Gå til innhold

Kan man lære seg å bli frekkere og mer «drittsekk» dersom man har fått drittstempelet beskjeden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd her inne. Kan man jobbe med å ikke la seg pille på nesen? Det å ikke la seg tråkke på lenger dersom man alltid har blitt stemplet som en beskjeden person?

Jeg må si jeg oppfatter ordet beskjeden som et skjellsord. Da har du liksom latt folk tråkke på deg og latt de behandle deg som dritt. 

Anonymkode: c1bd4...bc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av en annen tråd her inne. Kan man jobbe med å ikke la seg pille på nesen? Det å ikke la seg tråkke på lenger dersom man alltid har blitt stemplet som en beskjeden person?

Jeg må si jeg oppfatter ordet beskjeden som et skjellsord. Da har du liksom latt folk tråkke på deg og latt de behandle deg som dritt. 

Ja. Mitt tips er å si det du faktisk tenker og mener der og da. Gi blaffen i om du høres sur og frekk ut. Det som kommer ut av munnen din er sannsynligvis sant. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg blir sett på som beskjeden og rar. Som om jeg ikke forstår det folk sier. De skulle bare visst. Jeg holder det meste for meg selv og har heldigvis venner som jeg har det skikkelig bra med. Disse som mener du er beskjeden er sikkert noen gaulende ekstroverter som ikke ser lengre enn sin egen nese. Nå har jeg starta mitt eget black metal band og gleder meg til å brøle som et monster. Det forventer ingen, for jeg er jo så søt og nusselig og liten. Jeg vil anbefale band. 

Anonymkode: 36b6d...945

• Liker 1
Skrevet

Jeg er klar for å være tøffere i trynet. Jeg tror at alle innerst inne har en drittsekk i seg og en søt/ snill greie i seg. TS

• Liker 1
Skrevet

Å være beskjeden ser ikke jeg på som å bli tråkket på.. tenker mer at de som er beskjeden er usikker på seg selv. 
for å komme ut av beskjedenheten så må en begynne å sette grenser. Si nei, si fra, si hva du mener. Ikke alt på en gang.. men begynn i det små.. 

beskjedenhet kan være en del av personligheten.. heller beskjeden enn å være frampå, frekk, ukritisk og hensynsløs, ingen filter og dum.. 

Anonymkode: dca71...ddf

• Liker 2
Skrevet

Du trenger ikke å bli frekk eller drittsekk. Vær tydelig. 

Anonymkode: 35663...ef2

• Liker 5
Skrevet

Jeg er også blitt kalt beskjeden og er enig i din vurdering av det. Men løsninga er ikke å bli en drittsekk for min del, jeg har ikke lyst til å bli et dårlig menneske. Jeg har mer lyst til å lære å håndtere andre på en mer effektiv måte når de tråkker over grensene mine.

Anonymkode: 0f6e4...b38

• Liker 1
Skrevet
På 31.10.2020 den 18.14, AnonymBruker skrev:

altså, vi som ikke lar oss pille på nesen er faktisk ikke frekke eller drittsekker bare fordi vi står opp for oss selv. om du vil bli frekk og drittsekk javel, men du vil neppe bli tatt seriøst eller bli særlig godt likt. 

Anonymkode: 3d125...cf4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...