Gå til innhold

Buet, bred skjerm - erfaringer?

Tirius

Anbefalte innlegg

I dag jobber jeg på 2x 24 tommer, men jeg liker ikke logikken med at det er to separate skjermer. Er det noen med erfaring med én bred skjerm, gjerne buet?

Behovene mine går stort sett på at jeg trenger flere programmer oppe samtidig for å ha oversikt. Om det spiller noen rolle bruker jeg mac. Har sett litt på noe ala denne: https://www.komplettbedrift.no/product/1164054/skjerm/skjerm/skjermer/philips-49-curved-skjerm-498p900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg har en bredskjerm på arbeidsplassen, ikke buet. Liker heller ikke to-skjerms løsninger. De som har buet er kjempefornøyd med det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har buet, bred skjerm på jobb. Veldig fornøyd med den. Tror den jeg har er Samsung sin.

Anonymkode: 6c200...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har buet skjerm. Brukes for det meste til gaming. Nå har jeg ikke behov for å ha flere programmer gående ved siden av hverandre. I tillegg har jeg en ekstra skjerm som jeg kobler til dersom jeg vil se på film mens jeg gjør andre ting, men for det meste har jeg ikke behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buet bred skjerm er fint det, men ubrukelig on du jobber med CAD, 3D printing og grafiske programmer....

Anonymkode: 0cc59...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Buet bred skjerm er fint det, men ubrukelig on du jobber med CAD, 3D printing og grafiske programmer....

Hvorfor? 

Jobber forøvrig ikke med det, trenger 2-3 programmer oppe for overvåking gjennom dagen og 2-3 programmer oppe for jobbingen jeg ellers gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker en 49" ultrawide + 14" laptop som tastatur å mail skjerm.

Helt avhengig av noe som MaxTo for å hurtig kunne bytte mellom "maler" av vindus størrelser. Dette å flere "skrivebord" der man kan bytte mellom arbeidsoppgaver er verdt hver krone for min del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjører Novapoint på min kurva, funker det. 

Anonymkode: a61fc...2c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to stk 32" konkave skjermer på jobben og er meget fornøyd. Jeg jobber med cad og design hele dagen og har null problemer. Hjernen omstiller seg etter en dag med bruk. 

Når størrelsen på skjermene blir veldig store er det deilig med buet for da blir vinkelen til ytterpunktene på skjermene mindre. Hjemme har jeg to stk tradisjonelle 30" og har lagt merke til at jeg ikke ser like godt ut i kantene på de flate skjermene sammenlignet med de konkave skjermene. 

Anonymkode: d20e2...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har to stk 32" konkave skjermer på jobben og er meget fornøyd. Jeg jobber med cad og design hele dagen og har null problemer. Hjernen omstiller seg etter en dag med bruk. 

Når størrelsen på skjermene blir veldig store er det deilig med buet for da blir vinkelen til ytterpunktene på skjermene mindre. Hjemme har jeg to stk tradisjonelle 30" og har lagt merke til at jeg ikke ser like godt ut i kantene på de flate skjermene sammenlignet med de konkave skjermene. 

Anonymkode: d20e2...735

Når du sier du omstiller deg, er det rett og slett at det er litt uvant med buede? Jeg har prøvd lenge å omstille meg til to skjermer, men liker dårlig det "byttet" mellom skjermene, kunne tenke meg en lang i stede så jeg kan plassere ting som jeg vil. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Tirius said:

Når du sier du omstiller deg, er det rett og slett at det er litt uvant med buede? Jeg har prøvd lenge å omstille meg til to skjermer, men liker dårlig det "byttet" mellom skjermene, kunne tenke meg en lang i stede så jeg kan plassere ting som jeg vil. Takk for svar!

Ja, det er en forskjell. med mindre du ser perfekt rett på skjermen blir horisontale linjer buet. Dette er litt rart i begynnelsen men det tar bare noen timer før du ikke ser det lenger. Jeg ser buede linjer når jeg bytter tilbake til flate skjermer.

Anonymkode: ee478...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke, buet ultrawide funger fint med CAF, 3D printing og grafiske programmer. 

Det er ikke ubrukelig bare fordi du sitter på gamle skjermer :P 

Anonymkode: 1a1dd...59f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er en forskjell. med mindre du ser perfekt rett på skjermen blir horisontale linjer buet. Dette er litt rart i begynnelsen men det tar bare noen timer før du ikke ser det lenger. Jeg ser buede linjer når jeg bytter tilbake til flate skjermer.

Så for meg som veksler mellom laptop og kontor med (potensielt) buet skjerm kan det bli slitsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Tirius said:

Så for meg som veksler mellom laptop og kontor med (potensielt) buet skjerm kan det bli slitsomt?

Nei, jeg veksler mellom buet skjerm på kontoret og flat skjerm hjemme og på hjemmekontor uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg veksler mellom buet skjerm på kontoret og flat skjerm hjemme og på hjemmekontor uten problemer.

Takk, så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...