Gå til innhold

Ta en ny utdanning når man allerede har en bra jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har vurdert det, eller til og med gjort det? Gått fra å ha tatt en master- eller profesjonsutdanning, til en annen? 

Er selv i den situasjonen at jeg har fullført en lang utdanning som ledet frem til et såkalt statusyrke, og så har jeg jobbet 100 % med god lønn i noen år nå. Har vel hele tiden under og etter fullført utdanning snust på tanken om å skifte beite... Jeg trives egentlig godt med jobben min, men den har også noen ulemper som jeg gjerne skulle vært foruten. Men alle jobber har jo ulemper på en eller annen måte! I tillegg er det jo slik at hvis jeg skulle finne et nytt yrke, så blir det jo som å starte helt på nytt - ikke bare i form av å "måtte" gjennomføre et nytt studie, men også det at man blir nyutdannet og uten relevant arbeidserfaring igjen, og i tillegg ender man vel opp med startlønn og må klatre oppover på nytt. 

Er det noen her som har gått fra en yrkeskarriere til en annen og vil si noe om det? Snakker da altså om de som har investert i form av mange års studier for disse yrkene, så "fra ufaglært butikkmedarbeider til bachelor i økonomi og ledelse" er ikke så veldig relevant. 

Anonymkode: 07ae3...b08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en bachelor i et helseyrke, hadde jobbet i 2 år og akkurat fått fast jobb i januar. I februar bestemte jeg meg for at nok er nok.

Begynte på et nytt studie nå i august og jeg har foreløpig ikke angret et sekund! Jeg elsker å lære nye ting, jeg vet at lønna kommer til å bli høyere og jeg trives mye bedre med det jeg har begynt på nå. 
Det er 3 nye år med studier, 3 nye år med studielån, begynner helt på scratch med startlønn og uten arbeidserfaring.

Det er altså ikke en avgjørelse jeg tok over natta. Man må regne på om man kan leve med mindre penger en stund :) 

Anonymkode: 16190...a68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...