Gå til innhold

Dere som slet med å spise sunt og sukkerfritt i graviditeten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva veide babyen deres ved fødsel?

Jeg spiser normalt sett ganske greit, men sliter veldig nå når jeg er gravid. Både når det gjelder sukker og junkfood :( er vel ganske normalvektig mtp at jeg er gravid, men jeg er ikke sunn likevel. Så ja, hvordan var fødselsvekten til babyen deres, dere som har vært i samme situasjon? 

Anonymkode: 78aee...62f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 3400 g :)

Anonymkode: 2c62d...612

Skrevet

Sinnsykt vanskelig å holde seg unna godteriet, det ble mitt substitutt for vin og snus (som jeg  ikke kunne drikke/bruke)!

Her var lillemann 3.8kg. Men han var 52cm lang så på ingen måte tjukk. Virket som det meste av fettet satt på meg, ikke han 🤣

Anonymkode: 4dbe9...bb3

Skrevet

Er i samme båt. Er veldig redd for svangerskapsdiabetes så må virkelig skjerpe meg!

Anonymkode: 95ddb...a21

Skrevet

Jeg holdt meg nesten helt unna godteri og junk i begge mine graviditeter. Det ene barnet veide 4kg til fødsel og nestemann veide 3,8kg.

Anonymkode: 4bbd6...eec

• Liker 1
Skrevet

Spiste masse godteri etter som jeg slutta med snus, ungen veide 2950g - men jeg va diger! Hadde ikke diabetes, men myyyye fostervann.

Anonymkode: 9d4de...ec6

• Liker 1
Skrevet

Spiser sjokolade hver dag, som når jeg ikke er gravid. Har normal Bmi, legger på meg normale gravidkilo og sist fødsel var gutt 50cm, 3400g. 🤷‍♀️ Kjører samme denne gangen, så får vi se hva fødselsvekt blir... 

Anonymkode: 65bc2...bbb

• Liker 3
Skrevet

Jeg var litt overvektig fra før og klarte ikke å spise sunt i svangerskapet. Jeg spiste mye chips da jeg var mye kvalm, og drakk cola. La på meg 20 kg. 

Min sønn er født 12 dager før termin, og var 48 cm og 2750 g. 

Skrevet

Jeg var tynn. Spiste ekstremt mye godteri med nr 3. Hun var liten, men innenfor normalen. Men vanskeligere å ta av kiloene etterpå. Har nok gått fra s til m.

Skrevet

Bmi over 30, har alltid slitt med kostholdet - for mye sukker, koffein og fettrik mat, dessverre. 
Fikk ikke svangerskapsdiabetes, var ganske langt unna også, og fødte ei frisk og fin jente på 50 cm og 3400 gram :) 

Anonymkode: deb76...036

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser normalt sett ganske greit, men sliter veldig nå når jeg er gravid. Både når det gjelder sukker og junkfood :( er vel ganske normalvektig mtp at jeg er gravid, men jeg er ikke sunn likevel. Så ja, hvordan var fødselsvekten til babyen deres, dere som har vært i samme situasjon? 

3974 g. Spiste det jeg ville. Spiser normalt sunt men hadde ikke dårlig samvittighet for å spise litt snop innimellom. 

Skrevet

4,3.

Anonymkode: 3b6d3...903

Skrevet

Jeg tror ikke det påvirker fødselsvekt så mye, altså. Er selv normalvektig, men var ikke flink nok til å spise variert og sunt i forrige svangerskap. Sjokolade hver dag! Min veide 3090 gram :)

Anonymkode: f2842...c51

Skrevet

2,5 kg

Anonymkode: 3fa63...708

Skrevet

Var ikke ekstremt usunn, men kunne definitivt vært flinkere 😏 Han veide rundt 3200 g og var 51 cm.

Anonymkode: 51e19...758

Skrevet

Spiste MASSE og usunt dessverre, mye pga. smusslutt og kvalme/sult. La på meg totalt 26 kg. Babyen var ca. 3500 :)

Anonymkode: 48ff1...ba0

Skrevet

Hvem sier man ikke kan spise sukker som gravid? Poenget er vel bare å spise generelt sunt og variert, og ikke ha kaloroioverskudd. Hadde bmi på 18 før graviditet, spiser det samme nå som før, blant annet sjokolade hver dag. Snart termin, enda ikke gått opp 10 kg. Forrige veide ca 3200. 

Anonymkode: b238a...cfb

• Liker 4
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

3455g tre uker før termin.

Anonymkode: cfcd9...039

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sier man ikke kan spise sukker som gravid? Poenget er vel bare å spise generelt sunt og variert, og ikke ha kaloroioverskudd. Hadde bmi på 18 før graviditet, spiser det samme nå som før, blant annet sjokolade hver dag. Snart termin, enda ikke gått opp 10 kg. Forrige veide ca 3200. 

Anonymkode: b238a...cfb

Det tenkte jeg og. Får være måte på restriksjoner om man måtte ha totalkutt i sukker og

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...