Gå til innhold

Corona - Gamlinger bør ta støyten

helloAdele

Anbefalte innlegg

13 timer siden, velociraptor skrev:

Vitsen med å bruke uttrykk som de fleste (som i dette tilfellet er 80 %, ikke bare over 50 %) er for å sette det i perspektiv, folk snakker jo som om å bli smittet av corona er en dødsdom om man er over 45 år, eller har astma, diabetes osv. Det er svært langt i fra sannheten.

Og du har din medisinske kunnskap fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Honey Dew skrev:

Og du har din medisinske kunnskap fra?

Jeg noe medisinsk kunnskap med bakgrunn i en bachelor of nursing, men det er helt irrelevant her, her har jeg jo kun sett på de offisielle tallene, så det er vel snarere matematikk-kunnskaper du bør spørre om?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, velociraptor skrev:

Jeg noe medisinsk kunnskap med bakgrunn i en bachelor of nursing, men det er helt irrelevant her, her har jeg jo kun sett på de offisielle tallene, så det er vel snarere matematikk-kunnskaper du bør spørre om?

Så du er ikke lege eller forsker på medisin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Honey Dew skrev:

Så du er ikke lege eller forsker på medisin.

Nei. Det har jeg da heller ikke påstått eller insinuert. Som sagt, jeg har bare skrevet opp de offentlige tallene, som forskere, leger og politikere har oppgitt til media i forbindelse med pandemien. Hvorfor mener du at utdannelsen min er relevant? Fordi sykepleiere er sånne stusselige uvitende vesener at vi ikke evner basic matematikk tenker du? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt mange gode poenger i artikkelen om at gamlingene bør ta støyten. 

Men: Jeg ser ingenting om hva som skal skje med alle de andre som er i risikogruppen og som ikke er 70+? Skal de også måtte finne seg i å bli veldig syke og dø fordi ungdommene skal skjermes? 

Det er ikke bare de gamle som risikerer alvorlig sykdom (og død) av å bli smittet av Covid-19. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, velociraptor skrev:

Nei. Det har jeg da heller ikke påstått eller insinuert. Som sagt, jeg har bare skrevet opp de offentlige tallene, som forskere, leger og politikere har oppgitt til media i forbindelse med pandemien. Hvorfor mener du at utdannelsen min er relevant? Fordi sykepleiere er sånne stusselige uvitende vesener at vi ikke evner basic matematikk tenker du? 

Hjelper ikke at du bare er en sykepleier. Du har ikke den medisinske kunnskapen som legene har.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Honey Dew skrev:

Hjelper ikke at du bare er en sykepleier. Du har ikke den medisinske kunnskapen som legene har.

Men hvorfor mener du at jeg i det hele tatt må ha medisinske kunnskaper for å regne ut enkel prosentregning ut i fra tall myndighetene selv oppgir? Jeg ser virkelig ikke poenget ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...