Gå til innhold

Ekstremt nye drama og dritt i svigerfamilien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har det slik? 

Noen råd for å kanskje holde seg utenfor det verste?

Anonymkode: 3dfa4...67d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har mye drama og dritt i egen familie. Vanskelig å gi råd utifra så liten info. 

Anonymkode: 2461f...9de

• Liker 4
Skrevet

Man MÅ jo ikke ha så mye med dem å gjøre? Så fremt du og din partner er enig så holder det kanskje med et minimum 

Anonymkode: 9cb10...655

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man MÅ jo ikke ha så mye med dem å gjøre? Så fremt du og din partner er enig så holder det kanskje med et minimum 

Anonymkode: 9cb10...655

Jeg må på en måte det da det er vanlig å omgås ukentlig. Det er mange søsken som fungerer som nære venner. Det verste er nesten foreldrene til samboer, de bidrar til den verste dramaen. Begge fungerer slik at de roser en person opp i skyene så lenge den er der. Så fort man er ute av døren så blir man snakket stygt om. 

Når svoger og svigerinne er på besøk så får de høre alt det verste om oss. Jeg får senere høre alle bemerkninger som svigers da har kommet med. Så når vi er der senere så er det de andre som blir pratet om til oss. Det er en svigerfar som finner ens svakeste sider og ydmyker en for det. Er man en følsom person så er det noe å latterliggjøre. 

Begge foreldrene har ustabile forhold med mye utroskap. Barna prøver så godt de kan å ha fungerende, stabile forhold. Altså, her er det vanvittig mye og det er vanskelig å melde seg ut av det..

• Liker 1
Skrevet

Er det hovedsakelig foreldrene som slenger dritt? Hvis så, kan søsknene i alle fall ha et godt forhold og ikke lytte til det som sies fra dine svigers? 

Anonymkode: 6060f...c32

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må på en måte det da det er vanlig å omgås ukentlig. Det er mange søsken som fungerer som nære venner. Det verste er nesten foreldrene til samboer, de bidrar til den verste dramaen. Begge fungerer slik at de roser en person opp i skyene så lenge den er der. Så fort man er ute av døren så blir man snakket stygt om. 

Når svoger og svigerinne er på besøk så får de høre alt det verste om oss. Jeg får senere høre alle bemerkninger som svigers da har kommet med. Så når vi er der senere så er det de andre som blir pratet om til oss. Det er en svigerfar som finner ens svakeste sider og ydmyker en for det. Er man en følsom person så er det noe å latterliggjøre. 

Begge foreldrene har ustabile forhold med mye utroskap. Barna prøver så godt de kan å ha fungerende, stabile forhold. Altså, her er det vanvittig mye og det er vanskelig å melde seg ut av det..

Den eneste måten å holde seg utenfor det her, er å melde seg ut. Ikke omgås dem, finn ordentlige venner i stedet. 

Anonymkode: a456f...041

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må på en måte det da det er vanlig å omgås ukentlig.

Er du ikke et voksent, fritt menneske? Du bestemmer selv om du vil ha kontakt med disse menneskene.

Det eneste du må er å vurdere om du egentlig passer sammen med mannen din hvis det er sånn at dere er oppdratt med helt forskjellige verdier. Og det er dere hvis du synes denne oppførselen til svigers er ugrei og han ikke ser noe galt i det.

• Liker 3
Skrevet (endret)
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å konfrontere dem med dette? 

Altså, neste gang dere hører dem drittslenge om dem som ikke er tilstede, så bare le litt og si noe sånt som :

Prater dere like mye dritt om oss også når vi ikke er tilstede? Er det ikke bedre bare å si ting til dem direkte enn å være så feig å snakke dritt bak ryggen på dem, ting blir jo hvertfall ikke bedre av det.

Det hadde jeg gjort mens jeg ville stirret (veeeldig viktig!! ) litt lattermildt på dem. 

Og hadde svigerfar flipper ut så ville jeg sagt noe som så: Det var da veldig så hårsår du skulle være da du som er så ivrig etter å pirke på og gjøre narr av andre...

Er du heldig så vil de ikke treffe dere en gang i uken mer.. Er du mindre heldig så skjerper de seg.. 🙂

Endret av Forundret..
  • Liker 4
Skrevet
Sitat

Jeg får senere høre alle bemerkningersom svigers da har kommet med. 

Da er det i minste bra at du får vite hvem som slenger dritt og hva de sier, så du vet hvor du har dem. 
Min svigerfamilie er mer lukket, og selv om jeg hadde hatt sterk mistanke i flere år, var det ikke før jeg snoket på mobilen hans at jeg fant ut at min egen mann  og svigermor faktisk satt og slengte dritt og serverte hverandre løgner om meg og min familie.

Jeg omgås de trollene så lite som mulig, mannen har fått ei skyllebøtte og beskjed om å endre oppførselen, ellers er det slutt. Svigermor er død og min svigerinne, som er av samme ulla, har vi heldigvis ikke sett på halvannet år. Det giftige mennesket vil jeg ikke ha i nærheten av ungene.

Mitt råd er at du gjør det samme. Ikke kast bort tida på å forsøke å bli likt av dem, for de kommer aldri til å like deg uansett. De elsker seg selv, de elsker drama, og du betyr ingenting annet for dem enn mat for egoet deres. Lev ditt liv, og la svigertrollene leve sitt i den hengemyra de selv har kreert. 

Anonymkode: 74e82...69e

• Liker 2
Skrevet

Er ikke bare å kutte svigerfamilie, disse kommer med kjøpet. Jeg ville reagert hvis mannen min meldte seg ut av min familie, som også har en god del drama om dagen🙄

enig med siste kommentar her: hvis du tar avstand når de slenger dritt om andre, og dere avtaler det samme med søsknene vil det forhåpentligvis avta🤞🏻

Anonymkode: fb1e3...82e

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ukentlig? Hva synes mannen din om dette da? Blir ikke han lei? Isåfall må jo søsknene bli enige om å si fra til sine foreldre.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det hovedsakelig foreldrene som slenger dritt? Hvis så, kan søsknene i alle fall ha et godt forhold og ikke lytte til det som sies fra dine svigers? 

Anonymkode: 6060f...c32

Men så har man en bror som prøver seg på dama til den andre broren. Det fører jo til drama. Så forteller svigerinne om ting fra gammelt av som om det skulle vært nytt. Så er det søsken som ennå driver konkurranse om å være best. 

Skrevet
57 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

Er du ikke et voksent, fritt menneske? Du bestemmer selv om du vil ha kontakt med disse menneskene.

Det eneste du må er å vurdere om du egentlig passer sammen med mannen din hvis det er sånn at dere er oppdratt med helt forskjellige verdier. Og det er dere hvis du synes denne oppførselen til svigers er ugrei og han ikke ser noe galt i det.

Nei, vi er oppdratt ganske likt, men jeg har valgt andre verdier enn mine foreldre. Han og reagerer på oppførselen til sin familie og pleier å ta opp ting. Jeg har bare lært til nå at det sjeldent hjelper. 

Skrevet
48 minutter siden, Forundret.. skrev:

Hva med å konfrontere dem med dette? 

Altså, neste gang dere hører dem drittslenge om dem som ikke er tilstede, så bare le litt og si noe sånt som :

Prater dere like mye dritt om oss også når vi ikke er tilstede? Er det ikke bedre bare å si ting til dem direkte enn å være så feig å snakke dritt bak ryggen på dem, ting blir jo hvertfall ikke bedre av det.

Det hadde jeg gjort mens jeg ville stirret (veeeldig viktig!! ) litt lattermildt på dem. 

Og hadde svigerfar flipper ut så ville jeg sagt noe som så: Det var da veldig så hårsår du skulle være da du som er så ivrig etter å pirke på og gjøre narr av andre...

Er du heldig så vil de ikke treffe dere en gang i uken mer.. Er du mindre heldig så skjerper de seg.. 🙂

Jeg har hatt noen sånne med svigerfar. Han skal alltid pirke på hvordan andre reagerer på kritikk, så ga jeg han litt konstruktiv kritikk og han ble så sint. Han ba meg slutte å prate om det, så jeg svarte at han og sønnen reagerer ganske likt på kritikk. Det er mange som ikke tør å si fyren i mot, så mulig han ikke er vant til det. For når jeg gjør det så blir han vanvittig ufin mot meg lenge etterpå. Akkurat hos svigerfar har jeg meldt meg helt ut nå og nekter å besøke. Fordi han er så utrolig mobbete i oppførselen sin. 

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ukentlig? Hva synes mannen din om dette da? Blir ikke han lei? Isåfall må jo søsknene bli enige om å si fra til sine foreldre.

Jo, noen dager er han helt tappet for energi. Jeg ber han i blant om å ikke ringe å fortelle en nyhet fordi vi vet at de kommer til å dra ned humøret hans. 

Ellers er jeg ikke opptatt av å bli likt. Jeg har en tanke om at det i blant ikke er meningen å komme så godt overens med svigerfolk. Jeg er normalt hyggelig, men sier ifra ved behov. 

Skrevet

Min strategi i møte med denne type dynamikk er å kun forholde meg til ting som blir sagt om meg av den som sa det i utgangspunktet. Hva andre sa da jeg ikke var til stede lukker jeg ørene for. Samtaler som gjenfortelles anser jeg som sladder og lukker ørene. Ganske enkelt melder jeg meg ut og ser på mobilen, ut av vinduet eller går i et annet rom. 

Anonymkode: e6efb...1d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...