AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Skrevet 31. oktober 2020 Hvorfor skrives og snakkes det om i da i media? Anonymkode: 1baf9...653 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄 Anonymkode: 655f1...d61 35
Silva Pluvialis Skrevet 31. oktober 2020 #3 Skrevet 31. oktober 2020 Ensomhet er jo en følelse, og følelser er jo ikke nødvendigvis synlige for andre enn personen selv? 24
Pinkee Skrevet 31. oktober 2020 #4 Skrevet 31. oktober 2020 Årsaken til at du ikke ser de, er at de er hjemme, ensomme og alene. 33
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 Meld deg som frivillig hos frivillighetsentralen på julaften(om koronaen tillater det i år) så skal du se.. Anonymkode: 564b2...fa4 21
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #6 Skrevet 31. oktober 2020 Bare av nysgjerrighet; Hvordan mener du man kan se/vite at et menneske er ensomt, TS? Anonymkode: 00ba5...2ef 21
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 31. oktober 2020 Du kan ikke se det på oss. Vi ser akkurat ut som alle andre. Vi går på jobb, trener, synger i kor osv. Men når du inviterer til fest er vi ikke der. Vi sitter hjemme alene. Og du ringer aldri til oss. Ingen ringer til oss, bortsett fra telefonselgere og spørreundersøkelser. Joda, vi har venner på Facebook. Kolleger, kanskje. Og noen av de vi gikk på folkehøyskole med på 80-tallet. Men vi har ingen som vi kan ringe til, besøke eller gå tur sammen med. Anonymkode: f66e0...d13 50
Rights Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg kan være rundt 100 folk, prate med 99 av dem, smile, le, ha det "morsomt", men likevel føle meg ensom. Det handler ikke om det å være rundt folk, eller det å ha den overfladiske kontakten med noen, men det er ytterst få jeg kan dypdykke med. Den er sjelden. Ergo, jeg er stort sett ensom. 21
Pipaluk Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 44 minutter siden, Pinkee skrev: Årsaken til at du ikke ser de, er at de er hjemme, ensomme og alene. Hvordan vet du at de er hjemme? Det er like sannsynlig at de sitter på en kafébar, er på treningssenter eller jobber overtid Noen vil du også finne i større forsamlinger. De liker å ha folk rundt seg, men det betyr ikke at de ikke føler seg ensomme. 6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #10 Skrevet 31. oktober 2020 Du kan ikke se ensomhet, akkurat som du ikke kan se usynlig sykdom. Begge eksisterer i høyeste grad. Vi trenger ikke gå med skilt i panna bare for å tilfredsstille din nysgjerrighet eller få deg til å forstå at noe du ikke kan se faktisk finnes. Anonymkode: 65cb7...b78 12
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #11 Skrevet 31. oktober 2020 Ha ha. Kjenner du hvert enkelt menneske på jord? Skal godt gjøres å se ensomhet. Vet du hva det ordet betyr? Anonymkode: eff5c...29b 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #12 Skrevet 31. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skrives og snakkes det om i da i media? Anonymkode: 1baf9...653 Dette var dagens🙄 Anonymkode: 5e524...f18 10
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #13 Skrevet 1. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare av nysgjerrighet; Hvordan mener du man kan se/vite at et menneske er ensomt, TS? Anonymkode: 00ba5...2ef Det er ikke min påstand, men leste akkurat igjen nyhetene. Samt det nevnes en rekke ganger i media. Da kom min undring og trengte ekstra informasjon i en forumtråd. Anonymkode: 1baf9...653
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #14 Skrevet 1. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ha ha. Kjenner du hvert enkelt menneske på jord? Skal godt gjøres å se ensomhet. Vet du hva det ordet betyr? Anonymkode: eff5c...29b For meg virker det destruktivt siden media sier det er farligere enn 15 røyk daglig. Anonymkode: 1baf9...653
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #15 Skrevet 1. november 2020 3 timer siden, Rights skrev: Jeg kan være rundt 100 folk, prate med 99 av dem, smile, le, ha det "morsomt", men likevel føle meg ensom. Det handler ikke om det å være rundt folk, eller det å ha den overfladiske kontakten med noen, men det er ytterst få jeg kan dypdykke med. Den er sjelden. Ergo, jeg er stort sett ensom. Likte ordet dypdykke med. Anonymkode: 1baf9...653
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #16 Skrevet 1. november 2020 For ingen er jo født ensom, eller spiller foreldrenes rolle 100% hvem som kommer til å bli ensom? Anonymkode: 1baf9...653
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #17 Skrevet 1. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke se ensomhet, akkurat som du ikke kan se usynlig sykdom. Begge eksisterer i høyeste grad. Vi trenger ikke gå med skilt i panna bare for å tilfredsstille din nysgjerrighet eller få deg til å forstå at noe du ikke kan se faktisk finnes. Anonymkode: 65cb7...b78 Men jeg undrer hvorfor media vet siden dem skriver om det. Virker jo å være høyaktuell tema. Er media tankeleser? Anonymkode: 1baf9...653
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #18 Skrevet 1. november 2020 4 timer siden, Pinkee skrev: Årsaken til at du ikke ser de, er at de er hjemme, ensomme og alene. Men når dem går ut, så er jo dem fokusert på å gjøre sine arbeidsoppgaver. Anonymkode: 1baf9...653
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #19 Skrevet 1. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke se det på oss. Vi ser akkurat ut som alle andre. Vi går på jobb, trener, synger i kor osv. Men når du inviterer til fest er vi ikke der. Vi sitter hjemme alene. Og du ringer aldri til oss. Ingen ringer til oss, bortsett fra telefonselgere og spørreundersøkelser. Joda, vi har venner på Facebook. Kolleger, kanskje. Og noen av de vi gikk på folkehøyskole med på 80-tallet. Men vi har ingen som vi kan ringe til, besøke eller gå tur sammen med. Anonymkode: f66e0...d13 Har det med at du ikke er interessant nok, og ikke sier noe intelligent? Når starter ensomhet? Er det fordi dine venninner får kjærester før deg, og du drikker deg ikke sørpefull, eller andre ganger i livets nivåer? Eller fordi foreldre ikke er gode rollemodeller og et savn kommer til uttrykk? Anonymkode: 1baf9...653
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #20 Skrevet 1. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke se det på oss. Vi ser akkurat ut som alle andre. Vi går på jobb, trener, synger i kor osv. Men når du inviterer til fest er vi ikke der. Vi sitter hjemme alene. Og du ringer aldri til oss. Ingen ringer til oss, bortsett fra telefonselgere og spørreundersøkelser. Joda, vi har venner på Facebook. Kolleger, kanskje. Og noen av de vi gikk på folkehøyskole med på 80-tallet. Men vi har ingen som vi kan ringe til, besøke eller gå tur sammen med. Anonymkode: f66e0...d13 Finnes det en is som må brytes? Og når ble det isbre som ble dannet mellom en ensom og andre mennesker. Må jo ha skjedd alvorlige misbruk i relasjon for at det skjer. Og hvor er foreldrene i dette? Anonymkode: 1baf9...653
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå