Tass23463 Skrevet 31. oktober 2020 #1 Skrevet 31. oktober 2020 Er det vanskeligere for en med aspergers og få jobb?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 Ikke nødvendigvis. Det kommer an på hvilken type jobb du vil sikte deg inn på Anonymkode: 400a5...bec
Tass23463 Skrevet 31. oktober 2020 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis. Det kommer an på hvilken type jobb du vil sikte deg inn på Anonymkode: 400a5...bec Jeg vil si at jeg er meget oppegående i forhold til andre med aspergers. Det viktigste for meg er å tjene bra med penger... noe jeg føler diagnosen vil stoppe meg til å gjøre
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #4 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg har Asperger og jobb. Det har vært en litt kronglete vei å finne en jobb jeg trives i , men jeg har drømmejobben nå, er helt uavhengig av nav og jobber 100% Anonymkode: a420e...c4e
Tass23463 Skrevet 31. oktober 2020 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har Asperger og jobb. Det har vært en litt kronglete vei å finne en jobb jeg trives i , men jeg har drømmejobben nå, er helt uavhengig av nav og jobber 100% Anonymkode: a420e...c4e Takk for svar! Hva jobber du som? Er bare 16, men bekymrer meg veldig for dette... Vet de som gir deg jobben at man har aspergers? trenger de å vite det i det hele tatt?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #6 Skrevet 31. oktober 2020 De trenger ikke vite det - men det er en fordel. Ofte merker vi som sjefer små ting uansett som det er greit å ha en forklaring på. Jeg har mange ansatte og mener at jeg kan jobbe med alt jeg VET om. Ting de ansatte skjuler er verre... Men start med å finne ut hva du trives med, ønsker å jobbe med og hva som gir deg mestringsfølelse. Det å bare ville tjene masse penger er litt feil fokus Anonymkode: aba79...2d0 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #7 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, Tass23463 skrev: Jeg vil si at jeg er meget oppegående i forhold til andre med aspergers. Det viktigste for meg er å tjene bra med penger... noe jeg føler diagnosen vil stoppe meg til å gjøre Hvis motivasjonen er å tjene mest mulig penger, er det ikke nødvendig bare Asperger står i veien. Det er en litt naiv tankegang. De færreste har en jobb hvor du tjener masse og de som gjør det må ofre noe. Lite fritid, mye stress og må gjerne jobbe mye på papiret ubetalt overtid og ofre tid med familie og venner. Jeg har en jobb med helt ok lønn men ikke veldig mye, men jeg har likevell råd til å eie hus, reise til akkurat dit jeg ønsker (utenom corona ) , spise ute på restaurant og ha en relativt hobby. Det handler ikke om hva du tjener, men om hvordan du disponerer pengene. Mye penger er ikke alt her i livet Anonymkode: a420e...c4e
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 4 minutter siden, Tass23463 skrev: Takk for svar! Hva jobber du som? Er bare 16, men bekymrer meg veldig for dette... Vet de som gir deg jobben at man har aspergers? trenger de å vite det i det hele tatt? I et bofellesskap for voksne psykisk utviklingshemmende Anonymkode: a420e...c4e 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I et bofellesskap for voksne psykisk utviklingshemmende Anonymkode: Altså jeg er helsefagarbeider. Jeg har fortalt sjefen at jeg har Asperger og hun tok det kjempefint . Ikke noe problem i det hele tatt Anonymkode: a420e...c4e 1
Tass23463 Skrevet 31. oktober 2020 Forfatter #10 Skrevet 31. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis motivasjonen er å tjene mest mulig penger, er det ikke nødvendig bare Asperger står i veien. Det er en litt naiv tankegang. De færreste har en jobb hvor du tjener masse og de som gjør det må ofre noe. Lite fritid, mye stress og må gjerne jobbe mye på papiret ubetalt overtid og ofre tid med familie og venner. Jeg har en jobb med helt ok lønn men ikke veldig mye, men jeg har likevell råd til å eie hus, reise til akkurat dit jeg ønsker (utenom corona ) , spise ute på restaurant og ha en relativt hobby. Det handler ikke om hva du tjener, men om hvordan du disponerer pengene. Mye penger er ikke alt her i livet Anonymkode: a420e...c4e Altså trenger ikke tjene masse penger. Problemet er at jeg er redd for å bli ufør og ikke takle ting som andre kan.
Tass23463 Skrevet 31. oktober 2020 Forfatter #11 Skrevet 31. oktober 2020 Blir jo også vanskeligere å få jobb når jeg har dyskalkuli, dysleksi og ADHD i tilleg:( Jeg ville bli flymekaniker eller veterinær, men man må være god i matte for den ene og super smart for den andre...
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #12 Skrevet 31. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har Asperger og jobb. Det har vært en litt kronglete vei å finne en jobb jeg trives i , men jeg har drømmejobben nå, er helt uavhengig av nav og jobber 100% Anonymkode: a420e...c4e Hvilken bransje jobber du i ? Anonymkode: 7d538...e6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå