AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Noen som vet? Anonymkode: feee7...da7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 Glede i hverdagen. Som for oss alle andre. Anonymkode: 210d4...d29 2
Gjest Elder Millennial Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 (endret) Livet har forskjellig mening for oss alle. Alle kan også slite med å finne meningen med livet. Jeg føler ikke at livet trenger å ha en spesiell mening, men det er fortsatt ikke meningsløst. Er usikker på om dette i det heletatt gir mening😅 For meg så handler det mest om å tjene til livets opphold slik at jeg kan bruke tid på det som gjør meg glad. For noen er det konkrete ting, som å hjelpe andre, oppdra barn eller bidra med noe annet i samfunnet. Hva gjør deg glad? hva liker du å gjøre på fritiden? hva drømmer du om for fremtiden? Slik jeg ser det er det dette som gir mening med livet. Endret 1. november 2020 av Elder Millennial
minister-mio Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Det er like individuelt som for de uten autisme 2
Sidsel Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 Ingen vet hva meningen med livet er, men du mener kanskje hvordan man kan føle at man har en mening i livet sitt? Samfunnet er jo veldig fokusert på dette med å ha kjæreste, gode venner nære relasjoner, og at det er det eneste som gir en mening og glede, og jeg skjønner at det kan være vanskelig når man er autist. Heldigvis viser forskning at en av de tingene som virkelig kan gi deg følelsen av mening er å være til hjelp for andre mennesker. Du kan for eksempel melde deg som frivillig i Røde Kors, Bymisjonen, Frelsesarmeen, Frivillighetssentralen eller lignende. Gjennom å være frivillig vil du gjøre en positiv forskjell i andre menneskers liv, og i følge forskningen vil det gjøre at du føler at liver ditt er meningsfylt.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #6 Skrevet 1. november 2020 Livet har ingen mening for meg. Anonymkode: a3c3b...a32
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #7 Skrevet 1. november 2020 Min datter med autisme sier katter anime og venner. Og jobben hennes og familien. Så det så. Anonymkode: 536f9...900 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #8 Skrevet 1. november 2020 42, som for alle andre. Anonymkode: c9127...87f 7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #9 Skrevet 1. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje hverdagen deres går ut på å sitte her på Kvinneguiden, og opprette hundre og ørten forskjellige tråder som handler om autisme? Anonymkode: cc9b1...a69 Skal du håne de som lager tråder om autisme nå? Anonymkode: dd9fa...123 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #10 Skrevet 1. november 2020 Så jeg og andre med kraftigere syptomer enn meg skal ikke få lov til å bli født? Anonymkode: 5ec53...57c 1
oeas Skrevet 1. november 2020 #11 Skrevet 1. november 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet? Anonymkode: feee7...da7 Hva er meningen med livet i det hele tatt? 🤷♂️ 1
Million Skrevet 1. november 2020 #12 Skrevet 1. november 2020 I Netflix-serien "Love on the spectre", så virker det for meg som om mennesker med autisme finner glede i noenlunde de samme tingene som vi andre uten autistiske trekk. Kjærlighet, venner, interesser og hobbyer, godt forhold til familien.... slike hverdagsting gleder og gir mening i livet. Det gir livet en ekstra piff å være glad i andre, både familien (far, mor, søsken, fettere og kusiner, besteforeldre etc) og det å finne kjærligheten i form av en kjæreste. Iflg. serien på Netflix er det sistnevnte litt vanskelig for en på spekteret, mye fordi de ofte har litt fastspikrede og sære interesser de føler partneren bør dele, men det er ikke umulig å finne en selv om man har autisme. Serien viste ett par som hadde funnet hverandre der, og som var samboere. De virket veldig lykkelige og så absolutt ikke ut som om de fant livet "meningsløst", nei
Meg.no Skrevet 1. november 2020 #13 Skrevet 1. november 2020 Jeg synes det er et nedlatende spørsmål. Som om de med autisme er en gruppe med en særskilt mening med livet. Mening med livet finner du på individ nivå. Så her må du spørre hver enkelt person hva de synes er mening med deres liv. Autisme eller ikke. Ingen her kan definere hva meningen med livet er for mennesker med autisme. 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #14 Skrevet 1. november 2020 Meningen med livet er så klart å tror på Gud og spre hans budskap til andre. Anonymkode: 6614e...d2f
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #15 Skrevet 1. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje hverdagen deres går ut på å sitte her på Kvinneguiden, og opprette hundre og ørten forskjellige tråder som handler om autisme? Anonymkode: cc9b1...a69 Ikke morsomt... Anonymkode: feee7...da7 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #16 Skrevet 1. november 2020 Just now, AnonymBruker said: Meningen med livet er så klart å tror på Gud og spre hans budskap til andre. Anonymkode: 6614e...d2f Sørgelig livsløgn å leve på det der... Anonymkode: 10632...5c9 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #17 Skrevet 1. november 2020 Har en som er høytfungerende, stor mening med livet, skole og fast inntekt, vi har reist mye og han har fått oppleve verden og solen som skinner for oss Anonymkode: ae549...616
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #18 Skrevet 1. november 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så jeg og andre med kraftigere syptomer enn meg skal ikke få lov til å bli født? Anonymkode: 5ec53...57c Det er ikke det jeg mente... Det er bare det at jeg som autist sliter med å forstå meningen med mitt liv... Alle autister er forskjellige, så jeg snakker ikke for alle... Anonymkode: feee7...da7 1
Tass23463 Skrevet 1. november 2020 #19 Skrevet 1. november 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet? Anonymkode: feee7...da7 Jeg har autisme 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #20 Skrevet 1. november 2020 Er det ikke aspberger du har? Anonymkode: 2e2e2...919
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå