AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Skrevet 31. oktober 2020 Hei, fant nylig ut at jeg er gravid. Er i uke 5. Var på joe and the juice og glemte meg helt og spist derfor en sandwiche med pesto, tomat og kylling. Kom på etter at jeg hadde spist den at det er fare for listeria. Har jeg ødelagt alt nå? Nesten så jeg vurderer å spy opp maten igjen 😢 Anonymkode: 47a9f...5fb
Sirah Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 Slapp av, det går helt fint Nå har du lært på den harde måten og du glemmer deg mest sannsynlig ikke igjen. Gratulerer med graviditeten ❤️ 6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #3 Skrevet 31. oktober 2020 Veldig usannsynlig at det er farlig men vær mer obs framover. Anonymkode: 14c27...b93 1
Populært innlegg Gåsemor Skrevet 31. oktober 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 31. oktober 2020 (endret) Sandwich med pesto, tomat og kylling. Hvilken ingrediens er det du ikke kan spise som gravid? Regner med kyllingen var stekt. Endret 31. oktober 2020 av Gåsemor Skrivefeil 86
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 Nei hallo 🙈 Slapp av, det er virkelig null problem. Anonymkode: 5678f...bd0 1
myMa Skrevet 31. oktober 2020 #6 Skrevet 31. oktober 2020 Med mindre kyllingen du spiste var rå så kan du ta det med ro.. 25
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #7 Skrevet 31. oktober 2020 Du kan jo fint spise alt det? Anonymkode: 2a340...5ec 20
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 Men i alle dager skal du gå slik i over 30 uker til? Slutt opp, dette går bra baby har mer vondt av en overnervøs mamma. Husk at mange har gjort dette før deg. Anonymkode: c07b8...573 14
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #10 Skrevet 31. oktober 2020 Du bør senke skuldrene en million hakk og ikke fremstå som den gravide hysteriske skrulla. Anonymkode: c5c15...0ff 22
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #11 Skrevet 31. oktober 2020 Var ikke rå nei men tror det var sånn salat kylling som ble litt varmet igjen, aner ikke hvordan de har varmebehandlet den og hygienen. Anonymkode: 47a9f...5fb
Outlander Skrevet 31. oktober 2020 #12 Skrevet 31. oktober 2020 Ikke noe problem med pesto - listeria er ikke vanlig i de ingredienser der, spesielt her i Norge. Kan være at de brukte noe a la fabrikk pesto uansett, og det er trygg. 1
Kenelz Skrevet 31. oktober 2020 #13 Skrevet 31. oktober 2020 Satan 😂 og her sitter jeg i uke 22 og trykker i meg salami. Spiser helt normalt (utenom sjømat). Tror du overlever med kylling, tomat, pesto... som ikke er farlig å spise. Derimot om kyllingen var rå så er det farlig uavhengig om man er gravid eller ikke. 16
Outlander Skrevet 31. oktober 2020 #14 Skrevet 31. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men i alle dager skal du gå slik i over 30 uker til? Slutt opp, dette går bra baby har mer vondt av en overnervøs mamma. Husk at mange har gjort dette før deg. Anonymkode: c07b8...573 Det er faktisk noen ting gravide skal ikke spise, herlighet, la jo hun få spørre! 2
Outlander Skrevet 31. oktober 2020 #15 Skrevet 31. oktober 2020 Just now, Kenelz said: Satan 😂 og her sitter jeg i uke 22 og trykker i meg salami. Spiser helt normalt (utenom sjømat). Tror du overlever med kylling, tomat, pesto... som ikke er farlig å spise. Derimot om kyllingen var rå så er det farlig uavhengig om man er gravid eller ikke. "Når du er gravid kan du helt fint spise kjøtt og de aller fleste produkter fra Gilde, med noen få unntak: Unngå å spise spekemat, spekepølse inkludert alle typer salami på grunn av toxoplasma og listeria. Dette er etter råd fra Myndighetene" Men vær så god. Det er ikke alle som vil ta sjansen i å spise ting som er sterk anbefalt å ikke spise. Heldigvis går dette kun utover deg og fosteret. 27
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #16 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, Outlander skrev: Det er faktisk noen ting gravide skal ikke spise, herlighet, la jo hun få spørre! Tomat, pesto eller kylling som er stekt, er vel absolutt ikke innenfor nei kategorien. Regner med at basillikumen er vasket før den ble pesto. Nygravide har godt av å høre at de må roe seg litt ned. Anonymkode: c07b8...573 18
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #17 Skrevet 31. oktober 2020 Slapp av! Det går helt sikkert bra. Med mitt første barn visste jeg ikke noe om alle disse «ikke spis dette». Så da kvalmen herjet som verst var loff med roastbeef eller salami det eneste jeg fikk i meg. Ungen ble født frisk og fin. Anonymkode: 9b24a...0e1 1
Outlander Skrevet 31. oktober 2020 #18 Skrevet 31. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Tomat, pesto eller kylling som er stekt, er vel absolutt ikke innenfor nei kategorien. Regner med at basillikumen er vasket før den ble pesto. Nygravide har godt av å høre at de må roe seg litt ned. Anonymkode: c07b8...573 Ja har ikke sagt det ikke var trygg. Det er bra å fortrygge førstegangs ny gravide, ikke behandle de som de er hysteriske dumme idioter som er redd for alt, når de faktisk spørre om råd her. 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #19 Skrevet 31. oktober 2020 Tusen takk for svar alle sammen😊 Har klart å roe meg litt ned Anonymkode: 47a9f...5fb 5
Kenelz Skrevet 31. oktober 2020 #20 Skrevet 31. oktober 2020 2 minutter siden, Outlander said: "Når du er gravid kan du helt fint spise kjøtt og de aller fleste produkter fra Gilde, med noen få unntak: Unngå å spise spekemat, spekepølse inkludert alle typer salami på grunn av toxoplasma og listeria. Dette er etter råd fra Myndighetene" Men vær så god. Det er ikke alle som vil ta sjansen i å spise ting som er sterk anbefalt å ikke spise. Heldigvis går dette kun utover deg og fosteret. Oppfordrer ikke andre å herme etter mitt eksempel, men så har jeg spist norsk salami gjennom alle mine graviditeter. 😉 Når man er gravid så er der alltid en sjanse for ett eller annet. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå