Gå til innhold

Venninne som ikke skjønner hvor attraktiv hun er!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en veldig god venninne. Hennes beste personlige egenskaper er at hun er utrolig snill og sjarmerende ydmyk. Samtidig så har hun et utseende som tar pusten fra de aller fleste. 

Hun er ca 160 høy, blond, stooore, faste naturlige pupper, og virkelig det peneste ansiktet du kan tenke deg.

Problemet er at dette ser hun virkelig ikke selv... Jeg er veldig bekymret for at det hindrer henne i å nå sitt fulle potensiale, spesielt når det kommer til dating. 

For meg er det veldig tydelig at veldig mange bra menn er oppriktig interessert i henne, men det klarer hun bare ikke å se selv. Hun får fort følelsen av at de er "out of her league", og blir generelt veldig stille og sjenert når noen viser interesse. Har faktisk opplevd at gutter har spurt meg etter nummeret hennes..

Hvordan ville du gått frem i denne situasjonen? Føler jeg sitter og river meg i håret nesten hver gang jeg er med henne! Hva kan være grunnen til at hun har så "lav" selvtillit, til tross for at hun er et så fantastisk menneske?

Anonymkode: e52a2...fe9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Post bilde av ho

Anonymkode: 8db8a...4ca

• Liker 1
Skrevet

Dårlig oppvekst? Lavt selvbildet kan komme av flere ting. Men da ser man hvertfall bare det som er dårlig med en selv og klarer ikke se det andre ser. Akkurat som en vridd versjon av virkeligheten.

Anonymkode: da5d5...d2a

• Liker 1
Skrevet

Stoooore pupper er ikke for alle. I hvert fall ikke på en liten kropp. Det du nevner av hennes kvaliteter er subjektivt og dine preferanser. Smaken er som baken. Men det er nok mange som synes hun er attraktiv.  Hun har kanskje blitt mobbet? Psykisk mishandling under oppveksten? Det er ofte det som gir grobunn for dårlig selvtillit, om hun er nokså ung, tidlig tjueårene så vil hun nok komme mer frem etter hvert. Fortsett å ros henne for den hun er, hun setter nok stor pris på det, og det hjelper til på å styrke henne. 

Anonymkode: 277f0...c2b

• Liker 3
Skrevet

Jeg har blitt mobbet i tillegg opplevd både psykisk og fysisk mishandling i oppveksten. Jeg tror folk tenker jeg er pen - iallfall delvis, men jeg klarer ikke se dette selv. Eksempel kan være at jeg ikke sender bilder av meg selv, dekker til ansiktet mitt under videosamtaler og får angst i store mengder. Likevel får jeg høre at jeg er pen og hvorfor jeg gjemmer meg på kamera eksempel, og at jeg selv ikke klarer å se at jeg er vakker - uten å noen gang ha nevnt at jeg syns jeg ser stygg ut. Men uansett hvor mange ganger folk forteller meg at jeg er pen, tror jeg ikke på det. Tror det er noe inni meg som er ødelagt på dette området. 

I kjæreste relasjoner kan jeg også føle meg lykkelig for så å bli redd for at jeg er lykkelig, for jeg fortjener det ikke eller få følelsen av at jeg snart blir ulykkelig. Har også vanskelig med å stole på partner da jeg er redd de skal se hvor mange pene jenter det er der ute, og hvor stygg jeg er i forhold til de. Har dessverre ingen råd til venninnen din men følger tråden for å se om noen har råd å komme med 

Anonymkode: aabfb...b17

• Liker 1
Skrevet

Vær med på å bygge opp selvtilliten til venninna di. At hun er pen har ingen ting å si. Men hun er vakker innvendig, og det må du hjelpe henne til å se. At noen liker henne fordi hun er henne. 

Anonymkode: 637a4...449

• Liker 4
Skrevet

Enig med de andre om at hun kanskje har hatt vonde opplevelser i oppveksten som har gjort at hun har dårlig selvtillit. Jeg kjenner meg igjen i henne med slik jeg var før.

Kanskje du kan gi henne komplimenter på indre kvaliteter istedenfor ytre. Ytre kvaliteter kan virke som tomme ord ettersom folk har forskjellig smak. Det er lettere for folk å erkjenne ting de gjør bra. F.eks. istedenfor å bare si at hun er "utrolig snill og sjarmerende ydmyk" kan du beskrive hva du satte pris på at hun gjorde, måten hun gjorde det på og gi henne ros for hvordan hun mestrer noe. Det er lettere å forstå eksempler enn ord man tenker kan være tomme eller at andre er uenige når man har dårlig selvtillit. Eksempler kan hjelpe henne med å se sterke sider ved seg selv og dermed være med på å bygge opp selvtilliten hennes.

Anonymkode: aebdf...748

Skrevet

Selvtillit og god selvfølelse KAN komme fra en god tro på eget utseende, men det BØR ikke være bygget på utseende. 

Selvtillit og selvfølelse bør være bygget på hvem man er som person, hvor stor tro man har på seg selv, en forståelse for styrker og svakheter, prinsipper og moral.

At venninna di er pen men ikke ser det er kun et symptom på dårlig selvfølelse, ikke grunnen til det. Om du vil hjelpe venninna di, så kan det gjøre vondt verre om du hele tiden kommenterer utseende hennes uansett hvor positive disse kommentarene er. 

Anonymkode: 0735c...d7d

Skrevet

Jeg har også en smellvakker venninne med lav selvtillit. Hun ble veldig mobbet av sjalu jenter gjennom oppveksten, og hun klarer ikke å slutte å tro på de stygge usanne tingene de sa om henne. Hun har funnet seg i mye dårlig oppførsel fra menn på grunn av den lave selvtilliten.

Anonymkode: d5f86...140

Skrevet

Rart hvordan vi mennesker er. Jeg er nok bare en 6/10 utseendemessig, men jeg er høy (mann) og atletisk, og jeg bærer meg med auraen av å være en 10er. Ikke på en skrytete og kaksete måte, men bare jeg har troen på meg selv i enhver situasjon, samtidig som jeg er ydmyk.

Anonymkode: 9dce7...6a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...