AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Del Skrevet 31. oktober 2020 Har dere tips til billige middagsmenyer. Prøver å spare så mye som mulig frem til jul. Her var forrige ukes meny: mandag: Linsesuppe med rundstykke tirsdag: fiskepinner med stekt ris onsdag: kyllinggryte med ris torsdag: laks med agurksalat, rømme og poteter fredag: taco med kyllingfilet lørdag: kjøttboller i tomatsaus og pasta søndag: kikertgryte med ris Kjøpte inn en stor pakke kyllingfileter fra FirstPrice, 250g karbonadedeig, laksefilet på tilbud og billige fiskepinner fra FirstPrice Handlet for hele uka for under 500kr Anonymkode: a934e...fc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #2 Del Skrevet 31. oktober 2020 Jeg har budsjett på 550 kroner uken. Dette er da inkludert alt av husholdning og mat. Nå har jeg en del liggende fra andre uker som jeg også prøver å bruke opp, men allikevel. Handlet for 541 kroner (da handlet jeg også et par ting på tilbud til å ha liggende til andre uker) Forrige uke hadde jeg: Mandag: Stekt ris Tirsdag: Fiskegrateng med raspet gulrot Onsdag Wok (som jeg hadde liggende i fryseren) Torsdag: Shakshouka Fredag: Kremet pasta Lørdag: Pulled pork nachos Søndag: Pizza med pulled pork Neste uke skal jeg ha: Mandag: Fiskegrateng Tirsdag: Fiskeboller i hvit saus Onsdag: Fiskebollerester Torsdag: Pølsegrateng Fredag: Stekt ris Lørdag: Enchiladas Ønsker egentlig å prøve meg på dumpsterdiving for å spare mer, men vet ikke om jeg tørr! Anonymkode: dadf5...7be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #3 Del Skrevet 31. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har budsjett på 550 kroner uken. Dette er da inkludert alt av husholdning og mat. Nå har jeg en del liggende fra andre uker som jeg også prøver å bruke opp, men allikevel. Handlet for 541 kroner (da handlet jeg også et par ting på tilbud til å ha liggende til andre uker) Forrige uke hadde jeg: Mandag: Stekt ris Tirsdag: Fiskegrateng med raspet gulrot Onsdag Wok (som jeg hadde liggende i fryseren) Torsdag: Shakshouka Fredag: Kremet pasta Lørdag: Pulled pork nachos Søndag: Pizza med pulled pork Neste uke skal jeg ha: Mandag: Fiskegrateng Tirsdag: Fiskeboller i hvit saus Onsdag: Fiskebollerester Torsdag: Pølsegrateng Fredag: Stekt ris Lørdag: Enchiladas Ønsker egentlig å prøve meg på dumpsterdiving for å spare mer, men vet ikke om jeg tørr! Anonymkode: dadf5...7be Kjør på. Jeg har gjort det i mange år og sparer mye penger. Meld deg inn i gruppa friganere/dumpsterdiving på Facebook Anonymkode: a0371...519 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #4 Del Skrevet 31. oktober 2020 Vi kjørte denne forrige uke https://www.vegetarbloggen.no/2020/08/21/ukemeny-pa-budsjett/ Anonymkode: a0371...519 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #5 Del Skrevet 31. oktober 2020 Hvis dette er for mer enn bare noen uker, trenger du å tenke mer langsiktig: Se hele matbudsjettet ditt under ett - lite vits i å legge inn ekstra innsats på å spare på middager hvis du dermed må spise mer til de andre måltidene. Kjøp billige ingredienser/matvarer, kombiner dem til varierte og balanserte måltider, og spis opp alt. Anonymkode: 2b1a5...b59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #6 Del Skrevet 31. oktober 2020 Veldig godt og veldig billig: potet- og purresuppe Anonymkode: 9e4d5...14b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #7 Del Skrevet 31. oktober 2020 Blomkålsuppe med bacon Pannekaker Fiskekaker med potet, eller i hamburgerbrød med agurk Lapskaus(frossenblanding) med pølse eller kjøttdeig, om du ikke vil lage med knoke Tomatsuppe med hvitløksbrød chili con/sin carne er også billig å lage, og er fin frysermat Anonymkode: 232e4...049 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #8 Del Skrevet 1. november 2020 Det gikk litt fort der. Det jeg ville si, var at hvis du skal spare penger, må du tenke helhetlig. Tenk på det motsatt vei: Hvis du kan spise hva du vil og hvor mye du vil til frokost og lunsj, kan jo “middag” være en pakke nudler. Du må også se på kilopris av det du kjøper, og hva du får for det, og tenke over hvor mye du bruker. Feks er karbonadedeig dyrt ift vanlig kjøttdeig, og fiskepinner dyrt ift ren fisk. Akkurat HVA du spiser, er mindre viktig enn HVORDAN du tenker. Anonymkode: 2b1a5...b59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #9 Del Skrevet 1. november 2020 Lite fisk i ukesmenyen.. Anonymkode: d35e4...e4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #10 Del Skrevet 1. november 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lite fisk i ukesmenyen.. Anonymkode: d35e4...e4a Man må ikke spise fisk. Selv har jeg ikke spist fisk på 4 år og er like frisk og sunn Anonymkode: a0371...519 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #11 Del Skrevet 7. november 2020 På 31.10.2020 den 23.32, AnonymBruker skrev: Neste uke skal jeg ha: Mandag: Fiskegrateng Tirsdag: Fiskeboller i hvit saus Onsdag: Fiskebollerester Torsdag: Pølsegrateng Fredag: Stekt ris Lørdag: Enchiladas Søndag: Middagsselskap Anonymkode: dadf5...7be Denne uken brukte jeg 291 kroner på mat og husholdning, det blir jo selvfølgelig ikke helt "realistisk" da jeg har noe liggende i boden, men uansett. Syns det er en fin tråd og deler min neste ukes middagsplan også. Mandag: Spiser borte Tirsdag: Stekt ris med egg Onsdag: Kjøttdeiggryte (Har kjøttdeig i fryseren) Torsdag: Kjøttdeiggryte Fredag: Stekt ris Lørdag: Taco/Enchilladas Søndag: Rester Helgen er alltid litt åpen. Ser også at matplanen min er litt enformig, men jeg har ingen problem med å spise det samme flere dager på rad for å bruke opp matvarene. Jeg har omtrent alle ingrediensene liggende til alle middagene neste uke, så skal forhåpentligvis bli en billig uke. Min stekte ris består forresten av: 1 løk 1/3 purre En boks hermetisert champignon 2.5 grillpølser 2 egg Ris Soyasaus Anonymkode: dadf5...7be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #12 Del Skrevet 7. november 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne uken brukte jeg 291 kroner på mat og husholdning, det blir jo selvfølgelig ikke helt "realistisk" da jeg har noe liggende i boden, men uansett. Syns det er en fin tråd og deler min neste ukes middagsplan også. Mandag: Spiser borte Tirsdag: Stekt ris med egg Onsdag: Kjøttdeiggryte (Har kjøttdeig i fryseren) Torsdag: Kjøttdeiggryte Fredag: Stekt ris Lørdag: Taco/Enchilladas Søndag: Rester Helgen er alltid litt åpen. Ser også at matplanen min er litt enformig, men jeg har ingen problem med å spise det samme flere dager på rad for å bruke opp matvarene. Jeg har omtrent alle ingrediensene liggende til alle middagene neste uke, så skal forhåpentligvis bli en billig uke. Min stekte ris består forresten av: 1 løk 1/3 purre En boks hermetisert champignon 2.5 grillpølser 2 egg Ris Soyasaus Anonymkode: dadf5...7be Fin meny! Hvilket merke kjøper du av fiskeboller og fiskegrateng? Anonymkode: 350ab...d15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #13 Del Skrevet 7. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fin meny! Hvilket merke kjøper du av fiskeboller og fiskegrateng? Anonymkode: 350ab...d15 Jeg har kjøpt first price. Det er nok langt i fra den beste på markedet. Men de har av og til tilbud på 5 for 100 på findus sine fiskegratenger hos coop. Kjøpte ikke denne gangen da jeg ikke har plass i fryseren. Men kommer nok til å gjøre det, da blir det ca 6-7 kroner mer per grateng.. Anonymkode: dadf5...7be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 7. november 2020 #14 Del Skrevet 7. november 2020 Vår versjon av lapskaus er frossen lapskausblanding fra Rema, pølser på tilbud, får du tak i falukorv billig så er det helt topp, det er så mye smak i dem, og en pose pulverpotetmos å drysse over/ røre rundt til slutt for å få ca rett konsistens. Dette blir ei diger gryte som rekker til mange middager/ lunsjer hvis du bare er en person. Koster ca 50kr avhengig av hvor billig du får pølsene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #15 Del Skrevet 15. november 2020 På 7.11.2020 den 13.55, AnonymBruker skrev: Forrige uke brukte jeg 555 kroner på mat. 5 kroner over budsjett, det var 3 uplanlagte kjøp som vippet budsjettet. Jeg kjøpte litt vaskemiddel på tilbud til ca 100 kroner, og jeg fant kylling og kyllingkjøttdeig i halv pris disken som jeg kastet i fryseren. Jeg endte også opp med å bli invitert på middag på fredag, derfor flytter jeg fredagens planlagte middag til denne mandagen for å få brukt opp maten. Mandag: Spiser borte Tirsdag: Stekt ris med egg Onsdag: Kjøttdeiggryte (Har kjøttdeig i fryseren) Torsdag: Kjøttdeiggryte Fredag: Stekt ris Lørdag: Taco/Enchilladas Søndag: Rester Anonymkode: dadf5...7be Mat og husholdningsbudsjett: 550 kroner Mandag: Stekt ris Tirsdag: Pasta med krydderost og spekeskinke Onsdag: Pasta med krydderost og spekeskinke Torsdag: Fiskeboller i hvit saus med potet og grønnskaker Fredag: Fiskeboller i hvit saus med potet og grønnskaker Lørdag: Viltgryte? Søndag: Restefest Anonymkode: dadf5...7be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå