Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og ektemannen er i en ivf prosess. Eggene er hentet ut, befruktet og fryst. Fikk ikke innsett fordi gynekologen mente det så ut som jeg hadde en del sammenvoksninger i livmor. 
Hadde først en hysterektomi der noen av sammenvoksningene ble fjernet, men ble satt opp til åpen buk operasjon for å gjøre ytterligere inngrep. Det skulle vise seg at den ene egglederen min har blitt «sugd inn» gjennom et hull i livmora mi og lå der og var betent. Egglederen er fjernet og hullet er sydd. Kirurgen sa sitat «det er det verste jeg har sett». 
Vi må nå naturlig nok vente en stund til før vi får innsett, men håper ikke sjangsene våre er ødelagt 😢 

Grunnen til at egglederen lå slik, og hullet er en abort jeg var igjennom for mange år siden. Jeg har slitt med store smerter siden den gang. På epikrisen står det at livmor ble perforert. Min nåværende gynekolog ber meg melde dette inn til pasientombud og søke erstatning. 

Noen som har liknende erfaringer eller råd? Føler meg litt hjelpesløs.. og skamfull siden jeg har hatt en abort (til tross for at situasjonen for så mange år siden var så ille at abort var eneste løsning). 

Anonymkode: 3d5f6...a27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke skam deg. 

Anonymkode: ba90d...30a

Skrevet

Herregud, så forferdelig! Jeg har ingen erfaring med det der men tenker at du absolutt burde ta det videre. Sånt skal jo ikke skje. Og hvordan har ingen oppdaget det siden? Og som AB over skriver, du har ingenting å skamme deg over!

Anonymkode: ba8b4...572

Skrevet

Du kan snakke med pasientombud først, for å få råd før du evt sette i gang prosessen med å klage. 
Vil tro at mulig konklusjon på klage på det som oppsto under behandlingen vil bli at «ethvert kirurgisk inngrep kan føre til komplikasjoner, det er ikke risikofritt, blabla...»

Men har du oppsøkt lege flere ganger pga årevise, store smerter? I så fall vil jo manglende respons og oppfølging gi mulighet for at du ikke har fått nødvendig helsehjelp. Da kan det også være mulig å søke erstatning knyttet opp til hele forløpet og plagene du er forvoldt. 

Lykke til!

Anonymkode: 0621a...b21

• Liker 1
Skrevet

Det er vel alltids en risiko når man tar abort. Fikk du ikke beskjed om det da du tok abort? Da du signerte?

Jeg har en veninne som ble steril etter en abort hun tok i en alder sv 16 år.

Du kan sikkert prøve å ta dette videre, men det er ikke sikkert du kommer noen vei.

Anonymkode: ae101...c9d

• Liker 1
Skrevet

Uff så kjipt :( Synes ikke du skal føle skam! Det vil ikke føre noe godt med seg. Forsøk å akseptere at det skjedde og det var utenfor din kontroll, og ikke din skyld.

Her kan du lese mer om å søke erstatning: https://www.npe.no 

Anonymkode: 8198b...253

• Liker 1
Skrevet

Trist, håper virkelig det ordner seg og du blir gravid til slutt. 

Anbefaler deg egentlig å la saken ligge, sjansen for at du får erstatning er dessverre lik null. Prosessen rundt det er tungvint og slitsomt. Ville heller fokusert på framtiden. 

Anonymkode: 92ad8...00f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...