Gjest JannickeBa Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Jeg skal ta fly til et jobbmøte neste uke, men har slitt med hoste en stund nå. Ble forkjølet for over tre uker siden, testet meg (negativt) og både feber og sår hals gav seg relativt raskt. Bare hosten ble igjen, og den har ikke bedret seg ennå. Det er først og fremst nattehoste, men jeg kan få en og annen hostekule på dagtid også. Pluss noen småhost innimellom. Måtte gå av bussen forrige uke pga hostekule, følte meg veldig uglesett selv med munnbind på. Nå er jeg redd for å bli nektet å fly hvis jeg er maks uheldig å få et anfall ved innsjekk, og får samtidig litt klausen ved tanke på å få mye hoste ombord i flyet med ingen retrettmuligheter (har plass ved midtgang... ). Men med alt som har vært droppet i år så var dette liksom den ene tingen jeg virkelig skulle få gjennomført, og det er så vanvittig kjipt å droppe det bare pga litt resthoste fra en gammel forkjølelse :-( Er det noen som har tanker rundt dette?
Fakta? Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 Min erfaring er at lett resthoste alltid kan holdes under kontroll med Doc halslinser. Hvis det er så ille at ikke du kan det bør du ikke reise. Det er ikke bra å smitte andre med forkjølelse heller siden testkapasiteten begynner å nå grensen flere steder. 4
Kanonym Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 Kjøp hostestillende tabletter på apoteket! Jeg har tidligere brukt de som heter Noskapin. Fungerer bra for tørrhoste og sånn typisk restehoste 😊 3
Tough cookie Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Du har vel vært til lege med den hosten din?
Gjest JannickeBa Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 8 timer siden, Fakta? skrev: Min erfaring er at lett resthoste alltid kan holdes under kontroll med Doc halslinser. Hvis det er så ille at ikke du kan det bør du ikke reise. Det er ikke bra å smitte andre med forkjølelse heller siden testkapasiteten begynner å nå grensen flere steder. Takk for innspill 😊 Du har rett i at Doc kan fungere som en slags lakmustest ja, godt forslag 👍
Gjest JannickeBa Skrevet 1. november 2020 #6 Skrevet 1. november 2020 7 timer siden, Kanonym skrev: Kjøp hostestillende tabletter på apoteket! Jeg har tidligere brukt de som heter Noskapin. Fungerer bra for tørrhoste og sånn typisk restehoste 😊 Takk for tips, jeg hadde glemt at det fantes! Fikk noen fra min mor nå idag, krysser fingre for en hostefri natt 😀🤞
Gjest JannickeBa Skrevet 1. november 2020 #7 Skrevet 1. november 2020 (endret) 45 minutter siden, Tough cookie skrev: Du har vel vært til lege med den hosten din? Ikke lett å komme til idag med luftveissymptomer, fastlegen min tar ikke imot "slike som meg" nå 😅 Men det er en egen klinikk jeg kan gå på neste uke om det ikke har blitt bedre. Det er jo ikke noe jeg vil belaste legevakten med, men det er mulig at det bør utredes om det er bakteriell bronkitt eller noe annet som kan behandles. Endret 1. november 2020 av JannickeBa Glemte et viktig "ikke" i en setning.
Gjest Airman Skrevet 1. november 2020 #8 Skrevet 1. november 2020 15 timer siden, JannickeBa skrev: Jeg skal ta fly til et jobbmøte neste uke, men har slitt med hoste en stund nå. Ble forkjølet for over tre uker siden, testet meg (negativt) og både feber og sår hals gav seg relativt raskt. Bare hosten ble igjen, og den har ikke bedret seg ennå. Det er først og fremst nattehoste, men jeg kan få en og annen hostekule på dagtid også. Pluss noen småhost innimellom. Måtte gå av bussen forrige uke pga hostekule, følte meg veldig uglesett selv med munnbind på. Nå er jeg redd for å bli nektet å fly hvis jeg er maks uheldig å få et anfall ved innsjekk, og får samtidig litt klausen ved tanke på å få mye hoste ombord i flyet med ingen retrettmuligheter (har plass ved midtgang... ). Men med alt som har vært droppet i år så var dette liksom den ene tingen jeg virkelig skulle få gjennomført, og det er så vanvittig kjipt å droppe det bare pga litt resthoste fra en gammel forkjølelse 😞 Er det noen som har tanker rundt dette? Virker som senskader av tidligere smitte. Helt uoffusuekt kg du skal ta mitt innlegg for ikke å være av betydning til du har snakket med og er utredet av leger
Gjest Airman Skrevet 1. november 2020 #9 Skrevet 1. november 2020 Akkurat nå, Airman skrev: Virker som senskader av tidligere smitte. Helt uoffisielt du skal ta mitt innlegg for ikke å være av betydning til du har snakket med og er utredet av leger
Ulrikke Skrevet 1. november 2020 #10 Skrevet 1. november 2020 Jeg hoster alltid i ukevis etter luftveisinfeksjoner, har gjort det hele livet. Det er jo plagsomt, men jeg har aldri tenkt over det så mye som nå Noskapin, kombinert med Fishermans Friend eller tilsvarende, og en flaske vann, så tror jeg flyturen har større sjanse for å gå bra 3
Elefantenistua Skrevet 1. november 2020 #11 Skrevet 1. november 2020 Sjokolade funker ypperlig mot tørrhoste btw
Fremhevede innlegg