AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Skrevet 31. oktober 2020 Trives dere? Savner dere sykehusmiljøet? Hva liker/misliker dere med jobben? Takk for svar🙏🏼 Anonymkode: b473c...196
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 Sykepleier her, jobbet som miljøterapeut ved en avrusningsklinikk siden jeg var ferdigutdannet for 5 år siden. Stortrives! Aldri jobbet på sykehus, kun praksis gjennom studiet. Det var kjekt, men fikk følelsen av at alt var veldig samlebånd.. Prosedyre etter prosedyre. Sykehus er ikke noe for meg. Har inntrykk av at det ofte er todelt turnus i rus/psykiatri og egne nattevakter. Det er en fordel syns jeg. En viktig del av jobben er og snakke med pasientene, det har man ikke mye tid til på sykehus. Man bruker seg selv mye. Kan ikke "gjemme" seg bak en uniform. Møter mye forskjellig, på godt og vondt. Det er ikke en fysisk tung jobb, men den kan være psykisk tung. Mange vonde historier og det kan være tungt og bære på. Det er ikke bare solskinnshistorier. Mange pasienter trenger flere runder med behandling før de er klar for og gi helt slipp på rusen. Noen blir kanskje ikke klar. Viktig at man ikke tar dette personlig, da kan man fort gå i kjelleren. Men ofte ser man en liten forbedring for hver gang, det er viktig og legge merke til og bemerke! Jeg synes det er en superspennende jobb. Noen dager er kjempetravle, det kan være rus i avdelingen, utagering, utskrivelser osv. Andre dager kan være rolige med baking med pasienter, tur på kjøpesenter (før corona), tur i klatreveggen eller fjelltur feks. Ulemepe kan jo være at man fort glemmer prosedyrer. Du kan absolutt ikke plassere meg på en sykehusavdeling nå, jeg kan ikke administrere infusjoner, blande iv antibiotika osv. Anonymkode: 2943c...9e0
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Takk for svar😊 På hvilken måte utagerer pasientene? Blir de truende eller voldelige? Går dere i privattøy på jobb? Er du noen gang redd på jobb? Anonymkode: b473c...196
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar😊 På hvilken måte utagerer pasientene? Blir de truende eller voldelige? Går dere i privattøy på jobb? Er du noen gang redd på jobb? Anonymkode: b473c...196 Pasientene kan bli både truende og voldelige. Det er svært sjelden på min avdeling, heldigvis. Der jeg jobber er pasientene frivillig innlagt, altså kan de selv skrive seg ut når de ønsker. Andre steder hvor pasienten er på tvang har jeg hørt at det er mer vold, både fysisk og psykisk. Men man skal få opplæring i teknikker man kan bruke for og ikke eskalere situasjonen (hva skal man si, ikke si, hvordan skal kroppsspråket være, når skal man forlate situasjonen osv). Vi går i privattøy, ja. Ikke alltid like greit syns jeg, da jeg ikke jobber med en spesielt renslig pasientgruppe (mange bor jo på gaten eller på hospits). Det hender jeg er redd på jobb. Men jeg jobber med mange flinke og erfarne kollegaer. Vi bruker hverandre mye, har mange faglige diskusjoner for og klare og se ting fra ulike sider. Det syns jeg er veldig bra. Det er sjelden man går inn i en potensiell farlig situasjon alene, som feks og informere en pasient om at nei, du kan ikke få den medisinen, eller informere om at pasienten skal skrives ut av avdelingen grunnet rusbekymring. Da er man stort sett to, alle ansatte på avdelingen er informert slik at de er forberedt på en potensiell utfordrende situasjon. Vi går også med alarm hele tiden. Anonymkode: 2943c...9e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå