Gå til innhold

Planter med lavt lysbehov å nettkjøp av planter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om en type plante som kunne trivdes i et litt mørkt hjørne?😇 Om sommeren så treffer sollyset i hjørnet som er ca 5m unna, men nå på vinteren er jeg mere usikker på hva som kan stå der da det ikke er direkte lys der mere en noen timer🙄 

Bor i nord så har ikke så lange lyse dager om vinteren.. Noen plantefolk her med forslag? 😄

Hvor bestiller dere planter og utstyr? Har selv bare bestilt fra solheim gartneri å plantene kom frem i perfekt stand, selv om det har vært minusgrader ute den siste tiden 🤗 
Både Eitrah å Northern Tropicals har flere planter jeg ønsker meg, noen med erfaringer med dem? Flere sider jeg burde sjekke ut?

Hos Solheim gartneri kunne man legge til en pakkevarmer( til 35kr) som varte i 72timer. Er dette noe andre plantebutikken også har tilbud om?  

Anonymkode: 9370c...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smaragdpalme, Zamioculcas zamiifolia, klarer seg overraskende godt i mørke kroker. Ikke trenger den særlig med vann heller, så du kan bare sette den der og glemme den noen uker. 

Den finnes i både storvokste og mer kompakte varianter, og en variant med nesten sorte blader. :) 

Anonymkode: ee010...bb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...