AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Skrevet 31. oktober 2020 I mange år så ble jeg misbrukt seksuelt som barn. Han ble anmeldt og dømt. Søsteren min visste godt hvor han bodde, men valgte å flytte som en av de nærmeste naboene hans, med sine egne barn. Hun vet jeg er redd han og ikke ønsker å se han igjen, naturlig nok. Hun snakket ikke med meg om det på forhånd, bare sendte en tekstmelding etter hun hadde kjøpt leiligheten. Moren min støttet valget hennes og skjønte ikke hvorfor jeg reagerte "pedofile finnes overalt" var det moren min sa . Det var absolutt ingen grunn til at hun skulle kjøpe den leiligheten heller. Jeg ble så såret og lei meg, å følte at alt kom opp igjen. Det var retraumatiserende. Ikke bare følte jeg at moren min og søsteren min virkelig tråkket på meg, men nå klarer jeg ikke å besøke tantebarn mine heller. Bare tanken på at han skulle se dem, og min familie gjør meg kvalm. Hver gang jeg tenker på moren min, søsteren min eller tantebarn, dukker overgriperen opp 😔 Synes dere at dette var ok av søsteren min? Ville dere gjort noe slikt? Anonymkode: 26c47...4d5 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 Hadde aldri bosatt meg som nabo til en kjent pedofil, nei. Uavhengig av din historie. Anonymkode: 7e452...cf5 46
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #3 Skrevet 31. oktober 2020 Du får gå i behandling for traumene dine og ikke legge ansvaret over på din søster. Hvis det var den leiligheten hun ville ha, så hadde hun jo grunn til å kjøpe den. Anonymkode: cf989...ada 7
Silva Pluvialis Skrevet 31. oktober 2020 #4 Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du får gå i behandling for traumene dine og ikke legge ansvaret over på din søster. Hvis det var den leiligheten hun ville ha, så hadde hun jo grunn til å kjøpe den. Anonymkode: cf989...ada Hæ? Selvfølgelig har søsteren et ansvar for å beskytte barna sine mot en nabo som er dømt for seksuelle overgrep mot barn. En mor i sine fulle fem ville aldri flyttet til et sted hvor barna stod i fare for å oppleve overgrep. 48
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 Ja men så trøst deg med at da vet hun hvem hun kan beskytte barna mot da. Det er 1 mindre trussel enn i andre områder. For alt du vet så er din nærmeste nabo overgriper. Hun har iallefall et forsprang og kjenner til hva naboen hennes er i stand til. Her synes jeg du er ganske så urimelig. Alt handler faktisk ikke bare om deg. Anonymkode: 67b2a...546 8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #6 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg syns jeg har lest dette før...? Anonymkode: ce307...12e 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #7 Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Hæ? Selvfølgelig har søsteren et ansvar for å beskytte barna sine mot en nabo som er dømt for seksuelle overgrep mot barn. En mor i sine fulle fem ville aldri flyttet til et sted hvor barna stod i fare for å oppleve overgrep. Som sagt; du vet aldri om din nærmeste nabo er en trussel for dine barn. Mens hun kjenner til iallefall en person og det er flere enn de fleste! Bedre å vite enn å ikke vite. Barn står i fare over alt! Anonymkode: 67b2a...546 3
Silva Pluvialis Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Som sagt; du vet aldri om din nærmeste nabo er en trussel for dine barn. Mens hun kjenner til iallefall en person og det er flere enn de fleste! Bedre å vite enn å ikke vite. Barn står i fare over alt! Anonymkode: 67b2a...546 Søsteren VET at naboen er dømt for seksuelle overgrep. Å bosette seg der med et lite barn er direkte uansvarlig. 20
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 5 minutter siden, Uatskillelig skrev: Hæ? Selvfølgelig har søsteren et ansvar for å beskytte barna sine mot en nabo som er dømt for seksuelle overgrep mot barn. En mor i sine fulle fem ville aldri flyttet til et sted hvor barna stod i fare for å oppleve overgrep. Har søsteren ansvar for TS sine traumer? Nei, og det var det jeg sa. Anonymkode: cf989...ada 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #10 Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Søsteren VET at naboen er dømt for seksuelle overgrep. Å bosette seg der med et lite barn er direkte uansvarlig. Tvert imot. Da kan hun faktisk passe på. Hun vet hvem som er den farlige. I mine tidligere nabolag har slikt kommet frem for Sent og da har mange barn blitt rammet. I hjembygden min derimot vet alle hvem de 2 pedofile er, og de har ikke fått muligheten til å skade noen. Å bosette seg på et sted du ikke vet noe om noen, det er uansvarlig. Naboen din kan være den hyggelige karen som du tenker er helt trygg å slippe til med barna etter noen år, men så går det galt Anonymkode: 2de18...f36 4
Silva Pluvialis Skrevet 31. oktober 2020 #11 Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har søsteren ansvar for TS sine traumer? Nei, og det var det jeg sa. Anonymkode: cf989...ada Nei, men det er jo å pisse på henne å kjøpe leilighet akkurat i nabolaget til overgriperen. Respektløst, og jævlig uansvarlig overfor sine egne barn som kan bli de neste ofrene. 22
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #12 Skrevet 31. oktober 2020 2 minutter siden, Uatskillelig skrev: Søsteren VET at naboen er dømt for seksuelle overgrep. Å bosette seg der med et lite barn er direkte uansvarlig. Nei det er det ikke! Det å la denne naboen sitte barnevakt, DET er uansvarlig! pedofile kan du finne hvor som helst! I barnehagen, på skolen, fritidsaktiviteter og i alle nabolag. Risikoen for at denne naboen gjør noe med disse barna, er mye mindre enn med andre. Så lenge foreldrene tar ansvar og passer på. Men det er da så aldeles ikke uansvarlig å flytte i et nabolag du vet det bor en overgriper. Det er uansvarlig å la små barn være alene uten tilsyn, både i det nabolaget og andre. Anonymkode: 67b2a...546 6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #13 Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Nei, men det er jo å pisse på henne å kjøpe leilighet akkurat i nabolaget til overgriperen. Respektløst, og jævlig uansvarlig overfor sine egne barn som kan bli de neste ofrene. Da kan du like gjerne si TS er respektløs som vil at søsteren skal innrette livet sitt etter henne. Som andre har sagt, nå vet jo søsteren hvem hun bør beskytte barna sine fra. Anonymkode: cf989...ada 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #14 Skrevet 31. oktober 2020 For ei fæl søster du har. Jeg kunne aldri i verden gjort noe slikt mot min søster (og barn, for det er uskyldige barn som nå er blitt naboene til en pedo), det er faktisk helt sykt. Anonymkode: b6744...52f 8
Silva Pluvialis Skrevet 31. oktober 2020 #15 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei det er det ikke! Det å la denne naboen sitte barnevakt, DET er uansvarlig! pedofile kan du finne hvor som helst! I barnehagen, på skolen, fritidsaktiviteter og i alle nabolag. Risikoen for at denne naboen gjør noe med disse barna, er mye mindre enn med andre. Så lenge foreldrene tar ansvar og passer på. Men det er da så aldeles ikke uansvarlig å flytte i et nabolag du vet det bor en overgriper. Det er uansvarlig å la små barn være alene uten tilsyn, både i det nabolaget og andre. Anonymkode: 67b2a...546 Pedofile kan man finne overalt, ja, men man flytter da ikke inn i nabohuset til en man vet er dømt for overgrep. Ærlig talt. Ikke rart det skjer mange overgrep når folk er så naive. 12
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #16 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Nei, men det er jo å pisse på henne å kjøpe leilighet akkurat i nabolaget til overgriperen. Respektløst, og jævlig uansvarlig overfor sine egne barn som kan bli de neste ofrene. Så du mener jeg har rett til å si at min søster skal ta min niese utav barnehagen. Fordi jeg ble mishandlet der som barn? Eller at hun skal ta sønnen sin utav barneskolen, fordi jeg ble misbrukt og utsatt for vold av lærere på den skolen? Jeg "må" møte opp på juleavslutninger og slikt, og læreren som ødela livet mitt etter 7 år på den skolen, jobber der fortsatt. Jeg må alltid ta meg en valium for å gå inn de dørene, pga traumer. Men jeg kan da for faen ikke kreve at min søster skal bytte barneskole! Samme gjelder med TS. Alt handler ikke om henne og søsteren må faktisk ikke passe på hennes følelser på denne måten. Hadde hun datet overgriperen hennes, så hadde jeg forstått reaksjonen. Anonymkode: 67b2a...546 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #17 Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Pedofile kan man finne overalt, ja, men man flytter da ikke inn i nabohuset til en man vet er dømt for overgrep. Ærlig talt. Ikke rart det skjer mange overgrep når folk er så naive. Det er ikke naivt å vite hvem man bør passe seg for. Anonymkode: cf989...ada 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #18 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Pedofile kan man finne overalt, ja, men man flytter da ikke inn i nabohuset til en man vet er dømt for overgrep. Ærlig talt. Ikke rart det skjer mange overgrep når folk er så naive. Jeg ville helst ha hatt en pedofil overgrep som nabo som jeg viste om. Enn en pedofil overgriper som nabo som jeg ikke viste om! Det er jo du som er naiv og tror at det å ikke vite, er tryggere enn å faktisk vite hvem man bør passe seg for. Anonymkode: 67b2a...546 2
Silva Pluvialis Skrevet 31. oktober 2020 #19 Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke naivt å vite hvem man bør passe seg for. Anonymkode: cf989...ada Det er naivt å omgås barneovergripere og tenke at ingenting kommer til å skje fordi det kan finnes pedofile overalt. Man oppsøker de for faen ikke når man vet hvem de er. Da holder man seg unna som er det eneste forsvarlige når man har barn. 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #20 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Det er naivt å omgås barneovergripere og tenke at ingenting kommer til å skje fordi det kan finnes pedofile overalt. Man oppsøker de for faen ikke når man vet hvem de er. Da holder man seg unna som er det eneste forsvarlige når man har barn. Du tar feil. Statistisk sett finnes det en overgriper i hvert eneste nabolag, da er det selvfølgelig best å vite hvem det er. Anonymkode: 2de18...f36 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå