AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Skrevet 31. oktober 2020 Hva kan dette komme av? Noen som har opplevd det? Anonymkode: 18d18...d70
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 Mangler du jern? Anonymkode: 44420...2a5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #3 Skrevet 31. oktober 2020 Det kan være altså. Jeg vet jo ikke nå, men jeg har slitt veldig med lave verdier i graviditeten. Anonymkode: 18d18...d70
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #4 Skrevet 31. oktober 2020 Kan du ikke bare ta en telefon til føden, legevakt e.l? Anonymkode: 3e1a9...af3 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 Sannsynligvis lav blodprosent? Ta kontakt med fastlege på mandag eller legevakt dersom du ikke klarer å vente. Anonymkode: 495f3...2a1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #6 Skrevet 31. oktober 2020 Ring sykehuset eller legevakten, ikke normalt. Bør sjekke at du ikke har for lite blid/blodtrykk etc. Anonymkode: 93643...23f
Maleficenta Skrevet 31. oktober 2020 #7 Skrevet 31. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva kan dette komme av? Noen som har opplevd det? Anonymkode: 18d18...d70 Sjekka de ikke hemoglobin din etter fødsel? Isåfall ville jeg bestilt time for det hos fastlegen. Er jo normalt å miste en del blod under fødsel
Gjest Lama_Drama Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 Lavt jern, lavt blodtrykk, utmattelse? Drikker du nok, spiser nok, sover nok?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 Husk at sykehuset har ansvar for deg de første 10 dagene (om jeg ikke husker helt feil). Ta en telefon til føden/barsel og hør med de om de kan hjelpe deg 😊 Anonymkode: 29aa5...b8c 2
tussi84 Skrevet 31. oktober 2020 #10 Skrevet 31. oktober 2020 Mista du mye blod under fødselen? Det kan føre til lav blodprosent/jern mangel. Hvis dette er lavt kan du oppleve svimmelhet, og viser prøver at nivåene er lave kan du feks få jernoverføring.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #11 Skrevet 31. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva kan dette komme av? Noen som har opplevd det? Anonymkode: 18d18...d70 Dette kommer helt klart av mangel på anemi og ferritin. Altså jern. Men du. Må ta en tur til fastlege på mandag eller i natt og få tatt en blodprøve. Dette er verken sunt for deg eller babyen. Du fremkaller stress og lite hvile hvis ikke du får sjekket hva annet det også kan være. Ikke la det gå utover helsa di. Du har mye kommende nå med baby fra før så viktigst er at du som mamma får sjekket helsa di. ❤️ God bedring. Spis postei. C vitamin og grønnsaker så lenge. Hvertfall nå som du nylig har født! Anonymkode: 4cb46...ad0 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #12 Skrevet 31. oktober 2020 Hadde det samme men etter ks. Det tok et par måneder før det gikk over, grunnen var litt lav blodprosent og jernmangel. Var ubehagelig, selv sittende i sofaen så kjentes det som om noen dyttet i den Anonymkode: e4383...09c
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #13 Skrevet 31. oktober 2020 Hadde det samme, var pga blodtap både ved fødsel men også ved rensingen etterpå. Oppsøk lege🌸 Anonymkode: dd97a...1e0
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #14 Skrevet 31. oktober 2020 Hadde det også sånn. Mistet mye blod under fødsel (1,6 l, så mye mer enn hva som er vanlig) i tillegg sov jeg ikke en eneste time før 48 timer etter fødsel. Var veldig traumatisert av fødsel i tilfegg turte jeg ikke å sove for var redd baby skulle slutte å puste🙈 ble veldig svimmel av alt dette, pluss at livet ble helt snudd på hodet. Ble bedre etter et par uker. Anonymkode: ea253...0b0
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #15 Skrevet 1. november 2020 Tusen takk for alle svar ❤️ ringte barsel og de sa at de tror det er søvnmangel. Sa at jeg bare måtte hvile mer. Har sovet skrekkelig lite, men føler liksom at det kanskje må være noe mer. Skal på barselavd på mandag da mini må ta blodprøve grunnet gulsott. Høre med dem da igjen, kanskje de kan ta og sjekke da. Svimmel når jeg ligger, står og sitter. Falt nesten ned trappen hjemme, holdt heldigvis ikke baby da. Så jeg passer på å ikke bære for mye nå og aldri reise meg med baby i armene feks. Anonymkode: 18d18...d70
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #16 Skrevet 1. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for alle svar ❤️ ringte barsel og de sa at de tror det er søvnmangel. Sa at jeg bare måtte hvile mer. Har sovet skrekkelig lite, men føler liksom at det kanskje må være noe mer. Skal på barselavd på mandag da mini må ta blodprøve grunnet gulsott. Høre med dem da igjen, kanskje de kan ta og sjekke da. Svimmel når jeg ligger, står og sitter. Falt nesten ned trappen hjemme, holdt heldigvis ikke baby da. Så jeg passer på å ikke bære for mye nå og aldri reise meg med baby i armene feks. Anonymkode: 18d18...d70 Det er lov å ikke godta svaret til barsel og. Be om å få time, eller komme for å sjekke om du føler at dette er for risikabelt. Anonymkode: 54bc0...1c6 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #17 Skrevet 1. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for alle svar ❤️ ringte barsel og de sa at de tror det er søvnmangel. Sa at jeg bare måtte hvile mer. Har sovet skrekkelig lite, men føler liksom at det kanskje må være noe mer. Skal på barselavd på mandag da mini må ta blodprøve grunnet gulsott. Høre med dem da igjen, kanskje de kan ta og sjekke da. Svimmel når jeg ligger, står og sitter. Falt nesten ned trappen hjemme, holdt heldigvis ikke baby da. Så jeg passer på å ikke bære for mye nå og aldri reise meg med baby i armene feks. Anonymkode: 18d18...d70 De burde ta hb og ferritin av deg så lenge de skal ta bilirubin av baby. Hb skal kontrolleres etter fødsel dersom det er indikasjon for det, noe det absolutt er i ditt tilfelle. Anonymkode: 495f3...2a1 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #18 Skrevet 1. november 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er lov å ikke godta svaret til barsel og. Be om å få time, eller komme for å sjekke om du føler at dette er for risikabelt. Anonymkode: 54bc0...1c6 Enig med denne! De kan ikke bare regne med at det er pga lite søvn. Har vært svimmel av søvnmangel jeg altså, men da har det vært etter en veldig lang periode med lite søvn. Det hjalp også på svimmelheten og få lagt seg ned. Jeg var derimot sånn du beskriver etter keisersnitt i vår. De må ta deg inn og sjekke verdiene dine, jeg var sånn pga stort blodtap etter keisersnittet. Jeg var svimmel uansett om jeg satt, sto eller lå og kastet opp så fort jeg beveget på meg. Jeg fikk ikke lov å gå ut av senga alene på det verste (på sykehuset), så syns det er drøyt hvis de mener du bare skal slappe av og klare deg selv uten sjekk. Ring på nytt og be om (les; krev) undersøkelse/blodprøver❤️ Anonymkode: 99450...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #19 Skrevet 1. november 2020 Husker du om de tok HB (blodprosent) av deg på barsel? De skal det, om du blør over 500 ml. Og vet du hva blodprosenten din var før fødsel? Kanskje den allerede da var lav? Da kan den være lav nå selv om du blødde mindre enn 500 ml. Jernlageret faller fysiologisk normalt i et svangerskap, så det er blodprosenten som er viktigst her. Anonymkode: 5d349...ff5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #20 Skrevet 1. november 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde det samme men etter ks. Det tok et par måneder før det gikk over, grunnen var litt lav blodprosent og jernmangel. Var ubehagelig, selv sittende i sofaen så kjentes det som om noen dyttet i den Anonymkode: e4383...09c Jeg også gikk flere måneder sånn. Det var helt forferdelig. Jeg burde nok hatt blodoverføring. Har hørt om flere som mistet mindre blod enn meg og fikk blodoverføring. Jeg fikk kun intravenøst jern. Anonymkode: 0ee3b...686 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå