Gå til innhold

Jeg er operert, kan mannen be om omsorgspermisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble bare sykemeldt i to uker, jeg får ikke løfte på 6 uker. Vi har en baby på 7 måneder, jeg er i 5 uker ferie nå for at kabslen med permisjon/barnehage skal gå i orden.  Er fortsatt tre uker til jeg kan løfte baby, mannen går ut i permisjon i desember. Kan far be om omsorgspermisjon for å ta seg av barnet frem til jeg kan løfte igjen? Noen med erfaring? 

Anonymkode: 80299...101

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja :) 

Anonymkode: ded16...22a

• Liker 1
Skrevet

Om du ikke er i stand til å ha omsorgen for babyen, skal du sykmeldes fra permisjon. Snakk med fastlegen. 

Anonymkode: 0cfee...9c7

• Liker 5
Skrevet

Hvis du ikke kan ta deg av barnet må du sykemeldes og far kan ta over permisjonen. 

Anonymkode: be183...30a

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar, problemet er at jeg er ferdig med min permisjon, så jeg har tatt ut fem uker ferie. Så er planen at mannen skal ta sin del av permisjonen i desember for at vi skal få kabalen til å gå opp. Men så måtte jeg opereres, og får ikke lenger sykemelding. Så da lurer jeg på om mannen kan ta omsorgspermisjon i 10 dager isteden for å starte på sin del av permisjonen nå? 

Skrevet

Du har rett på sykemelding selv i ferie, så fremt du ikke ton ulønnet permisjon. 

Anonymkode: 5fed3...bed

Skrevet

Hvis du har gått ut i ferie direkte etter lønnet permisjon har du rett på sykepenger i ferien din. Da kan mannen din overta din permisjon. Dersom du er 100% sykmeldt i ferien kan du ta ut ferien på et annet tidspunkt, dette må du snakke med arbeidsgiver om. 

Anonymkode: 5028e...31c

• Liker 2
Skrevet

Hadde du fortsatt vært i permisjon kunne mannen ha tatt over permisjonen, men nå er du jo i teorien tilbake i jobb. Vi har vært i omtrent samme situasjon hvor vi har delt ferien for å passe barna, og far har vært i ulykke.

Eneste muligheten dere har er å bruke sykt barn/barnepasser dager. Mannen har vel 10 dager. Etter det er det ulønnet permisjon om du fortsatt ikke kan ta vare på barnet.

Anonymkode: fa2d7...1c7

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du fortsatt vært i permisjon kunne mannen ha tatt over permisjonen, men nå er du jo i teorien tilbake i jobb. Vi har vært i omtrent samme situasjon hvor vi har delt ferien for å passe barna, og far har vært i ulykke.

Eneste muligheten dere har er å bruke sykt barn/barnepasser dager. Mannen har vel 10 dager. Etter det er det ulønnet permisjon om du fortsatt ikke kan ta vare på barnet.

Anonymkode: fa2d7...1c7

Takk for svar! Mannen tok over de to siste ukene av permisjonen min, og jeg skulle egentlig vært i jobb nå ja. Hva er barnepasser dager? 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Mannen tok over de to siste ukene av permisjonen min, og jeg skulle egentlig vært i jobb nå ja. Hva er barnepasser dager? 

Vanlige omsorgsdager. Kalles ofte "sykt barn dager". 

Skrevet

Du sykemeldes, mannen fremskynder sin permisjon til nå, du tar igjen etter hans perm - med ferien du har til gode (man får godskrevet ferie man har vært sykemeldt fra). 

Anonymkode: a1f79...b90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...