Gå til innhold

Briller som blir ødelagt på barneskolen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skolen noe ansvar/forsikring? 

Anonymkode: 33bf2...d0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså ødelagt av et annet barn. 

Skrevet

Har ikke foreldrene forsikring på brillene?

• Liker 4
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har skolen noe ansvar/forsikring? 

Her er det flere faktorer som spiller inn så svaret blir kanskje

• Liker 2
Skrevet

Barnehagen vår fraskrev seg alt ansvar da en unge kastet en stein i ansiktet på vår unge så brillene ble ødelagt. Men dette er mange år siden.

Anonymkode: dfa3b...b9a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen vår fraskrev seg alt ansvar da en unge kastet en stein i ansiktet på vår unge så brillene ble ødelagt. Men dette er mange år siden.

Barnehagen kan da ikke lastes for det. De kan jo ikke holde alle barna i hånden til enhver tid. Ting skjer

Anonymkode: c7a84...284

• Liker 13
Skrevet

Nei, skolen har ikke ansvaret. Det er du som må dekke kostnadene.

Anonymkode: 11344...aa0

• Liker 5
Skrevet

Vi fikk dekket på egen forsikring, briller ødelagt av annet barn på skoletur 

Anonymkode: 4aa09...d71

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dette tilfellet er det foreldre til barnet som er ansvarlige jf. paragraf 1.2 i skadeerstatningsloven. 

TS: det kommer an på årsaken til skade og hvilke forsikringer din skole har på barna. Uhell kan dekkes av forsikring. Skadeverk må dekkes av foresatte til den som utfører uten at skolen er part.

2008F7B9-08A7-4025-B55C-0EDD22A2AC17.png

Anonymkode: 8b616...444

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dette tilfellet er det foreldre til barnet som er ansvarlige jf. paragraf 1.2 i skadeerstatningsloven. 

TS: det kommer an på årsaken til skade og hvilke forsikringer din skole har på barna. Uhell kan dekkes av forsikring. Skadeverk må dekkes av foresatte til den som utfører uten at skolen er part.

2008F7B9-08A7-4025-B55C-0EDD22A2AC17.png

Anonymkode: 8b616...444

Takk for svar! Da ordner jeg det bare selv uten å blande inn skolen og de andre foreldrene. 

Skrevet

Jeg fikk baller og mye annet rart i ansiktet som barn, og opplevde bla. at en brillestang knakk, et glass ramlet ut og at hele brillen knakk i to ved nesen. Beholdt glassene og kjøpte bare ny innfatning og det koster ikke så mye. Falt meg aldri inn å søke skolen om erstatning, men så bor jeg heldigvis ikke i USA heller.

Anonymkode: d3902...8f5

• Liker 5
Skrevet

Her var det en gutt i klassen som tråkket på brillene til datteren vår med vilje, etter å ha kalt henne hore.. de er 9 år. Skola sa vi måtte betale selv....

Anonymkode: a0c7e...c31

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Her var det en gutt i klassen som tråkket på brillene til datteren vår med vilje, etter å ha kalt henne hore.. de er 9 år. Skola sa vi måtte betale selv....

Anonymkode: a0c7e...c31

Det der tar du med foreldrene til gutten. Min datter fikk ødelagt klærne sine med saks, også med vilje, da en medelev ikke klarte å holde seg til verbal sinnemestring. Jeg troppet opp med plaggene og pris på nett. 

Anonymkode: a53eb...a9d

• Liker 6
Skrevet

Vet ikke om det er forskjell fra kommune til kommune. Men skolen jeg jobber på, har forsikring som dekker briller som blir ødelagt i skoletiden. Sjekk på skolen til  ditt barn.

Anonymkode: 5dd24...387

• Liker 1
Skrevet

Datteren min fikk ødelagt brillene ved et uhell på skolen. Ble oppringt fra skolen som sa de hadde forsikring som dekket opp til et visst beløp. Valgte å betale selv da det kun var snakk om en brillestang til 100 kr. Ville sjekket med skolen. Tydeligvis forskjellig praksis ute og går. 

Anonymkode: 1f548...d44

Skrevet

Vi har fått reparasjon dekket av nav. (Samme ordning som når barnet skal få nye briller, så dere må gå under dekningskravene.) Skolen har ikke erstattet når brillene har blitt ødelagt der. 

Skrevet

En unge i barnehagen ødela brillene til barnet vårt, barnehagen mente vi måtte dekke det selv, men vi fikk foreldrene til barnet til å betale.

Anonymkode: 52762...42b

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, atropos skrev:

Vi har fått reparasjon dekket av nav. (Samme ordning som når barnet skal få nye briller, så dere må gå under dekningskravene.) Skolen har ikke erstattet når brillene har blitt ødelagt der. 

Dekningen ved briller til barn er helt latterlig etter 1 mars. Får knapt nok dekket ett glass, ofte ikke det engang. I de fleste tilfeller stopper også dekningen ved 10 år, da de stortsett kun dekker pga ambliopi.

Anonymkode: a5352...992

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dekningen ved briller til barn er helt latterlig etter 1 mars. Får knapt nok dekket ett glass, ofte ikke det engang. I de fleste tilfeller stopper også dekningen ved 10 år, da de stortsett kun dekker pga ambliopi.

Anonymkode: a5352...992

Joda. Men vi har sats 2 og får dekket opp til 2500. Sist hadde vi reparasjon for 1600kr, og alt ble dekket. 

Anonymkode: ab92a...4ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...