Gå til innhold

Klær som blir borte på skolen/i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd dette? Er snakk om større/merkede plagg, ikke en anonym vott eller sokk som lett kan forsvinne i kaoset...

Anonymkode: 071ad...373

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror flertallet av foreldre med barn i barnehage eller skole over litt tid, har opplevd det.

Det er vilt irriterende, selvsagt. 

Anonymkode: 2056e...046

• Liker 4
Skrevet

Som regel blir klærne lagt igjen ute av barnet selv, eller så forsvinner merkingen. På skolen jeg jobber på tar vi vare på alt som ligger slengt rundt i garderobene, og med jevne mellomrom går vi gjennom det. Det som vi finner navn på gis tilbake til eier, resten legger vi utover og lar elevene se gjennom om det er noe de kjenner igjen. Klær som bare blir liggende gis til Fretex, uansett hvor stort, lite, dyrt eller billig det er. 

Anonymkode: 60db3...d46

• Liker 4
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror flertallet av foreldre med barn i barnehage eller skole over litt tid, har opplevd det.

Det er vilt irriterende, selvsagt. 

Anonymkode: 2056e...046

Dette!

Navnelappene ligger gjerne igjen i vaskemaskinen hjemme. Klærne tror jeg blir med andre hjem.

Jeg har saumfart hele barnehagen på jakt etter forsvunnede klær og der er de ikke 

• Liker 1
Skrevet

Mye oftere nå når vi ikke engang får gå inn i garderoben... 

Anonymkode: 79200...a5c

• Liker 1
Skrevet

Ja ganske ofte..... Har en gutt med Adhd og legger fra seg klær her og der. Hjelper lite at det er merket. 

Anonymkode: b3dce...7ea

Skrevet

Vi har kjøpt noen hundre navnelapper, i grell lett synlig farge. Disse har vi foran og bak og alle steder på de fleste plaggene, mange navnelapper, så det ikke er mulig å ikke se en navnelapp.

Det fører til at barnet lettere kjenner igjen egne klær. De ansatte kjenner igjen klærne ut fra fargen og mengden lapper, de slipper å finne og lese navnet. Andre unger ser at det ikke er sin. 

Foreldre som har fått med seg feil, gir beskjed og tar med tilbake. 

Ingen av de godt merkede klærne har kommet bort. Det ramler av lapper, men vi sjekker jevnlig og erstatter med nye, og det er jo ikke så kritisk siden det er flere lapper. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, stan skrev:

Vi har kjøpt noen hundre navnelapper, i grell lett synlig farge. Disse har vi foran og bak og alle steder på de fleste plaggene, mange navnelapper, så det ikke er mulig å ikke se en navnelapp.

Det fører til at barnet lettere kjenner igjen egne klær. De ansatte kjenner igjen klærne ut fra fargen og mengden lapper, de slipper å finne og lese navnet. Andre unger ser at det ikke er sin. 

Foreldre som har fått med seg feil, gir beskjed og tar med tilbake. 

Ingen av de godt merkede klærne har kommet bort. Det ramler av lapper, men vi sjekker jevnlig og erstatter med nye, og det er jo ikke så kritisk siden det er flere lapper. 

Sånn gjør vi også. Pluss skriver inni plagg (som dyre dunjakker og vinterjakker til tenåringene.)Ikke så lett å miste klær da. 
Jeg har mistet en bukse og et par sokker på fire barn. Navn alt alltid. ;) 

Anonymkode: 8a4fd...943

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånn gjør vi også. Pluss skriver inni plagg (som dyre dunjakker og vinterjakker til tenåringene.)Ikke så lett å miste klær da. 
Jeg har mistet en bukse og et par sokker på fire barn. Navn alt alltid. ;) 

Hadde navnelapper på til tenåringen også. Det var egentlig i tenårene det kom bort mest klær. Ryddigheten forsvant med puberteten 😀

Skrevet

Har aldri opplevd at noe har blitt borte på skole og barnehage. Har tre barn og ingen av klærne har vært merket. 😂 Burde vel gi en klapp på skulderen til de ansatte, de gjør visst en fenomenal jobb på disse kanter. 💪

Anonymkode: 0d562...a76

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri opplevd at noe har blitt borte på skole og barnehage. Har tre barn og ingen av klærne har vært merket. 😂 Burde vel gi en klapp på skulderen til de ansatte, de gjør visst en fenomenal jobb på disse kanter. 💪

Anonymkode: 0d562...a76

Kanskje du kan hjelpe de da, ved å begynne å merke. 

Skrevet
49 minutter siden, stan skrev:

Hadde navnelapper på til tenåringen også. Det var egentlig i tenårene det kom bort mest klær. Ryddigheten forsvant med puberteten 😀

Rart det der. En av mine klarte å glemme igjen skolesekken (!) på skolen, mobilen på kino og lommeboka på bussen. 
Fikk tilbake alt. 🤣

Skrevet

For et par uker siden forsvant et par gummistøvler. Lette hjemme, i bilen, fant de ingen plass. Men en dag var de plutselig tilbake på skohyllen, trodde jeg. De var feil størrelse (27 var nå 26) og manglet såle og var rett og slett ikke barnet mitt sine sko. Var veldig sikker på at jeg hadde merket dem med merkelapp. Til og med den ene ansatte sa at det ikke var de rette skoene. Mistenker at det er bare "latskap" fra noen av de andre foreldrene som har tatt et par sko og ikke tenkt mer på det, pluss mange av barna har like sko etc. Barnet har nå nye gummistøvler, og jeg har satt på så mange navnelapper både her og der. 

Skrevet

Vi har aldri mistet klær som er merket, men har opplevd at umerkede klær forsvinner, ja. Det tar litt tid å oppdage det, da, siden mye havner hos faren også og ikke kommer tilbake før det er vasket og tilfeldigvis tatt på barnet. Eller etterlyst. 

Men er man flink og konsekvent med merking så forsvinner det ikke I barnehagen, hvertfall! Og i enda mindre grad om man kjøper feks yttertøy i andre farger enn rosa og blå så det er lett å kjenne igjen både for barnet og de ansatte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...