha. Og blir det søl er det begrenset til boksen. 

Tilsvarende har jeg diverse krukker og sauser i bokser. Da slipper man at ting blir glemt og dårlige bakerst. 

I grønnsakskuffene har jeg smale og høye bokser. Til for eksempel charlottløk, sitrus, med mer. Da utnytter man plassen i høyden. Og begrenser søl om noe blir dårlig.

For å svare på HI - Clas Ohlso har mye bra. 

Anonymkode: 3f481...66a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...