Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei tidligere studievenninne har fått en sønn, og han skal nå døpes. Vi tre andre i gjengen lurer nå på om vi skal/"bør" sende en gave, men er litt usikkre... De av oss som har truffet gutten har gitt en "barselgave", sistemann har gave klar og planer om å levere den når de treffes.

Vi er jo ikke bedt i selskap eller noe, det er vel ikke vanlig å sende gave da?

Dere som har dåpt barna deres, fikk dere gave fra andre enn famile/de som var gjester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De av vennene våre som har gitt døtrene våre dåpsgaver er de som også har vært gjester i dåpen. Andre venner har ikke gitt, og det syns jeg er helt greit. Har ikke gitt dåpsgave selv til venninners barn, jeg. Men kort har jeg sendt.

Jentene våre fikk dåpsgaver fra noen av våre onkler og tanter som ikke har vært invitert, men disse er jo familie da. Jeg ville nøyd meg med kort, jeg.

Skrevet

Nei, her er det ikkje vanlig med dåpsgave frå venna. Vi har fått gave til dåpe av nære venna og familie, andre gir "barsel"gave.

Skrevet
Nei, her er det ikkje vanlig med dåpsgave frå venna. Vi har fått gave til dåpe av nære venna og familie, andre gir "barsel"gave.

Samme her!

Skrevet

her hvor jeg bor gir vi alltid dåpsgave til venners barn!! pleier ikke å være bedt,man ber jo stortsett kun familie i dåp... men er jo stortsett alle gamle kjente som man har kjent fra barne skolen...

Skrevet

Eg har alltid trudd at det var kun dei som var inviterte i dåpen som gav gåve-men då vår sønn vart døypt fekk han gåve frå både den eine og den andre.

Eg vart lettare sjokkert- for eg var absolutt ikkje forbredt på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...