AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Jeg er student og har ikke så god råd. Skal snart begynne med babygrøt og fikk sjokk når jeg så en pakke koster mellom 50-75kr. Noen hadde også mye sukker synes jeg. Tenker dette er noe jeg kanskje kan lage selv? Er det noen som har en god oppskrift de ønsker å dele? Tenkte kanskje å søte med banan. Og hvordan kan jeg få mer jern i grøten? Har sett det står «tilsatt jern» på babygrøten, så dette er kanskje noe de trenger tilskudd av? Anonymkode: 43423...c55
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 Kan vel også koke svisker i litt vann og lage til sviskemos og søte hjemmelaget grøt med. Anonymkode: 43423...c55 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 Jeg kjøpte hirsemel på helsekost. La dette i bløt natten over, kokte så opp på morgenen. For mer jern kjøpte jeg tørket aprikoser jeg la i bløt, kokte og moste med stavmikser. Grøten lagde jeg til to-tre dager av ganga, hadde i kjøleskap i tett boks. Aprikos-mos frøs jeg ned i isbit-brett, og tok i en klump hvert grøtmåltid. Hadde også i en fettkilde når jeg serverte (litt olje eller meierismør) Om det er mye billigere vet jeg ikke, men sønnen min kunne ikke ha butikkgrøten, det ble for hardt for magen hans. Sjekk ut hjemmelaget babymat gruppa på Facebook. Inne på filer der står det masse bra grøtoppskrifter. (Og middag når du skal begynne med det). Anonymkode: 1ff79...1e9 7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Meny har tre for to. Anonymkode: 99c40...e20
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Meny har tre for to. Anonymkode: 99c40...e20 Bor i Nord-Norge, vi har ikke meny. Anonymkode: 43423...c55 2