Gå til innhold

Blir du fristet til å bryte isolasjonen om du har fått påvist covid-19?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, men aldri oppsøke offentlige steder hvor andre ferdes. Jeg kunne ha brutt isolasjonen for å gå meg en tur på kveldstid/ nattetid, men that's it. Kan virkelig ikke forstå hvordan denne tosken kunne finne på å gå i butikken... herlighet! 

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 8
Skrevet

Det måtte i såfall være for å gå meg en tur i skogen på tidspunkter hvor andre ligger under dyna.

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde ikke oppsøkt steder hvor andre er og oppholder seg. Jeg er ikke så dum, sånn som den mannen i artikkelen. Jeg hadde kanskje gått meg en tur seint på kvelden for å få litt frisk luft, når det ikke er noen andre ute. Jeg synes egentlig det er flott at folk får saftige bøter ved å bryte smitteverntiltak, spesielt når man selv har fått påvist korona.

• Liker 8
Skrevet (endret)
4 timer siden, Kittykat skrev:

Jeg hadde ikke oppsøkt steder hvor andre er og oppholder seg. Jeg er ikke så dum, sånn som den mannen i artikkelen. Jeg hadde kanskje gått meg en tur seint på kvelden for å få litt frisk luft, når det ikke er noen andre ute. Jeg synes egentlig det er flott at folk får saftige bøter ved å bryte smitteverntiltak, spesielt når man selv har fått påvist korona.

Jeg tenker vel at bøter er litt "billig" reaksjon. Altså vi snakker om en situasjon der liv kan gå tapt som resultat av at et individ med viten og vilje sprer viruset. Folk fengsles for å kjøre med promille, så hvorfor skal overlagt spredning av en potensielt dødelig sykdom sorteres innunder en lavere kategori ? 

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 4
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å bryte en isolasjon. Har vært i karantene, tenkte ikke tanken engang på å bryte den.

• Liker 9
Gjest Villfisker
Skrevet (endret)

Nettopp pga idioter som dette, holder jeg avstand til alle.

Endret av Villfisker
Skrevet

Jeg skjønner godt at folk bryter katantene. Noen kommuner lager sine egne regler i tillegg, da er det ikke lett å henge med på hva som er riktig og galt. 

Skrevet
3 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Jeg tenker vel at bøter er litt "billig" reaksjon. Altså vi snakker om en situasjon der liv kan gå tapt som resultat av at et individ med viten og vilje sprer viruset. Folk fengsles for å kjøre med promille, så hvorfor skal overlagt spredning av en potensielt dødelig sykdom sorteres innunder en lavere kategori ? 

For å sette det på spissen så kan jo liv også gå tapt om du har vanlig influensa og går rundt og smitter andre med det.. 

• Liker 4
Skrevet

Fristet hadde jeg nok blitt, isolasjon er superduper drittkjedelig. Og tungvindt. 

Men hadde selvsagt ikke gjort det, av hensyn til andre.

• Liker 5
Skrevet

Nei. Får jo betalt for å være hjemme. 

• Liker 1
Skrevet

Skulle jeg brutt reglene for isolasjon måtte det vært skikkelig krise. Da måtte det vært helt tomt for mat/bleier eller livsnødvendige medisiner i huset til meg eller baby. Hadde selvfølgelig spurt andre om å handle først eller benyttet meg av varer levert på døra uten problemer i steden, men hadde ikke dette vært mulig så måtte jeg jo ha skaffet mat og bleier på en måte. 

Nå blir aldri det noe tema uansett fordi jeg kan få levert varer på døra både av meny eller kolonial, eller har fam som kan handle for meg hvis jeg havner i isolasjon. Medisiner sørger jeg for å hente ut lenge før det blir tomt uansett. 

Skrevet
10 timer siden, Krokodillen skrev:

Jeg skjønner godt at folk bryter katantene. Noen kommuner lager sine egne regler i tillegg, da er det ikke lett å henge med på hva som er riktig og galt. 

Vedkommende i artikkelen brøt ikke karantene, men isolasjon etter påvist Covid. Reglene for det er like i hele landet, og har ikke blitt forandret siden mars. 

• Liker 1
Gjest Blinkie
Skrevet (endret)

Jeg har ikke fått påvist korona, men hadde jeg det så hadde jeg holdt meg hjemme. Flott at han fikk bot. Håper folk som bryter karantene får bøter! Folk gir blaffen og holder ikke avstand! Jeg (og mange andre!) er mektig lei av dette Kina viruset nå ! ! 

Endret av Blinkie
Skrevet
10 minutter siden, Marshmallow skrev:

Vedkommende i artikkelen brøt ikke karantene, men isolasjon etter påvist Covid. Reglene for det er like i hele landet, og har ikke blitt forandret siden mars. 

Ja, jeg burde presisert at jeg vet det er snakk om isolasjon i denne spesifikke saken. Men uansett skjønner jeg det kan være vanskelig for folk å følge regelverket, enten fordi de er lei eller fordi flere kommuner har egne karanteneregler (selv om regler for isolasjon er det samme over hele landet). 

Skrevet
På 1.11.2020 den 7.43, tussi84 skrev:

Skulle jeg brutt reglene for isolasjon måtte det vært skikkelig krise. Da måtte det vært helt tomt for mat/bleier eller livsnødvendige medisiner i huset til meg eller baby. Hadde selvfølgelig spurt andre om å handle først eller benyttet meg av varer levert på døra uten problemer i steden, men hadde ikke dette vært mulig så måtte jeg jo ha skaffet mat og bleier på en måte. 

Nå blir aldri det noe tema uansett fordi jeg kan få levert varer på døra både av meny eller kolonial, eller har fam som kan handle for meg hvis jeg havner i isolasjon. Medisiner sørger jeg for å hente ut lenge før det blir tomt uansett. 

Ja, men så er jo du med i  bagatelliseringsbrigaden.  Det er INGEN, og da mener jeg INGEN god grunn til å dra ut for å kjøpe noe som helst . Du som mor bør sørge for å  ha nok av både bleier og medisiner i hus i tilfelle noe skulle skje.  Hvis jeg hadde vært din nabo og du hadde prøvd deg så hadde jeg kontaktet politiet og du hadde fått en bot.

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, haakonp skrev:

Ja, men så er jo du med i  bagatelliseringsbrigaden.  Det er INGEN, og da mener jeg INGEN god grunn til å dra ut for å kjøpe noe som helst . Du som mor bør sørge for å  ha nok av både bleier og medisiner i hus i tilfelle noe skulle skje.  Hvis jeg hadde vært din nabo og du hadde prøvd deg så hadde jeg kontaktet politiet og du hadde fått en bot.

Du leser bare det første avsnittet. Som jeg skrev kommer jeg alltid til å ha løsninger for hvordan jeg skal få mat levert på døra. Enten netthandel eller ved at familie handler. 

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, tussi84 skrev:

Du leser bare det første avsnittet. Som jeg skrev kommer jeg alltid til å ha løsninger for hvordan jeg skal få mat levert på døra. Enten netthandel eller ved at familie handler. 

Jo, men poenget er at du kunne gjort det. Som sier litt om deg som menneske. At du til tross for isolasjon er villig til å gå ut og smitte andre fordi at du IKKE hadde alt du trenger.

• Liker 2
Skrevet

Ja, men ikke å få et sted det er andre mennesker. Men å gå en tur med hunden på et tidspunkt få mennesker er ute, og så holde laaang avstand om man så andre mennesker, kanskje. Her jeg bor møter jeg sjeldent andre når jeg går tur uansett, og ser man noen får man bare snu eller krysse veien, så hadde ikke vært noen fare for å komme nær noen. 

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, haakonp skrev:

Man skal sørge for å ha et stort nok preppe-lager til å klare seg i ukesvis eller månedsvis uten å måtte en tur på butikken? 

Hvilke medisiner mener du alle burde ha et stort lager av hjemme? Alle forskjellige typer antibiotika? 

De fleste vil selvsagt ha noen de kan spørre om hjelp til å handle det de må ha, men ikke alle. Det er helt forkastelig og uforståelig at ikke myndighetene har ansvar for å få handlet nødvendige ting som dagligvarer og medisiner (og luftet hunder etc) for mennesker de sperrer inne i sin egen bolig med umiddelbar virkning og på ubestemt tid.

• Liker 2
  • Opprett ny...