Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kollega som antakelig er litt over snittet selvsentrert. Det er ikke mulig å føre en samtale med henne, siden hun får et hvert tema til å handle om henne, avbryter folk når de snakker for å snakke om seg selv etc. Det er så ille at beskjeder har gått henne hus forbi flere ganger fordi hun ikke evner å lytte. 

Tips til hvordan løse problemet? Det er sikkert ikke eneste menneske som er slik.

Og hvorfor klarer noen ikke å lytte eller snakke om andre enn seg selv? 

Anonymkode: 54e9b...af7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Studerer i lag med en slik en, unngår han så godt jeg kan. Men vi er ikke mange på forekesningene, så ikke så lett. Jeg fikser ikke mer, er ikke interessert i å være publikummet hans. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skygger alltid unna sånne, har møtt mange og ingen av dem har endret seg:vetikke:

Anonymkode: 71b8e...58e

• Liker 2
Skrevet

Begynn setningene din med: "Jeg burde ikke sagt dette, men". Da lytter folk.

Anonymkode: 87916...d2e

• Liker 3
Skrevet

Trist.. slike folk har liten relasjonskompetanse.. tror alle kjenner en slik person. 
meg meg meg, og enda mer meg meg meg..

folk blir lei.. 

hadde ei venninne før. Jeg visste alt om henne, alt om hvert enkelt familiemedlem, alt om sexlivet, kosthold, barneoppdragelse, hennes drømmer, hva hun tenker og hva hun mener.. hva hennes foreldre og kjæreste tenker og mener hennes absolutt alt.. 

jeg kunne ha gått gjennom en skikkelig tung periode uten at hun har lagt merke til det, eller at det har vært rom for å si det. 
ikke visste hun hva foreldrene mine heter..

jeg kjente henne 100% hun kjente meg 10% 

men kan sammenligne dette vennskapet med en psykolog - pasient relasjon.. psykologen vet alt om pasienten.. men pasienten vet ingenting om psykologen.. 

Anonymkode: 7d146...8ba

Skrevet

Huff, slik er min tidligere svigerinne. Alt hun var opptatt av var seg selv og sitt. Det var en lidelse å være sammen med henne. Like greit at hun ikke er en del av livet mitt lengre. 

Anonymkode: bd02e...d17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...