Gå til innhold

Islamofobi og antisemittisme, men når skal kristofobien belyses?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter de senere dagers hendelser i Frankrike bør flere enn undertegnede begynne å undre seg. Når skal kristofobien eller antikristianismen tematiseres? Er det i orden å hate oss kristne og slakte oss ned uten at tendensen tematiseres? Dette omtales hele tiden som islamsk ekstremisme rettet mot Frankrike, hvilket er en sannhet med store modifikasjoner. Kristne har nå fått utdelt blink på ryggen i vårt kjære Frankrike. Hvor er alle rødstrømpene som fordømmer all negativt omtale av islam? Når det gjelder antisemittismen så er det en mer tvedtydig sak. Myndighetene aksepterer jødehat i større grad enn islamofobi med henvisning til sin ofte tydelige posisjonering i Palestinakonflikten. Men spørsmålet er: Når skal staten begynne å beskytte oss kristne igjen? 

Dersom jeg bodde i Frankrike nå ville jeg kjent på angst for å gå i kirken. Vi mobbes på TV og i underholdningsbransjen. Hvorfor er det greit? Er det fordi vi har sluttet med voldshandlinger (foruten politiske konflikter typ IRA etc) for flere hundre år siden? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det handler om kristofobi, men mer om antivestlige holdninger hvor alle ikke-muslimer eller muslimer fra feil fløy i islam er legitime mål. Fordi Vesten er i grunn basert på verdier fra kristendommen, er kristne naturlige mål mens det egentlig handler om hat mot Vesten. 

Denne blandingen av religioner og kulturer har aldri ført til noe godt i historien. Kun blodige konflikter, krig og problemer. På tide å innføre grensekontroll og visumkrav igjen. Kanskje fjerne retten til å søke asyl utenfor egen verdensdel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...