Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt prevensjon i flere år. De siste to årene p-sorøyte, men pga bivirkninger byttet jeg til p-piller. Jeg har likevel hatt menstruasjon hver mnd de siste årene. Hver gang, samme syklus. 

Det ble slutt for fem uker siden, meeen vi er venner, og siden vi fungerer godt som venner og egentlig har en god seksuell dragning så har vi fortsatt å ha sex. Denne gangen har jeg ikke fått mensen. 

Test er negativ. Både morgenurin og midt på dagen. Bare tre dager over. 

Spørsmålet er da; er det likevel sjans for at jeg er gravid, eller er det heller en større sjans for at det er stresset med bruddet som nå klusser til syklus? 

Når ville dere eventuelt testet igjen? 

Dette har jo vært helt perfekt liksom, gravid med exen liksom *åpenbar ironi*

Anonymkode: 4a1b6...279

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel egentlig ingen syklus når du går på p-piller. Du har ikke eggløsning, altså ingen «ekte» mensen, som den blødningen du har hatt.

Anonymkode: e7890...ee4

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt prevensjon i flere år. De siste to årene p-sorøyte, men pga bivirkninger byttet jeg til p-piller. Jeg har likevel hatt menstruasjon hver mnd de siste årene. Hver gang, samme syklus. 

Det ble slutt for fem uker siden, meeen vi er venner, og siden vi fungerer godt som venner og egentlig har en god seksuell dragning så har vi fortsatt å ha sex. Denne gangen har jeg ikke fått mensen. 

Test er negativ. Både morgenurin og midt på dagen. Bare tre dager over. 

Spørsmålet er da; er det likevel sjans for at jeg er gravid, eller er det heller en større sjans for at det er stresset med bruddet som nå klusser til syklus? 

Når ville dere eventuelt testet igjen? 

Dette har jo vært helt perfekt liksom, gravid med exen liksom *åpenbar ironi*

Fortsett å teste selv, eller evt. få tatt en blodprøve. 3 dager over, trenger ikke bety graviditet. Men greit å være helt sikker. Ingen prevensjon som er 100% sikkert.

Anonymkode: 136f0...15b

Skrevet

Jeg må bare si det åpenbare, for jeg forstår meg ikke på slike som deg. 

Hvorfor har du sex med eksen din om du er redd for å bli gravid med han? Burde ikke det være nok til at du ikke har sex med han? 

Anonymkode: 4d475...93d

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du sex med eksen din om du er redd for å bli gravid med han? Burde ikke det være nok til at du ikke har sex med han? 

Nå syns jeg du spør dumt egentlig, for jeg skrev jo ganske tydelig i HI hva grunnen var? 

Vi er venner, vi har en god seksuell dragning og jeg GÅR PÅ PREVENSJON. Så jeg er i utgangspunktet ikke redd for å bli gravid, jeg antar den er trygg, for i de aller, aller, aller fleste tilfeller er den jo det. Og skulle den ikke være det; neivell. Så får vi håndtere det da. Vi vet hva sex kan føre til. Det er ikke bare nytelse. Jeg er ikke 16 år og idiot. Men jeg spør om et konkret spørsmål (eller, egentlig to). Jeg sier ingen plass at jeg er "redd for" å bli gravid. Jeg sier bare at det hadde passa ganske dårlig, mtp bruddet. 

Skjønner meg ikke på sånne som deg som åpenbart irriterer deg over slike som meg? 

Skrevet

Nå syns jeg du spør dumt egentlig, for jeg skrev jo ganske tydelig i HI hva grunnen var? 

Vi er venner, vi har en god seksuell dragning og jeg GÅR PÅ PREVENSJON. Så jeg er i utgangspunktet ikke redd for å bli gravid, jeg antar den er trygg, for i de aller, aller, aller fleste tilfeller er den jo det. Og skulle den ikke være det; neivell. Så får vi håndtere det da. Vi vet hva sex kan føre til. Det er ikke bare nytelse. Jeg er ikke 16 år og idiot. Men jeg spør om et konkret spørsmål (eller, egentlig to). Jeg sier ingen plass at jeg er "redd for" å bli gravid. Jeg sier bare at det hadde passa ganske dårlig, mtp bruddet. 

Skjønner meg ikke på sånne som deg som åpenbart irriterer deg over slike som meg? 

Flyr du rundt å har sex med alle du har dragning med du da eller? Alle du er venner med? 

Jeg mener man er ganske teit når man har sex med eksen, og blei stressa iver at man kan ha blitt gravid. Det er noe du burde tenkt på for lengst, og ikke bare legge deg på rygg for nytelse. Om dere er så gode venner og har så fantastisk seksuell kjemi, hvorfor ikke bare være sammen da? For da passer det ikke dårlig om du skulle blitt gravid heller. 

Sure svar får ti ganger surere svar tilbake. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Flyr du rundt å har sex med alle du har dragning med du da eller? Alle du er venner med? 

Jeg mener man er ganske teit når man har sex med eksen, og blei stressa iver at man kan ha blitt gravid. Det er noe du burde tenkt på for lengst, og ikke bare legge deg på rygg for nytelse. Om dere er så gode venner og har så fantastisk seksuell kjemi, hvorfor ikke bare være sammen da? For da passer det ikke dårlig om du skulle blitt gravid heller. 

Sure svar får ti ganger surere svar tilbake. 

Hjelpes😂😂

Du er så sykt bitterfitte! 

• Liker 1
Skrevet

P.s. ditt svar var ikke et surt svart, det var et gjennomsyra bittert svar. 

Mitt svar var heller ikke et surt svar, om du gidder å lese en gang til. Det var et relativt informativt svar. God helg! 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hjelpes😂😂

Du er så sykt bitterfitte! 

Overhodet ikke. Jeg har vet nok i skallen til å ikke ligge med folk jeg er redd for å bli gravid med. 

Og du er ikke 16, nei? Da ville jeg fått sjekket den mentale alderen min skikkelig, for slik som du skriver, skriver ingen voksene. "Bitterfitte" sier hun som ikke forstår sin egen kropp. Hjelpes. 

Skrevet

Overhodet ikke. Jeg har vet nok i skallen til å ikke ligge med folk jeg er redd for å bli gravid med. 

Og du er ikke 16, nei? Da ville jeg fått sjekket den mentale alderen min skikkelig, for slik som du skriver, skriver ingen voksene. "Bitterfitte" sier hun som ikke forstår sin egen kropp. Hjelpes. 

Jeg prøver så inderlig hardt å ikke synke ned på ditt nivå og gå til personangrep altså, men det er vanskelig når du ikke klarer å skrive rett en gang. 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har noen i det hele tatt sex om man ikke ønsker å bli gravid??? Hvilken planet kommer du fra?

Anonymkode: 6297e...796

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har vel egentlig ingen syklus når du går på p-piller. Du har ikke eggløsning, altså ingen «ekte» mensen, som den blødningen du har hatt.

Anonymkode: e7890...ee4

Nei, det er jo helt sant. Samtidig hører man jo om disse som har blitt gravid tross bruk av prevensjon, så jeg blir jo smått bekymra når den ene faste tingen i mnd plutselig uteblir 😂

Skrevet

Jeg vet fortsatt ikke helt hva det er denne bitre anonyme er så sinns for; er det at jeg har sex med exen, eller at jeg har sex i det hele tatt, eller at jeg mulig i gravid? 

For ikke en plass har jeg skrevet at jeg er redd for en graviditet, eller vurderer abort, ikke kan takle det etc. Jeg har bare skrevet det passer dårlig, mtp bruddet,men at vi håndterer det om det skjer 🙄

Å begynne å blande inn om jeg legger meg på rygg kun for nytelse, eller om jeg "flyr rundt å har sex med alle jeg har seksuell dragning til" er bare lavmål. Hva vet vel du om hvor mange sexpartnere jeg har hatt f eks? Eller grunnen til at det ble slutt? Alle har en grunn! 

Sex gir nytelse, endorfiner, bra for helsa, og nei jeg flyr ikke rundt, spesielt ikke nå i disse tider, og da holder vi oss heller til hverandre selvom det er slutt. Hvorfor plager det deg så innmari mye? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...