Gå til innhold

Har du blitt gravid mens du har gått på allergitabl? hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar allergitabl. daglig da jeg er helårs allergiker, vi er prøvere nå og jeg kom over en artikkel om at zyrtec kan bidra til at egget ikke fester seg i DPO land. Noen som har gått på allergipiller og blitt gravid?

Anonymkode: e290b...915

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på Cetrizin og ifølge fastlegen kan jeg fortsette på denne. 

Men nå har vi også prøvd siden januar og er fortsatt ikke gravide (mister i april). 

Har du link til artikkelen? :) 

Skrevet

Jeg gikk på Telfast da jeg ble gravid. Legen min var veldig usikker på om det var nødvendig å bytte over til annen type. Byttet over til et førstegenerasjonspreparat (tror jeg det var), som jeg ikke husker navnet på, etter eget ønske. Men det fungerte jo ikke optimalt for allergien sin del, men det gikk greit. 

Anonymkode: fbba9...501

Skrevet

Jeg går på Loratadin og har helårsallergi. Ble gravid i mai. En spesialist anbefalte meg å ta allergitabletter under prøving da han mente at hvis jeg ikke tok de så ville kroppen konsentrere seg om å «komme seg» pga allergi enn å bli gravid. Så fungerte på meg:)

Anonymkode: d300e...38a

Skrevet

Jeg gikk på telfast når jeg ble gravid, og byttet til førstegenerasjons preparat når jeg ble gravid, Aerius. 

Skrevet

Brukte Loratadin for noen år siden, men var for svakt for meg. 

Bruker nå Aerius som jeg har forstått er de sterkeste du får. Legen sa jeg fint kunne bruke både de og astmamedisin daglig som prøver og videre gravid. 😉

Skrevet
19 minutter siden, Niny skrev:

Aerius som jeg har forstått er de sterkeste du får.

Hehe, nei, det er det ikke. 

Anonymkode: 51fac...a2c

• Liker 3
Skrevet

Jeg går også på helårs allergitebletter og fikk beskjed av fastlegen at de allergitablettene som finnes nå ikke er noe problem i forhold til å bli/være gravid. Er 23 uker på vei, går på cetricin, men fikk inntrykk at det var det samme for Aerius og Zyrtek. tryggmammamedisin.no sier også at Zyrtek er helt trygt. De anbefaler og unngå noen av de nyeste, bare fordi forskningen ikke er helt god nok enda. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, nei, det er det ikke. 

Jeg spurte hvertfall legen om å få sterkere allergitabletter for 3 år siden, da de hadde null effekt i pollen sesongen.. Legen sa det var de sterkeste, og gav meg kortisontabletter som jeg skulle supplere med. 

Sier du altså at legen har sagt feil, og at jeg ikke trenger bruke kortison i tillegg?? 😳

Skrevet
På 1.11.2020 den 23.33, Niny skrev:

Jeg spurte hvertfall legen om å få sterkere allergitabletter for 3 år siden, da de hadde null effekt i pollen sesongen.. Legen sa det var de sterkeste, og gav meg kortisontabletter som jeg skulle supplere med. 

Sier du altså at legen har sagt feil, og at jeg ikke trenger bruke kortison i tillegg?? 😳

Aerius er på ingen måte sterkere enn f. eks Zyrtec. 

Kortison derimot, regner med det er Prednisolon, det er mye "sterkere" enn vanlige antihistaminer. 

Beklager, blir bare så oppgitt når folk prøver å gjøre seg viktig, ved å poengtere at de må ha mye sterke medisin enn andre. Og så viser det seg at de ikke har snøring på hva de snakker, og står på helt vanlige medisiner. 

Skrevet

Jeg har brukt aerius sammenhengende i 5 år og blitt gravid 2 ganger. Fikk hormonbehandling for pcos med første. Det var aldri snakk om at jeg måtte bytte allergimedisin 😅

Anonymkode: b0090...407

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...