Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes jo ikke smittevern på skoler. Noen andre gravide som er litt stresset over å være gravid og måtte gå i den smitterisikoen man er i på en skole?

Anonymkode: d5ac1...a65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neei, ikke så stressa for det, vi er jo ikke i risikogruppa som gravid. 

Jobber dog i vgs, vet ikke hvordan det er for de som jobber i f.eks. barneskolen. Vanskelig å holde 1 meter, men tørker jo ikke snørr eller kler på og sånt 😅

Anonymkode: cc6f3...c92

• Liker 1
Skrevet

Nei er ikke stresset over smitten, blir mer stresset over at enkelte ungdommer kan bli aggressive og er redd for å komme i en situasjon der barnet kan bli skadet (slag i magen for eksempel)... 

Det er ikke noe jeg går å tenker på selvfølgelig men av og til dukker det opp situasjoner der tanken slår meg. 

Anonymkode: 3446c...979

• Liker 1
Skrevet

Ikke lærer, men bhg. Og både ja og nei, vil jo ikke bli syk til fødsel og få mye unødvendig styr ifm det, men samtidig viser forskning så langt at det har gått fint med både mødre og barn så langt som er født i coronatiden.

Anonymkode: c9173...5b9

• Liker 1
Skrevet

Har ikke vært stresset før nå, men med 8 uker til termin og økende smittetrend kjenner jeg på det, ja... Blir nok bare en liten krets med folk jeg forholder meg til fra permisjon til fødsel. Jeg er redd for at mannen eller jeg skal bli smittet (eller bare ha forkjølelsessymptomer) slik at jeg må føde og være på barsel alene. 

Anonymkode: d4257...46e

Skrevet

Barnehagelærer her da, men ja. Vi tørker alt som er av kroppsvæsker og tilbyr kos, fang og trøst som vanlig så jeg kjenner på smitteaspektet.. Vil ikke ha korona. Men er også slitsomt med forkjølelsessmitte i denne tiden også for da får man ikke komme til lege/jordmor/ultralyd osv... Livredd for symptomer nære fødsel og å måtte føde uten mannen og på isolat 🙈

Anonymkode: 0243c...669

• Liker 3
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagelærer her da, men ja. Vi tørker alt som er av kroppsvæsker og tilbyr kos, fang og trøst som vanlig så jeg kjenner på smitteaspektet.. Vil ikke ha korona. Men er også slitsomt med forkjølelsessmitte i denne tiden også for da får man ikke komme til lege/jordmor/ultralyd osv... Livredd for symptomer nære fødsel og å måtte føde uten mannen og på isolat 🙈

Anonymkode: 0243c...669

Ja helt håpløst... Savner unntak for oss 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei er ikke stresset over smitten, blir mer stresset over at enkelte ungdommer kan bli aggressive og er redd for å komme i en situasjon der barnet kan bli skadet (slag i magen for eksempel)... 

Det er ikke noe jeg går å tenker på selvfølgelig men av og til dukker det opp situasjoner der tanken slår meg. 

Anonymkode: 3446c...979

Hva slags skole jobber du på? Har du tatt opp dette med verneombud, tillitsvalgte og nærmeste leder? 

Skrevet
6 minutter siden, stan skrev:

Hva slags skole jobber du på? Har du tatt opp dette med verneombud, tillitsvalgte og nærmeste leder? 

Jeg jobber på barneskole og det er ganske vanlig at vi må takle voldelige elever... 

Anonymkode: 6d9ab...b15

Skrevet

Er selv assistent på barneskole, og hittil er det nok hovedsakelig vold jeg bekymrer meg for ja. Det er jo ikke sånn at jeg tar imot slag og spark på daglig basis, men det er absolutt noe som kan forekomme. Mennesker finnes i alle former og fasonger, også som barn.. 

Skrevet
20 timer siden, Yellowbutton skrev:

Er selv assistent på barneskole, og hittil er det nok hovedsakelig vold jeg bekymrer meg for ja. Det er jo ikke sånn at jeg tar imot slag og spark på daglig basis, men det er absolutt noe som kan forekomme. Mennesker finnes i alle former og fasonger, også som barn.. 

Hadde sykemeldt meg. Hadde aldri risikert livet til eget barn pga noe pøbelunger

• Liker 1
Skrevet

Vi har skikkelig strengt smittervern her, føles veldig trygt selv med 4 uker til termin. 
Hvorfor har dere ikke et fungerende smittevern? 

Selv 1.klasse her overholder 1 meter. De som ikke følger reglene på mellomtrinnet (pga vold osv) blir hyppigere sendt hjem pga brudd på smittevern. 

Anonymkode: 9aa6e...199

Skrevet

Jeg stresser mest over å kunne bli forkjøla.. jobber i barnehage med kun 1åringer, og når de får komme med masse snørr, rennende øyner og hoste som gjør at de brekker seg, så blir jeg bekymret over egen helse. Men bare fordi jeg ikke vil måtte avlyse en legetime eller ultralyd😅 

Skrevet

Skal til lege i morgen og høre om jeg kan få en 100% sykmelding på bakgrunn av stress mtp. smitte. Om legen ikke vil sykmelde meg må jeg selvsagt på jobb, men med bare få uker igjen til permisjon og fødsel er jeg meget stresset for å gå glipp av konsultasjoner fram mot fødselen pga forkjølelse eller korona, og å øke risikoen for å føde alene, ev på isolat. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal til lege i morgen og høre om jeg kan få en 100% sykmelding på bakgrunn av stress mtp. smitte. Om legen ikke vil sykmelde meg må jeg selvsagt på jobb, men med bare få uker igjen til permisjon og fødsel er jeg meget stresset for å gå glipp av konsultasjoner fram mot fødselen pga forkjølelse eller korona, og å øke risikoen for å føde alene, ev på isolat. 

Jeg ønsker også sykemelding. Fikk influensavaksine idag, pga jeg er gravid og i risikogruppen..

Da synes jeg det er rart jeg skal gå oppi smittehelvete 8 timer hver dag 5 dager i uka. Gir ikke mening.

Skrevet

Jobber ikke på skole, men i et annet yrke med mye kontakt med barn fra ulike familier. Og nei, ikke spesielt bekymret. Det er lite som tyder på at graviditet gjør en spesielt utsatt, alderen min tilsier lav risiko og koronaviruset er samlet sett ikke spesielt farlig for meg sammenlignet med andre infeksjonssykdommer som jeg heller ikke bruker gå rundt og bekymre meg for. Sannsynligvis er det tilfellet for deg også, men man blir jo lett påvirket av all opphaussingen i media.

Ja, Covid-19 er veldig farlig for noen. Flertallet av disse har svært høy alder og tilleggstilstander som øker risikoen for sykdom. For resten av oss er den potensielt farlig, men sannsynligheten for det er så lav at det ikke er noe man bør gå rundt og bekymre seg for i hverdagen. 

Anonymkode: 9ff3d...5a3

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker også sykemelding. Fikk influensavaksine idag, pga jeg er gravid og i risikogruppen..

Da synes jeg det er rart jeg skal gå oppi smittehelvete 8 timer hver dag 5 dager i uka. Gir ikke mening.

Ble sykmeldt 100% i dag. I første omgang et par uker, med mulighet for forlengelse. Da kan jeg holde meg litt utenfor det hele, men om smitten ikke har økt her i løpet av to uker er jeg ikke fremmed for å gå tilbake til jobb. Jeg er jo veldig glad i jobben min, så syns det er mest leit å være sykmeldt, selv om det også er lettende mtp smitterisiko. 

Skrevet
På 1.11.2020 den 19.28, AnonymBruker skrev:

Hadde sykemeldt meg. Hadde aldri risikert livet til eget barn pga noe pøbelunger

Nå er det leger som kan skrive sykemelding, og ikke engang de sykmelder seg selv.

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, Oktava skrev:

Jeg stresser mest over å kunne bli forkjøla.. jobber i barnehage med kun 1åringer, og når de får komme med masse snørr, rennende øyner og hoste som gjør at de brekker seg, så blir jeg bekymret over egen helse. Men bare fordi jeg ikke vil måtte avlyse en legetime eller ultralyd😅 

Så sterk hoste at de brekker seg, da skal de vel i utgangspunktet ikke være i barnehagen!? Her blir de umiddelbart sendt hjem, barn skal ikke være i barnehagen med symptomer på luftveisinfeksjoner.. 

Anonymkode: 03188...3ec

Skrevet

Er helsepersonell på sykehjem og gravid... Synes det er dritskummelt og gråter før jobb! 

Anonymkode: 4ddd9...a84

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...