Gå til innhold

Venninne slettet meg overalt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne. Vi er begge i 40 årene og har nesten daglig kontakt. Plutselig sletter hun meg fra alle sosiale medier, men rett etter det har vi møttes flere ganger og hun er helt normal og hyggelig og akkurat som hun alltid har vært. Alle andre vennene hennes har hun beholdt, jeg er den eneste som har blitt sletta. Det er ikke noe trykke-feil da jeg er borte fra snap, Facebook, Instagram. Skjønner ikke hvorfor da jeg ikke er så aktiv egentlig. Legger ut en del i ny og ne men det er sjeldent. Prøvde å le litt og sa at ja du er jo ikke noe sted å finne på some, men hun bare lo og bytta tema... Er det frekt gjort  eller er det jeg som overreagerer? 

Anonymkode: 4204a...5a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske spesielt. Selv har jeg fjernet min tidligere bestevenninne som jeg ikke henger med mer fra SoMe, fordi det ble for sårt selv om det ikke er noe dårlig stemning mellom oss. Kan det være noe sånt? Jeg er riktignok i 20-årene da. 

Anonymkode: e1fcd...a02

• Liker 8
Skrevet

Du er nok litt for ivrig på posting og kontakt der enn det hun er komfortabel med. Slikt kan være slitsomt, og man har ulik tålegrense der. Om hun ellers er en god venn, og du kan nå henne via tlf og sms så ville jeg ikke vært bekymret. :) det er ikke som hun dropper deg som venninne.

Enkelte vil man bare ikke ha så mye kontakt med på some, det kan virke invaderende i privatlivet.

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Snabeltann skrev:

Du er nok litt for ivrig på posting og kontakt der enn det hun er komfortabel med. Slikt kan være slitsomt, og man har ulik tålegrense der. Om hun ellers er en god venn, og du kan nå henne via tlf og sms så ville jeg ikke vært bekymret. :) det er ikke som hun dropper deg som venninne.

Enkelte vil man bare ikke ha så mye kontakt med på some, det kan virke invaderende i privatlivet.

Det skjønner jeg. Men det er alltid hun som sender meg ting og innlegg og greier på sosiale medier. Jeg sender nesten aldri sånt, så hvis noen hadde blitt sliten så hadde det vært meg. Ble litt såra, egentlig.

• Liker 7
Skrevet

Å slette ei venninne man har daglig kontakt med på SoMe er litt merkelig ja. Spør igjen, og si at du synes det er merkelig. Ikke la henne le det bort, men be om et ordentlig svar.

Hadde du vært alt for aktiv kunne jeg forstått det (men det er mulig å skjule de kontaktene man ikke ønsker oppdateringer fra uten å slette dem), men om du er lite aktiv så kan ikke det være grunnen. Har det skjedd noe? 

• Liker 25
Skrevet

Tipper hun er irritert/såret over noe du har gjort, og ikke ønsker å konfrontere deg med det, så hun svelger noen kameler når hun treffer deg. 

Anonymkode: 44459...f49

• Liker 18
Skrevet

Du kan jo bare spørre hvorfor, hvis du lurer veldig. Så får du tåle et ærlig svar.

• Liker 17
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det skjønner jeg. Men det er alltid hun som sender meg ting og innlegg og greier på sosiale medier. Jeg sender nesten aldri sånt, så hvis noen hadde blitt sliten så hadde det vært meg. Ble litt såra, egentlig.

Kan du spørre henne direkte? Kanskje det har en forklaring? Kanskje bedre å få et svar/forklaring enn å måtte gå å lure og være usikker?

• Liker 8
Skrevet

Spør

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Brevkniven skrev:

Å slette ei venninne man har daglig kontakt med på SoMe er litt merkelig ja. Spør igjen, og si at du synes det er merkelig. Ikke la henne le det bort, men be om et ordentlig svar.

Hadde du vært alt for aktiv kunne jeg forstått det (men det er mulig å skjule de kontaktene man ikke ønsker oppdateringer fra uten å slette dem), men om du er lite aktiv så kan ikke det være grunnen. Har det skjedd noe? 

Første gang hun sletta meg var fra Facebook, da la jeg ut bilder av en jobbreise. Var en fin reise og vi var en jeng gode venninner/kolleger som hadde pyntet oss og hadde det gøy. Hun spurte hvor jeg var og var veldig ivrig. Så kommenterte hun at jeg har blitt så tynn, på en sånn "vennlig" måte. Neste dag sletter hun meg. Det var en av de sjeldne gangene jeg legger ut noe. Også ballet det på seg, slettet meg på insta og snap. Greit nok, synes bare det var sårt at jeg er den eneste som blir slette overalt. Dere tenker kanskje at some er overfladisk, men det er jo en del av livet vårt nå,og når man er gode venner så synes jeg det er stusselig. 

Ts

• Liker 6
Skrevet

Ja! Spør og fortell oss hva hun svarer. Dette hadde jeg blitt veldig forundret over og, tenkt at det er et eller annet som ligger under, og hatt stort behov for å få det oppklart. Dette er det bare hun som kan svare på, ev. om hun har fortalt noen felles venner om årsaken. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Første gang hun sletta meg var fra Facebook, da la jeg ut bilder av en jobbreise. Var en fin reise og vi var en jeng gode venninner/kolleger som hadde pyntet oss og hadde det gøy. Hun spurte hvor jeg var og var veldig ivrig. Så kommenterte hun at jeg har blitt så tynn, på en sånn "vennlig" måte. Neste dag sletter hun meg. Det var en av de sjeldne gangene jeg legger ut noe. Også ballet det på seg, slettet meg på insta og snap. Greit nok, synes bare det var sårt at jeg er den eneste som blir slette overalt. Dere tenker kanskje at some er overfladisk, men det er jo en del av livet vårt nå,og når man er gode venner så synes jeg det er stusselig. 

Ts

Har du gått ned i vekt, og er hun overvektig?

• Liker 6
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Hadde du lagt bilde av henne også da? At hun kanskje ble irritert over dette?

Endret av Snabeltann
  • Liker 1
Skrevet

Spør rett ut: hvorfor har du slettet meg på alle sosiale medier egentlig? 

Anonymkode: b6aea...134

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, Taffel skrev:

Ja! Spør og fortell oss hva hun svarer. Dette hadde jeg blitt veldig forundret over og, tenkt at det er et eller annet som ligger under, og hatt stort behov for å få det oppklart. Dette er det bare hun som kan svare på, ev. om hun har fortalt noen felles venner om årsaken. 

Tror jeg lar det ligge, orker ikke dette. Har alltid vært super hyggelig og aldri sagt noe sårende til henne. Ville bare høre om noen med lignende erfaringer. Vil ikke virke desperat. Kanskje hun irriterer seg over snappene jeg legger ut en sjelden gang. Aner ikke. 

Skrevet
2 minutter siden, Ulven skrev:

Har du gått ned i vekt, og er hun overvektig?

Jeg er slank og veltrent, hun er litt overvektig, men tror ikke det er grunnen. 

• Liker 4
Skrevet

Så utrolig rart. Jeg hadde nok spurt.

Anonymkode: 97a90...e99

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Snabeltann skrev:

Hadde du lagt bilde av henne også da? At hun kanskje ble irritert over dette?

Nei, legger aldri bilder av noen uten deres tillatelse. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok, synes bare det var sårt at jeg er den eneste som blir slette overalt. Dere tenker kanskje at some er overfladisk, men det er jo en del av livet vårt nå,og når man er gode venner så synes jeg det er stusselig. 

Ts

Selvfølgelig er det sårt å være den eneste som blir slettet overalt på SoMe. I dag er det ikke overfladisk å være lei seg over det, fordi den digitale verden er en stor del av livet vårt, på godt og vondt. Når en venninne plutselig stenger deg ute av livet sitt (som hun egentlig gjør ved å slette deg som venn), så må jo noe ligge bak. Eneste måten å finne ut av det på er å ta det opp med henne. Om det er et vennskap du ønsker å beholde kan det være verdt å snakke med henne. 

• Liker 11
Skrevet

Kanskje hun var såret over å ikke ha blitt invitert med, presiserte du at det var jobbreise i innlegget eller la du det bare ut som om det var fest med venner?

Uansett umodent å bare slette deg overalt da

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...