AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg er alenemor med ett barn. Det er som oftest bare meg og barnet, ingen andre. Barnet blir ikke inkludert i noen andrea 5 nære og vi har ikke plass blandt de 10 nærkontaktene hos andre i nærheten. Jeg kveles av dette og ser mørkt på livet. Det er trist å ikke ha noen å sosialiseres sammen med, både for meg og barnet. Barnet er ikke baby forresten... Anonymkode: 09b90...dbd 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 Ja dette er jo kjipt for veldig mange, men vi er i en unntakstilstand, så sånn er det bare akkurat nå. Det går over😊 Prøv å lag hyggelig stemning hjemme sammen med barnet, og kos dere så godt dere kan. Gjør det beste ut av situasjonen, det er ikke så mye annet man kan gjøre. Sender en klem😊 Anonymkode: c3a7d...d00 6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #3 Skrevet 31. oktober 2020 OK. Jeg har ikke vært sosial, med unntak av jobb, siden mars. Dette er kjipt for mange. Anonymkode: 236b5...0b7 10
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #4 Skrevet 31. oktober 2020 Her er barnet med alle i klassen og så er vi med mine kollegaer og deres barn. Har ikke barnet venner i barnehage og skole? Og du har studievenner eller kollegaer? Anonymkode: 5e971...01e 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er alenemor med ett barn. Det er som oftest bare meg og barnet, ingen andre. Barnet blir ikke inkludert i noen andrea 5 nære og vi har ikke plass blandt de 10 nærkontaktene hos andre i nærheten. Jeg kveles av dette og ser mørkt på livet. Det er trist å ikke ha noen å sosialiseres sammen med, både for meg og barnet. Barnet er ikke baby forresten... Anonymkode: 09b90...dbd Hør på facebook om det finnes andre i samme situasjon i nærheten som har lyst til å treffes? Anonymkode: c1297...68b 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #6 Skrevet 31. oktober 2020 Har ikkje barnet ditt venner på skolen? Anonymkode: 05be8...0b4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #7 Skrevet 31. oktober 2020 Hvis barnet går i skole/barnehage, så kan dere jo treffe noen i samme kohort utendørs med god avstand mellom de voksne uten at dere "bruker opp" nærkontakter. Alternativt, så kan du melde barnet på en organisert aktivitet. Anonymkode: c1297...68b 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 Gå på lekeplasser , vær mye utendørs , der kan barnet selv leke med andre barn uten at du trenger å organisere så mye og du får puste ut litt Anonymkode: 018f1...399 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 Dere må ikke være inne. Kom dere ut! Mange steder i Europa kan de ikke bare dra ut engang! Anonymkode: ba745...dbc 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #10 Skrevet 31. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: OK. Jeg har ikke vært sosial, med unntak av jobb, siden mars. Dette er kjipt for mange. Anonymkode: 236b5...0b7 Da er det vel bra at TS får utløp for de tunge tankene. Vær litt støttende. Anonymkode: fe47f...44e 14
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #11 Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da er det vel bra at TS får utløp for de tunge tankene. Vær litt støttende. Anonymkode: fe47f...44e Synes min siste setning kan plasseres i kategorien støttende. Anonymkode: 236b5...0b7 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #12 Skrevet 31. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Da er det vel bra at TS får utløp for de tunge tankene. Vær litt støttende. Anonymkode: fe47f...44e Hvis man har det kjipt, er det ofte også bra å høre at man er langt ifra alene om å ha det slik. Anonymkode: 07ed4...b6d 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #13 Skrevet 31. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes min siste setning kan plasseres i kategorien støttende. Anonymkode: 236b5...0b7 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis man har det kjipt, er det ofte også bra å høre at man er langt ifra alene om å ha det slik. Anonymkode: 07ed4...b6d "Dette er kjipt for mange" er ikke støttende, men bagatelliserer. Særlig gitt at brukeren starter innlegget med "Ok." Anonymkode: fe47f...44e 10
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #14 Skrevet 31. oktober 2020 Huff! Jeg føler med deg. Vi også føler vi kveles. Har en 3 åring og en baby, og en mann som er lege med en sjelden spesialisering. Det er helt krise hvis mannen min blir syk eller i karantene, eller enda verre, syk og har greid å smitte de få kollegaene han har slik at hele teamet blir satt ut av spill. Dette har ført til at vi må leve veldig isolert og være veldig forsiktig. Med en mann i helsevesenet har alt falt på meg. Jeg var høygravid og sykemeldt med bekkenløsning i våres og alene hjemme med en aktiv 3 åring, og må ta alle sykt barn dager nå. Jeg føler med alle som sliter nå, det må være lov og rom for å klage litt, uten å bli hugget hodet av med «tenk-på-barna-i-Afrika». Jeg har full forståelse for at det er vanskelig å være alene med et barn nå, dette er rett og slett dritkjipt, og dette har pågått så lenge nå at det er begrenset hvor lenge man makter å «ta seg sammen». Anonymkode: 4efc8...487 8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #15 Skrevet 31. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere må ikke være inne. Kom dere ut! Mange steder i Europa kan de ikke bare dra ut engang! Anonymkode: ba745...dbc Og det har vi gjort siden 12. Mars, jeg spyr av flere «koselige skogsturer/utforsk nærområdet» nå. Anonymkode: 4efc8...487 10
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #16 Skrevet 31. oktober 2020 Det må være rom for å klage og si at man har det tøft! Vi har det helt ok fordi vi bor litt øde til og har barn på 1 og 3 som begynner å finne underholdning i hverandre. Vi er også to voksne i husholdningen. Men jeg tenker at begrensningene i sosial kontakt vil rammen enkelte ekstra hardt, og vi er også ulike i hvilke behov vi har. Jeg har hatt en periode tidligere i livet hvor jeg var ny i Oslo og ensom, og tenker jeg hadde kjent mye på dette med at andre bekjente rundt meg alt hadde brukt opp nærkontaktene sine og ikke hadde rom for meg hvis det var nå. Jeg er heldig som ikke er der nå, men mange er det. Det høres vondt ut for både TS, og ikke minst barnet hennes. Jeg syns det var et godt råd dette med å høre i fb-grupper og ellers våg å spørre folk rundt dere. Hvis du hadde spurt om noen å ha kontakt med for deg og barnet i f.eks. en mammagruppe som finnes i vår kommune, hadde vi gjerne svart ja til det. Anonymkode: 77d2e...b05 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #17 Skrevet 31. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: "Dette er kjipt for mange" er ikke støttende, men bagatelliserer. Særlig gitt at brukeren starter innlegget med "Ok." Anonymkode: fe47f...44e Nei. Det kalles realitetsjekk. ALLE sliter i mer eller mindre grad nå. Anonymkode: 3d74b...9cc 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #18 Skrevet 31. oktober 2020 Altså, jeg synes det er dårlig gjort å utelate en isolert alene mor og hennes barn, som ikke har en eneste nærkontakt, fordi man "har brukt opp de ti nærkontaktene" Det er ET barn til, liksom. Makan ... 😳 Anonymkode: 27017...cd3 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #19 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Det kalles realitetsjekk. ALLE sliter i mer eller mindre grad nå. Anonymkode: 3d74b...9cc Noen ikke i det hele tatt. Som meg. Anonymkode: ec67a...a61 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #20 Skrevet 31. oktober 2020 Høres skikkelig trist ut, ts ❤️ jeg får korona langt oppi halsen.. Er så piss lei. Hva med ferie til en annen by/nærmere familie eller noe? Anonymkode: 36070...40b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå