Gå til innhold

Hvorfor kler ikke alle seg skummelt på Halloween?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ELSKER å kle meg ut og blir så oppgitt og irritert over folk som ikke skjønner at på Helloween kler man seg skummelt for å skremme, men når det er karneval kan man kle seg ut som alt mulig. 

Har vært på Halloween fester der jeg har ankommet som zombie med øks gjennom skallen og et øye som henger ut, eller heks med pukkelrygg og lang nese, svart langt hår, vorter i ansiktet, skitne lange negler, brune tenner og spiss heksehatt.

På Halloween fest i fjor var jeg den eneste damen som hadde kledd meg stygt og skummelt. Mens de andre var kledd ut som søte Tingeling feer og sexy kattepuser.

Er unge damer så kjedelig at de ikke tør å dra den helt ut, og gjøre seg selv stygg med stygge kostymer og ansiktsmaling? 

Anonymkode: 95863...dfd

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan jo fikse et halloween antrekk på 10 min med litt ansiktsmaling og en dorull... 

Ts

Skrevet

Det handler om å vite hva slags fest man går på. Noen har skremmende tema, noen har sexy tema. Begge deler er greit. 

Anonymkode: 0d3ff...aa9

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det handler om å vite hva slags fest man går på. Noen har skremmende tema, noen har sexy tema. Begge deler er greit. 

Da må det i tilfelle være sexy zombiesykepleier eller noe sånt.. Jeg har aldri vært på en Halloween fest der det har vært et tema. 

Halloween er sort, død, blod, zombier osv

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må det i tilfelle være sexy zombiesykepleier eller noe sånt.. Jeg har aldri vært på en Halloween fest der det har vært et tema. 

Opplevde Halloween i USA før det kom til Norge. Der er det vanlig å kle seg ut som hva som helst, som et karneval. Så for meg er Hallloween utkledning, ikke å være skummel. 

Anonymkode: bf21d...d96

• Liker 12
Skrevet

Fordi alle ikke er som deg.

Jeg synes Halloween er en tullete amerikansk greie, og jeg hater å kle meg ut. 

• Liker 7
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå sitter heldigvis ikke du på fasiten om hva man kan gjøre ut av Halloween. La folk være forskjellige. Noen kler seg skummelt, noen som det er karneval, noen sexy. 

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå sitter heldigvis ikke du på fasiten om hva man kan gjøre ut av Halloween. La folk være forskjellige. Noen kler seg skummelt, noen som det er karneval, noen sexy. 

Det bunner vel ut i at mange ikke vet hvorfor Halloween blir feiret. Det er en gammel keltisk hedensk skikk som innvandrere fra Irland tok med seg til USA. Den 31. Oktober mente kelterne det var ekstra mye aktivitet i dødsriket, og de ville minne sine døde med å ta på seg dødsmasker osv

Ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg har feiret mang en Halloween med amerikanere. Da var det vanlig karneval med gresskarlykter, lystig stemning og masse godteri. Mine erfaringer med Halloween i Norge er stygge kostymer, uhøflige, storforlangende barn som oppfører seg som om de eier verden, og hærverk... Legg til at dette er nok et forsøk fra butikkene for å få økt salg/forbruk av plastikk og annet ræl, og jeg takker blankt nei til å delta. Selvsagt takker ikke ungene nei til å gå rundt å tigge godteri, men verden hadde blitt et bedre sted om de heller kunne samles til film og godteri.

Anonymkode: df69e...015

• Liker 3
Skrevet

Vi feirer halloween som helt plain karneval og kler oss ut som hva som helst. Ingen her som bryr seg om at det skal være skummelt, selv om noen går den veien. Noen puttet en enkel simskrystall over hodet, andre rekonstruerer ansiktet med silikon og gørr. Og noen kommer uten kostyme.

Synes det er MYE gøyere at noen har malt seg grønn og kommer som skrek, eller i hjemmesnekra IronMan drakt, enn at det skal komme 4 som vampyr, 3 som heks og 7 i "zombie"sykepleiekostyme med litt blod på. Og noen kostymer er skikkelig artige, skumle kostymer er rimelig forutsigbare og som regel ganske oppbrukte. Ikke blir noen redd heller. 

Skrevet

Folk vil få pult.

Anonymkode: 1f08a...f2d

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det bunner vel ut i at mange ikke vet hvorfor Halloween blir feiret.

Halloween blir feiret fordi det er morsomt for barn å kle seg ut og gå fra dør til dør og få godteri.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke helt dansen for Halloween, men ordner litt til for ungenes skyld. Jeg synes Halloween er ekkelt, og det skumleste jeg strekkervmeg til er å pynte med edderkopper. Ungene får kle seg utvsom hva de vil, enten det er prinsesse eller zombie.

Anonymkode: 1666c...115

Skrevet

Hvorfor er det "feil" å ikke kle seg skummelt? 

Skrevet
35 minutter siden, minister-mio skrev:

Hvorfor er det "feil" å ikke kle seg skummelt? 

Fordi Halloween handler om dødsriket. 

Ts

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ELSKER å kle meg ut og blir så oppgitt og irritert over folk som ikke skjønner at på Helloween kler man seg skummelt for å skremme, men når det er karneval kan man kle seg ut som alt mulig. 

Har vært på Halloween fester der jeg har ankommet som zombie med øks gjennom skallen og et øye som henger ut, eller heks med pukkelrygg og lang nese, svart langt hår, vorter i ansiktet, skitne lange negler, brune tenner og spiss heksehatt.

På Halloween fest i fjor var jeg den eneste damen som hadde kledd meg stygt og skummelt. Mens de andre var kledd ut som søte Tingeling feer og sexy kattepuser.

Er unge damer så kjedelig at de ikke tør å dra den helt ut, og gjøre seg selv stygg med stygge kostymer og ansiktsmaling? 

Så lenge Halloween er importert fra USA, så går jeg etter hvordan de gjør det, og der har de ingen regler for at man må være skummel på halloween. Jeg liker ikke skumle greier, hater det! Og kommer aldri til å kle meg ut som noe skummelt. 

Anonymkode: 4b801...b51

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi Halloween handler om dødsriket. 

Ts

Den handlet originalt kanskje om å minne de som er gått bort, men som alle andre tradisjoner endrer den seg over tiden. Det har i senere år vært tradisjon på å kle seg ut.

Det blir som om man skal si "de som har nisser til jul vet ikke hva jul handler om!". Jul hadde ikke noe med nisser å gjøre, det har blitt tradisjon etterhvert.

• Liker 6
Skrevet

Blir du oppgitt og irriter over Heidi Klum de årene hennes halloweenkostyme ikke er skummelt også da? Jeg for min del synes bare det er gøy å følge med på hva hun kler seg ut som. 

Anonymkode: bf21d...d96

• Liker 1
Skrevet

Synes det er rart ja. Virker som om noen forveksler Halloween med karneval/utkledningsparty? Er ikke poenget at man skal skremme andre, og så klær noen seg ut som snøball liksom... 

Feirer ikke Halloween, så må innrømme at jeg ikke har peiling på kleskode. Synes det er kjempeteit.

Anonymkode: f4550...45d

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser ikke poenget med Halloween, og tenker at folk får kle seg ut som de føler for, eller la være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...