Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i snart to år, og venter nå vårt første barn. Vi er i midten av 30-årene. Vi har det fantastisk sammen, kjæresten er flink å fortelle meg hva han føler for meg og sier at han ser for seg å leve hele livet sammen. Da vi hadde vært sammen 4 måneder, snakket vi om det å elske, hvor han sa at han aldri har sagt det til noen  litt usikker på om det er sant, siden han har et ti år langt forhold bak seg.

I går hadde vi en skikkelig fin kveld sammen, hvor jeg sa at jeg elsker han, fordi det føltes så rett. Og han sa han ikke vet hva det å elske noen er, så han kan ikke si det. Jeg vet at han virkelig er glad i meg, at han liker livet vi har og gleder seg til barnet vårt kommer. 

Men kan jeg leve med en som ikke vet om han elsker meg? Vil ikke det si at han ikke gjør det, når han ikke vet nå? Frykter at han vil forstå hva kjærlighet er når barnet vårt blir født, og da innse at det er ikke det han føler for meg.

Anonymkode: f0b7e...12f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han høres ut som han har utfordringer med relasjoner og tilknytning. Jeg vil anbefale deg å ikke pushe han på det, og stole på at han viser at han elsker deg på andre måter. 

Anonymkode: de458...ec3

• Liker 7
Skrevet

Hørtes litt rart ut. 

Har han gått i noe terapi? 

Mulig homofil? 

Anonymkode: 5ddf0...b39

Skrevet

Jeg var i et forhold i 19 år. Men jeg sa aldri at jeg elsket ham, fordi jeg ikke gjorde det. Men var usigelig glad i ham  og fikke flere barn sammen med ham. 

Anonymkode: 6a536...34d

Skrevet

Å elske er et sterkt ord for mange. Samtidig tror jeg mange er forvirret når det gjelder hva det egentlig innebærer.

Ut fra det du skriver, er det ganske tydelig at han liker deg og gleder seg til å dele livet sitt med deg. At han er usikker på hva det å elske innebærer, ville jeg ikke tatt så tungt. Bare det at han forteller deg det, vitner om en enorm tillit.

(PS: Har dere lest om kjærlighetsspråk?)

• Liker 6
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i et forhold i 19 år. Men jeg sa aldri at jeg elsket ham, fordi jeg ikke gjorde det. Men var usigelig glad i ham  og fikke flere barn sammen med ham. 

Hva legger du i å elske?

Anonymkode: e3160...00d

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i å elske?

Det å være 110% sikker på at denne personen vil jeg dele resten av livet mitt med. Og det har jeg funnet nå. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det å være 110% sikker på at denne personen vil jeg dele resten av livet mitt med. Og det har jeg funnet nå. 

Interessant. Jeg elsker min partner men er ikke sikker på om jeg vil være sammen med vedkommende resten av livet.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes handlinger teller mer enn ord. Ville bare latt temaet ligge.

Anonymkode: 5ece4...afb

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke alle som liker å bruke sånne ord. Ville heller sett på handlingene gans. De sier mer om hva han føler enn å si de ordene

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen i snart to år, og venter nå vårt første barn. Vi er i midten av 30-årene. Vi har det fantastisk sammen, kjæresten er flink å fortelle meg hva han føler for meg og sier at han ser for seg å leve hele livet sammen. Da vi hadde vært sammen 4 måneder, snakket vi om det å elske, hvor han sa at han aldri har sagt det til noen  litt usikker på om det er sant, siden han har et ti år langt forhold bak seg.

I går hadde vi en skikkelig fin kveld sammen, hvor jeg sa at jeg elsker han, fordi det føltes så rett. Og han sa han ikke vet hva det å elske noen er, så han kan ikke si det. Jeg vet at han virkelig er glad i meg, at han liker livet vi har og gleder seg til barnet vårt kommer. 

Men kan jeg leve med en som ikke vet om han elsker meg? Vil ikke det si at han ikke gjør det, når han ikke vet nå? Frykter at han vil forstå hva kjærlighet er når barnet vårt blir født, og da innse at det er ikke det han føler for meg.

Anonymkode: f0b7e...12f

Det er ikke mulig å elske en mann, eller at en mann elsker en dame. Vi kan elske våre barn, det finnes ingen kjærlighet i verden som er sterkere enn det. Den illusjonen om at man kan elske sin samboer er bare tull..

Anonymkode: fdaa6...f1e

Skrevet

Du må jo se på hva han gjør, ikke hva han sier. Noen legger mye i det å elske noen, mens andre sier det til Gud og enhver mann. 

La hans handlinger snakke for han. 

Anonymkode: 3e2e0...748

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant. Jeg elsker min partner men er ikke sikker på om jeg vil være sammen med vedkommende resten av livet.

Dette er illustrerende. Det er nesten umulig å beskrive med ord hva det vil si å elske noen. Det er en følelse, og implikasjonene av de følelsene kan være forskjellige fra person til person og fra forhold til forhold. Men elsker du noen, da vet du det. 

TS: Jeg tror ikke det er å farlig om han elsker deg eller ikke, sånn egentlig. Hvis han er så glad i deg at han ser for seg å tilbringe resten av livet sammen med deg, så betyr du nok til at han gir deg resten av sitt liv. Det kan være nok. Han har valgt deg og ser for seg å fortsette å velge deg. Hva betyr semantikk i en sånn kontekst?

Anonymkode: 265b8...896

Skrevet

Jeg ville ihvertfall ikke latt det hindre meg i å si at jeg elsker ham, hver kveld før leggetid. 

Min samboer er nok av og til i tvil om det er kjærlighet han føler for meg, og det hadde kanskje vært bedre om jeg aldri hadde hørt den setningen enn at han har pauser og switcher over til "glad i deg" 😅

Begynn å si "love you" eller jeg elsker deg på andre språk. Bare for gøy? https://www.ef.no/blog/language/jeg-elsker-deg-pa-10-sprak/

Anonymkode: 15353...b59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...