AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #41 Del Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg som er TS ringer ikke ofte til folk, men når jeg ringer er det fordi det går fortere å ringe enn å skrive en sms, og fordi det ikke er tid til å vente på svar på sms! jeg ringer ikke etter 23:00 til den som antok det.. At mennesker da har tlf både på lydløs og uten vibrering er da ganske frustrerende! Det har ingenting med at jeg har ett kontrollbehov🙄🙄 Anonymkode: ab8ae...530 Egosentrisk. Fordi DU synes det går fortere å ringe enn å skrive en sms. Om det er så viktig så klarer du å skrive en sms. Så klart det er et kontrollbehov når du føler frustrasjon ved at noen ikke svarer. Alle skal ikke stå på pinne for deg. Anonymkode: 7c835...9d7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Potet Skrevet 31. oktober 2020 #42 Del Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Da bestefar var i en alvorlig fallulykke og gikk rett i koma så ble jeg ringt opp av mamma. Han ble hentet med luftambulansen, så hjelp var allerede koblet på, men jeg trengte selvsagt beskjed om hva som var skjedd. Av slike grunner er jeg alltid tilgjengelig for nærmeste familie. Man vet aldri om noen har havnet i en kritisk tilstand. Jeg skjønner. Men da må du si det til din familie, at på grunn av det som skjedde må de ha telefonen på lyd en periode fremover. Men du kan ikke forvente at det alltid blir slik. Som du ser av tråden opplever de fleste det som belastende å være tilgjengelig 24/7. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #43 Del Skrevet 31. oktober 2020 3 minutter siden, Uatskillelig skrev: Da bestefar var i en alvorlig fallulykke og gikk rett i koma så ble jeg ringt opp av mamma. Han ble hentet med luftambulansen, så hjelp var allerede koblet på, men jeg trengte selvsagt beskjed om hva som var skjedd. Av slike grunner er jeg alltid tilgjengelig for nærmeste familie. Man vet aldri om noen har havnet i en kritisk tilstand. Du ville jo fått beskjed før eller siden uansett. Jeg vil simpelthen ikke være tilgjengelig. Mine nærmeste vet hvor jeg bor og kan komme på døra hvis noe er helt prekært. Skrur bare på lyd hvis jeg faktisk venter på en telefon. Anonymkode: 9c0dd...25c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 31. oktober 2020 #44 Del Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Egosentrisk. Fordi DU synes det går fortere å ringe enn å skrive en sms. Om det er så viktig så klarer du å skrive en sms. Så klart det er et kontrollbehov når du føler frustrasjon ved at noen ikke svarer. Alle skal ikke stå på pinne for deg. Anonymkode: 7c835...9d7 Du skjønner at det i noen tilfeller haster veldig, og at man ikke da har tid til å vente på svar på en sms? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #45 Del Skrevet 31. oktober 2020 Det hender jo man faktisk ER utilgjengelig også. Som når du er opptatt på jobb, eller ute med venner, eller på kino eller teater. Der skal man ikke ha på telefonen. Selv om noen ubrukelige mennesker både har telefonen på og svarer i alle situasjoner. Anonymkode: 6be82...134 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #46 Del Skrevet 31. oktober 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har dere i det hele tatt telefon når dere aldri svarer og det aldri er mulig å få tak i dere?! Anonymkode: ab8ae...530 Jeg svarer når jeg får med meg om det ringer og om jeg ser hvem som ringer. Jeg ringer alltid opp om det er noen jeg kjenner som har ringt, eller jeg ser at det er fra noe viktig. Hvorfor ikke svare om jeg ser at det ringer, men ikke hvem det er? For jeg har fått nok av folk med indisk-endelsk aksent som begynner å snakke om bullshit. De stjeler norske nummer og scammer deg; Jeg ringte en gang opp et nummer. Var fra et norsk nummer, jeg ventet/håpet på å få en telefon om et telefonintervju så jeg ringte opp, fikk da høre at noen i india hadde sjålet nummeret hennes og hun var i kontakt med telenor for å ordne problemet. Anonymkode: 58b2a...612 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #47 Del Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Du skjønner at det i noen tilfeller haster veldig, og at man ikke da har tid til å vente på svar på en sms? Da skriver man en sms ''ring meg omgående'' eller lignende. Jeg gidder i alle fall ikke være tilgjengelig hele døgnet fordi det KANSKJE kan skje noe viktig en gang. Anonymkode: 9c0dd...25c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #48 Del Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Du skjønner at det i noen tilfeller haster veldig, og at man ikke da har tid til å vente på svar på en sms? Hva er det som haster veldig? Er TS i nød støtt og stadig? Om familie/venner vet at TS er alvorlig syk, så regner jeg med de er mer på alerten. Anonymkode: 7c835...9d7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #49 Del Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da skriver man en sms ''ring meg omgående'' eller lignende. Jeg gidder i alle fall ikke være tilgjengelig hele døgnet fordi det KANSKJE kan skje noe viktig en gang. Anonymkode: 9c0dd...25c Enig. Det er helt idiotisk. Hvor ofte er det en ulykke inntreffer. *Bank i bordet* Anonymkode: 7c835...9d7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #50 Del Skrevet 31. oktober 2020 Jeg siler ut. Hvis noen opplever at jeg aldri tar tlf så er det forde jeg ikke vil snakke med dem. Anonymkode: 13cb8...582 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #51 Del Skrevet 31. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Hadde dere ikke tlf??? 😮 Hvorfor ikke? Anonymkode: 71398...375 Ikke alle hadde telefon før i tiden. Det var en luksus. Ute på landet kunne man kanskje finne en bonde til nabo som hadde en telefon om noe skulle skje. Var veldig vanlig å ikke ha telefon før i tiden. Anonymkode: 58b2a...612 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 31. oktober 2020 #52 Del Skrevet 31. oktober 2020 3 minutter siden, Lille Potet skrev: Jeg skjønner. Men da må du si det til din familie, at på grunn av det som skjedde må de ha telefonen på lyd en periode fremover. Men du kan ikke forvente at det alltid blir slik. Som du ser av tråden opplever de fleste det som belastende å være tilgjengelig 24/7. Jeg har full forståelse for at folk ikke orker å være tilgjengelige hele tiden, men det er mulig å ha på lyd slik at man hører sms og ringelyd. Man må ikke sitte med nesa i telefonen av den grunn. Jeg ringer sjeldent til folk, og når jeg ringer så pleier folk å ta telefonen raskt. Tilsvarende med meg, jeg prøver å ta telefonen så raskt jeg kan. Ikke alltid jeg får med meg at det har ringt eller har tid til å ta den, men da ringer jeg opp igjen så fort jeg har mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #53 Del Skrevet 31. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Hæ? Hadde dere ikke tlf??? 😮 Hvorfor ikke? Anonymkode: 71398...375 Det var veldig vanlig på 70 tallet i grisgrendte strøk og byer. Man hadde kanskje en nabo som hadde tlf og hvor alle kun stakk innom når det var helt prekære ting som ambulanse og politi man måtte nå. Og det var mest vanlig å ringe om dødsfall til familien langt unna. Ingen som satt og knatra på pcer og tlf da. Det var supre tider det! Anonymkode: e9d94...a13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Potet Skrevet 31. oktober 2020 #54 Del Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle hadde telefon før i tiden. Det var en luksus. Ute på landet kunne man kanskje finne en bonde til nabo som hadde en telefon om noe skulle skje. Var veldig vanlig å ikke ha telefon før i tiden. Anonymkode: 58b2a...612 Vi hadde heller ikke før langt ut på 80-tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #55 Del Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Jeg har full forståelse for at folk ikke orker å være tilgjengelige hele tiden, men det er mulig å ha på lyd slik at man hører sms og ringelyd. Man må ikke sitte med nesa i telefonen av den grunn. Jeg ringer sjeldent til folk, og når jeg ringer så pleier folk å ta telefonen raskt. Tilsvarende med meg, jeg prøver å ta telefonen så raskt jeg kan. Ikke alltid jeg får med meg at det har ringt eller har tid til å ta den, men da ringer jeg opp igjen så fort jeg har mulighet. Men da ender man med å sette den på lydløs i det det ringer (det gjør jeg), fordi man VIL eller KAN IKKE svare akkurat da. Ser du ikke poenget? Anonymkode: 7c835...9d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 31. oktober 2020 #56 Del Skrevet 31. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarer når jeg får med meg om det ringer og om jeg ser hvem som ringer. Jeg ringer alltid opp om det er noen jeg kjenner som har ringt, eller jeg ser at det er fra noe viktig. Hvorfor ikke svare om jeg ser at det ringer, men ikke hvem det er? For jeg har fått nok av folk med indisk-endelsk aksent som begynner å snakke om bullshit. De stjeler norske nummer og scammer deg; Jeg ringte en gang opp et nummer. Var fra et norsk nummer, jeg ventet/håpet på å få en telefon om et telefonintervju så jeg ringte opp, fikk da høre at noen i india hadde sjålet nummeret hennes og hun var i kontakt med telenor for å ordne problemet. Anonymkode: 58b2a...612 Akkurat det forstår jeg. Jeg tar heller aldri telefonen hvis jeg ikke ser hvem som ringer, men familietelefoner tenker jeg er viktige å ta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #57 Del Skrevet 31. oktober 2020 Må forresten si at de gangene noen har ringt meg har de alltid klart å ringe i det øyeblikk jeg er nødt til å slippe en bombe i toalettet. Og ja, det skjuler jeg ikke, så de får mitt mest private øyebllikk med seg i samtalen og merkelig nok er de begynt å ringe sjeldnere. Anonymkode: e9d94...a13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #58 Del Skrevet 31. oktober 2020 31 minutter siden, Uatskillelig skrev: Jo. Jeg er ikke glad i å snakke i telefonen, så jeg sender alltid sms hvis det ikke haster. Haster det og personen ikke svarer, så er det frustrerende. Hvor ofte kan noe haste så veldig at dette er noe som kan irritere deg? Anonymkode: 2cefb...668 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 31. oktober 2020 #59 Del Skrevet 31. oktober 2020 Var en periode jeg var nærmest redd for telefonen min. Hadde blir terget av en ekstremt manipulerende og klengete «bestevenninne» som kunne ringe meg opp til 20-40 ganger hvis jeg ikke svarte med en gang. Også drev med silent treatment etterpå. Så fikk helt panikk hver gang telefonen ringte. Nå går det bra, men da trengte jeg å ha litt fred. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Potet Skrevet 31. oktober 2020 #60 Del Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Jeg har full forståelse for at folk ikke orker å være tilgjengelige hele tiden, men det er mulig å ha på lyd slik at man hører sms og ringelyd. Man må ikke sitte med nesa i telefonen av den grunn. Jeg ringer sjeldent til folk, og når jeg ringer så pleier folk å ta telefonen raskt. Tilsvarende med meg, jeg prøver å ta telefonen så raskt jeg kan. Ikke alltid jeg får med meg at det har ringt eller har tid til å ta den, men da ringer jeg opp igjen så fort jeg har mulighet. Om du ser mitt første innlegg, så er de fleste opprigninger og sms reklame. Det veldig, veldig sjelden noen ringer meg. Men mobilen er en del av meg, så og si. Jeg har apper for alt og bruker den aktivt. Får jeg en sms med: ring meg! ringer jeg straks opp. Og et slikt forhold tror jeg mange har til mobilen sin. Jeg tror at du enten ble litt traumatisert av hendelsen med din bestefar, eller så blir du silet. Altså, folk vil ikke prate med deg akkurat når du vil. Og det er ikke personlig. Få liker å prate i telefonen. Det tar for lang tid i et samfunn der alt går fort. Folk er også slitne, og klarer ikke å koble seg mentalt på for å tenke og svare på det den i andre enden har å melde. Det er ikke om å gjøre å svare raskt. Få forventer det. Prøv å slapp litt mer av rundt det å ringe. Det skjer sjeldent ulykker og det er sjeldent hast. Det er bedre for deg å bare godta at det er som det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå