AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #61 Del Skrevet 31. oktober 2020 Jeg har mobilen på ikke forstyrr fra når jeg kommer hjem fra jobb, kun samboer, søster og mamma som da kan nå meg på telefonen visst de ringer (ligger som favoritter så de kommer gjennom). Slipper pling og mas og føle at jeg må være tilgjengelig. Når ieg jobbet som sykepleier var dette iallefall genialt fordi jeg slapp å være redd for å få pulsstigning i tilfelle de skulle ringe fra jobb og be om å komme på vakt på kort varsel, beordring osv. Jeg sjekker telefonen innimellom. Men det gjør jeg når det passer meg. Anonymkode: c1658...022 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #62 Del Skrevet 31. oktober 2020 Skulle gjerne kunne latt vær å ha ringefunksjonen 95% av tiden 😛 Men jeg foretrekker tekst. Så enkelt er det. Det vet folka mine, og de ringer bare hvis det er noe spesielt. Foreldre ringer og det er greit, mannen ringer om han står i butikken, men om noen andre ringer lurer jeg på hva som har skjedd. Ingen i vennegjengen min prater noe særlig på tlf, vil heller tekste eller bruke videochat. Anonymkode: 160c1...20f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #63 Del Skrevet 31. oktober 2020 15 minutter siden, Uatskillelig skrev: Du skjønner at det i noen tilfeller haster veldig, og at man ikke da har tid til å vente på svar på en sms? Eneste i min familie som alltid har lyden på er min far. Han er nødt til det fordi han jobber innen shipping, og de har båter over hele verden, og da kan ting skje til alle døgnets tider f.eks at en båt blir kapret av pirater. Anonymkode: 2cefb...668 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #64 Del Skrevet 31. oktober 2020 4 minutter siden, Uatskillelig said: Jeg har full forståelse for at folk ikke orker å være tilgjengelige hele tiden, men det er mulig å ha på lyd slik at man hører sms og ringelyd. Man må ikke sitte med nesa i telefonen av den grunn. Jeg ringer sjeldent til folk, og når jeg ringer så pleier folk å ta telefonen raskt. Tilsvarende med meg, jeg prøver å ta telefonen så raskt jeg kan. Ikke alltid jeg får med meg at det har ringt eller har tid til å ta den, men da ringer jeg opp igjen så fort jeg har mulighet. Om jeg har på lyd hele tiden, så plinger den i ett sett av snapper, meldinger på messenger eller Instagram, og det orker jeg ikke. Jeg får som regel bare spamsms også, så det vil jeg i hvert fall ikke ha varsling på. Jeg jobber på et kundesenter og snakker i telefonen hele arbeidsdagen min. Når jeg er ferdig på jobb skal jeg ha telefonfri. Alle som kjenner meg bør etterhvert ha lært at jeg ikke liker å snakke i telefon, men likevel er det flere som ringer både titt og ofte. Jeg har aldri opplevd at det har hastet. Om jeg ser det ringer, så venter jeg til det slutter om det er noen jeg ikke har lyst å snakke med, så sender jeg melding senere i håp om at de heller forteller det de ville på melding. Er det nær familie eller kjæresten tar jeg telefonen. Anonymkode: 3727d...977 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 31. oktober 2020 #65 Del Skrevet 31. oktober 2020 Både jeg og kjæresten min har telefonen på lydløs hele døgnet bortsett fra i to tilfeller: Vi venter en tlf eller den ene av oss er på tur med hundene (på sommeren er det pga huggorm, og nå er det pga folk på jakt som kan finne på å skyte på alt som rører seg). Har hatt telefonen på 99% lydløs i 10 år, og kommer aldri til å endre seg. Elsker det når jeg er helt uten telefon over lengre tid, men må dessverre ha det i forbindelse med jobb. Ingen kan kreve å nå meg på verken sosiale medier, via sms eller ved å ringe uten at jeg selv ønsker det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oeas Skrevet 31. oktober 2020 #66 Del Skrevet 31. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har dere i det hele tatt telefon når dere aldri svarer og det aldri er mulig å få tak i dere?! Anonymkode: ab8ae...530 For å ringe, sende tekstmeldinger, ta bilder og gjøre alt du antagelig også bruker telefonen til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 31. oktober 2020 #67 Del Skrevet 31. oktober 2020 1 time siden, Equinox skrev: Fordi jeg er oppvokst på 80 og 90-tallet.. Godt sagt. Vi som er det setter pris på det å være utilgjengelige til tider. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #68 Del Skrevet 1. november 2020 For å surfe nettet og se på videoer mens jeg reiser, for det meste. Å chatte på messenger og sånn. Anonymkode: 7d38c...b14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #69 Del Skrevet 1. november 2020 4 timer siden, Uatskillelig skrev: Det er frustrerende å måtte ha tak i noen som aldri svarer. Er enig. Hva er poenget med å ha telefon om man aldri er å få tak i? Det får du mange gode svar på her i tråden. Anonymkode: e285a...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 1. november 2020 #70 Del Skrevet 1. november 2020 Fordi jeg bruker telefonen til mer enn samtaler, deriblant meldinger og surfing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegerikkeminskyld Skrevet 1. november 2020 #71 Del Skrevet 1. november 2020 Min telefon har en kjekk liten funksjon som heter Favoritter. Der ligger den håndfullen med slekt og venner som kan tenkes å virkelig ha behov for å nå meg kjapt. Utover det har jeg sjelden og aldri opplevd at det har vært krise for noen å ikke få svar i det øyeblikket de ringer. På jobb er det alltid en telefon som ringer, helst flere på en gang, jeg hadde fått sammenbrudd om jeg skulle hatt den lyden på fritia også. I likhet med andre over her hadde vi bare fasttelefon før (jeg var riktignok av de heldige som vokste opp med telefon hjemme, på 60- og 70-tallet var det ikke alle som hadde det i det hele tatt) og vi klarte utmerket godt å ha kontakt med hverandre likevel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheik Skrevet 1. november 2020 #72 Del Skrevet 1. november 2020 Fordi jeg hater å snakke i telefonen og får angst når noen ringer meg. Send meg heller melding om det er noe. Er det viktig, skriv "hei, jeg må snakke med deg over telefon" på melding. Jeg hater uplanlagte telefoner. Kommer an på hvem som ringer selvsagt. Telefon fra barnehage, lege og medforelderen til barnet mitt er unntaket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #73 Del Skrevet 1. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har dere i det hele tatt telefon når dere aldri svarer og det aldri er mulig å få tak i dere?! Anonymkode: ab8ae...530 Har lydløs når jeg er på buss eller når jeg er hos legen. Anonymkode: c82aa...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 1. november 2020 #74 Del Skrevet 1. november 2020 Enig med mange av dere som har svart. Jeg forbeholder meg retten til å ha tlf på lydløs når jeg ønsker det. Ringer opp igjen hvis/når jeg kan og vil. Men: mange har skrevet at dere kan sende mld med beskjeden 'ring meg, det er viktig'. Og det er greit, men skriv samtidig kort hva det gjelder! Jeg har fått flere mld som kan tyde på at det er noe alvorlig, og så var det ikke det likevel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fullførsetningen Skrevet 1. november 2020 #75 Del Skrevet 1. november 2020 Jeg liker ikke å bli forstyrret. Telefonen brukes primært til de aller nærmeste og hvis jobben skal ha tak i meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #76 Del Skrevet 1. november 2020 Alltid lydløs. Nå valgte jeg å kutte ut smarttelefon, kjøpte meg en rimelig Nokia til 500kr. Sinnsykt lang batteritid 🙂 SMS er superkjekkt, da svarer man når man vil. Akkurat som e-post. Det beste tipser er å få seg en enkel tlf, så du får annet forhold til den. En smarttelefon er jo en datamaskin med andre ting som gjør deg avhengig. DU som ringer kan IKKE forvente at noen skal svare deg når DU vil. Anonymkode: de19d...ed4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå