Gå til innhold

Når kjæresten påpeker feil hos meg som egentlig handler om lite evne til selvrefleksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har en tendens til å tillegg meg hans  egne «dårlige egenskaper» . Altså, han kan ofte midt i samtaler mellom oss, få en sms og svare på den. Dette gjør jeg svært sjeldent, da jeg synes det er frekt ovenfor den som jeg prater med. Senere i en annen setting, kan han komme med at jeg ofte svarer på sms midt i samtaler.. altså hæ? Hvis jeg svarer at det strengt tatt er han som gjør det, så ser det ikke ut til at han verken forstår eller tar notis av det. Et annet eks er at han snakker veldig mye om seg og sitt, med svært få spørsmål til meg,om mine ting. En mob.samtale kan f. Eks vare i 30 min, hvor han snakker om seg og sitt i 25 min, hvor jeg kanskje snakker om mine ting i 2-3 min.. jeg stiller oppfølgingsspørsmål til det han sier, men dette skjer ikke motsatt vei. Så klarer han nå å prestere å si at han kjenner litt på at jeg noen ganger bare snakker om meg uten å spørre han hvordan han har det?!?Han synes ikke jeg virker interessert i hva han har på hjertet..

Hvordan svarer man på noe sånt? Ønsker å få han til å se seg selv utenfra , noe han tydeligvis sliter med..

Anonymkode: 1b662...a1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eksen min gjorde også det, i tillrgg til en bråte andre idiotiske ting. Er en grunn til at han nå er en eks, for å si det sånn.

Anonymkode: c7946...1d9

• Liker 2
Skrevet

Har du ikke empati? Man har ikke selvinnsikt heller da.

Og hvorfor vil du være kjæreste med en person uten selvinnsikt?

Og hvis han ikke har empati, så kan ikke du hjelpe han med å forstå, eller se seg selv utenifra. Og du kan ikke gi han din empati, det er han som har valgt vekk sin egen.

Kravene for empati er å være åpen for kjærlighet og ønske seg selv og andre vel. Disse kravene ble for urimelige for de som ikke har empati. De har valgt det selv.

Anonymkode: 31dac...1d8

• Liker 1
Skrevet

Kan du filme eller ta opp og vise han? 

Ellers tror jeg det er vanskelig å få til endring. Har en kollega som er lik. Vanskelig å komme igjennom. Noen ganger sier han at han skjønner, men oppførselen viser at det ikke er slik. 

Anonymkode: c15eb...d8f

• Liker 1
Skrevet

Samboeren min kan til tider mangle selvinnsikt, men jeg bare påpeker dobbeltmoralen hans når jeg ser den og da skjønner han det. Påpek det neste gang han tar opp telefonen under en samtale, så kan han ikke benekte det. Hvis han fortsatt ikke klarer å se det er det ikke noe håp.

Anonymkode: 38dd9...b67

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...