Gå til innhold

Noen med barn som har brutt ut av forhold med vold? Hjelp ønskes.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier: Jeg trenger hjelp fra andre som har brutt ut av forhold med vold, og som har barn.  Hva gjorde dere, helt konkret, i skilsmisseprosessen? Jeg er redd for at det kommer til å eskalere veldig om jeg sier at jeg vil avslutte, og jeg ønsker ikke at barna skal oppleve det. 

Jeg har ikke noe nettverk (mine foreldre mishandlet meg gjennom hele oppveksten og har ingen annen familie eller venner), men jeg har god inntekt og vil klare meg økonomisk helt fint. Men huset står i mitt navn og jeg kommer ikke til å klare å få han ut eller til å kjøpe meg ut. Jeg ønsker å flytte, men drar ikke fra barna. 

Krisesenter er ikke aktuelt, det blir for voldsomt for barna. 

Anonymkode: 84892...86f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må understreke at det er mest psykisk vold mot meg, og det har ikke vært noe direkte mot barna. 

Skrevet

Men har også vært fysisk vold mot meg når de ikke har sett det (kvelertak, spytting, dytting osv). 

Skrevet

Hvis det er en historie med vold her, og barn også er inne i bildet, bør du snakke med politiet. Huset står i ditt navn, og politiet kan hjelpe deg å få ham ut av huset.

Svelg eventuell egen stolthet i dette, og tenk på at du må hjelpe barna ut av et slikt forhold.

Anonymkode: 4f3ad...1a0

• Liker 13
Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med politiet her. De tror ikke så veldig på mishandlede damer som fortsetter å bo med mennene sine. Men jeg ringer dem selvsagt om det blir akutt. Hadde håpet at det var andre muligheter. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du skal gå for støtte, fra hvem som helst egentlig, å bryte kan være ganske farlig men sannsynligvis vil han ikke vise sine dårlige sider hvis det er andre i huset. Få en mann du stoler på til å komme å bo hos dere til han er ute.

Kan du gå gjennom alle du kjenner mentalt og tenke gjennom om det ikke er noen du kan tenke deg å ha i nærheten når du gjør det slutt? Har du en grei kollega som du kan fortelle dette til som ikke har noen andre forpliktelser? Du kommer til å trenge støtte.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, NymeriaRhoynar skrev:

Du kommer til å trenge støtte.

Jeg har virkelig ingen. 

Skrevet
1 minutt siden, NymeriaRhoynar skrev:

sannsynligvis vil han ikke vise sine dårlige sider hvis det er andre i huset.

Og jo, han bare går i svart, så det tror jeg absolutt han kan. Han har løpt etter bilen min i gata her vi bor og brølt og sperret veien for den fysisk. Mens naboene så. 
Han har også kalt meg de styggeste ting (dumme fitte osv) i offentlige parker. Det hindrer ham ikke. Det er veldig flaut og ydmykende. 

Skrevet

Kontakt ditt nærmeste krisesenter! 

Anonymkode: 112a7...d5e

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har virkelig ingen. 

Du skriver at krisesenter er uaktuelt fordi det blir for voldsomt for barna. Kan du ta kontakt med dem for samtale? De vet sikkert hva som er best måte å gå fram på, og hva du skal unngå å gjøre. Kanskje har de erfaring med det å få han ut også?

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, NymeriaRhoynar skrev:

Du skriver at krisesenter er uaktuelt fordi det blir for voldsomt for barna. Kan du ta kontakt med dem for samtale? De vet sikkert hva som er best måte å gå fram på, og hva du skal unngå å gjøre. Kanskje har de erfaring med det å få han ut også?

Ja, jeg har vurdert det, men jeg er redd for at de skal kontakte barnevernet. 

Skrevet

Men det er den beste løsningen foreløpig. Og om barnevernet kontaktes er jo det viktigste at barna blir ivaretatt. 

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har vurdert det, men jeg er redd for at de skal kontakte barnevernet. 

Du vil ikke ha hjelp fra politiet, du vil ikke til Krisesenter, og du vil ikke at barnevernet skal bli involvert.

Når du ikke har noen andre, hvem tror du ellers skal hjelpe deg?

Misforstå ikke, jeg forstår at du er i en håpløs situasjon, men her må du svelge stoltheten og ta kontakt med de instansene som er der for å hjelpe deg når ingen andre kan.

• Liker 17
Skrevet

Det du skriver om politiet høres rart ut. De har selvfølgelig kunnskap om vold i nære relasjoner og hvor vanskelig det er å bryte ut.  De kommer til å tro på deg. Du og barna trenger all støtte dere kan få av både politi, barnevern og krisesenter. Det er svært vanskelig å bryte ut av slike relasjoner. Du må være sterk og gjøre det for barnas skyld. 

Anonymkode: 9865d...b08

• Liker 4
Skrevet

Ta kontakt med krisesenteret og snakk med dem. Du trenger ikke nødvendigvis flytte inn dit, men de har masse erfaring med å hjelpe kvinner i din situasjon. 

Anonymkode: f7b44...39d

• Liker 8
Skrevet

Hei.  Jeg flyktet fra psykisk voldelig mann, mitt livs største tabbe var at vi ikke flyttet på krisesenter nettopp fordi jeg trodde det var for voldsomt. Han ble fysisk voldelig etterpå også mot barna. De har han dessverre fortsatt på samvær. Sånn fungerer rettssystemet dessverre. Vi dro til advokat så vi fikk solgt huset og jeg fikk pengene. Dette tok tid men i mellomtiden leide jeg.

Anonymkode: d38c3...03a

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ikke ha hjelp fra politiet, du vil ikke til Krisesenter, og du vil ikke at barnevernet skal bli involvert.

Når du ikke har noen andre, hvem tror du ellers skal hjelpe deg?

Misforstå ikke, jeg forstår at du er i en håpløs situasjon, men her må du svelge stoltheten og ta kontakt med de instansene som er der for å hjelpe deg når ingen andre kan.

Ja, jeg ser den. Håpte bare det var andre muligheter. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det du skriver om politiet høres rart ut. De har selvfølgelig kunnskap om vold i nære relasjoner og hvor vanskelig det er å bryte ut.  De kommer til å tro på deg. Du og barna trenger all støtte dere kan få av både politi, barnevern og krisesenter. Det er svært vanskelig å bryte ut av slike relasjoner. Du må være sterk og gjøre det for barnas skyld. 

Anonymkode: 9865d...b08

Jeg har vært i møter med dem om mishandlede kvinner (fordi jeg er fagperson på er felt) og har hørt hvordan de snakker når de snakker fritt. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tok tid men i mellomtiden leide jeg.

Kan du fortelle mer om dette? Betalte du leie og huslån samtidig? Tok du med ungene og dro?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle mer om dette? Betalte du leie og huslån samtidig? Tok du med ungene og dro?

Jeg husker dessverre veldig lite fra denne tiden. Alt var et kaos. Jeg flyttet til familie, men hadde følt meg tryggere på krisesenter. Vi fikk time til advokat veldig raskt. Og da skrev vi avtale om at jeg hadde flyttet og banken satte lånet over på han. Det tok noen mnd før banken førte over pengene som han kjøpte meg ut med. Dette hadde aldri gått uten advokat.

Anonymkode: d38c3...03a

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og da skrev vi avtale om at jeg hadde flyttet og banken satte lånet over på han

Vi = du og mannen din? Min kommer ikke til å bli med på noe sånt frivillig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...