AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg har merket at de fleste onde personer har masse venner/tilhengere/undersåtter. Men hvem er disse? Er du en av de? Hvorfor er du venn med en ond person? Er du selv ond? Anonymkode: 895e1...726
burgut Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg kjenner ingen «onde» mennesker. Hvordan vil du definere et ondt menneske? 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #3 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg har definitivt venninner som jeg holder litt på avstand av diverse grunner. Èn av dem kan finne på å lage masse drama og prøve å såre meg med vilje, en annen avlyser ALLTID planene vi har, sånne ting. Anonymkode: 47c1e...6b8 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #4 Skrevet 31. oktober 2020 Nei, men jeg har opptil flere onde uvenner. Anonymkode: 4dc01...c93
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 Hm, nei. Jeg har ingen "onde" venner. Det er vel ingen som har det. Mener du mennesker som sliter med en slags personlighetsforstyrrelse, som gjør at de agerer ekstremt i noen situasjoner? Eller mener du noen med Dyssosial personlighetsforstyrrelse (psykopat), det er vel de enste som er født "onde". Det er kun 2-3% av dem på verdensbasis, og om man er venn med en, så vet man tydeligvis ikke at det er en "psykopat", for man er da ikke venn med mennesker som gjør deg vondt. Mer sannsynlig å ha en "ond" partner eller "ond" foreldre enn venn. Anonymkode: 9dee8...041 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #6 Skrevet 31. oktober 2020 1 time siden, burgut skrev: Jeg kjenner ingen «onde» mennesker. Hvordan vil du definere et ondt menneske? Det er uendelig mange måter å være ond på. F.eks. en mann i nabolaget mitt setter ut forgiftede kjøttbiter for å drepe katter, hunder og andre rovdyr. Han er ond, men han har masse venner (av begge kjønn). De vet at han gjør det han gjør, men er fortsatt venner med ham. Anonymkode: 895e1...726
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #7 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg har ei venninne som har borderline personlighetsforstyrrelse, som jeg føler er litt ond. Hun liker å lage drama, og hun gjemmer ofte tingene til folk slik at hun kan finne dem og så få oppmerksomhet. Hun lyver ofte, og man vet aldri om det hun sier stemmer eller ikke. Hun liker å sette folk opp mot hverandre, og prøver alltid å lokke frem negative meninger om andre, slik at hun da kan gå til den andre personen å si "X sa det og det om deg", selv om det er helt ute av kontekst. Er ikke så ofte med henne, fordi jeg vet hvordan hun er - men jeg syns det er nesten litt fascinerende å observere henne. Anonymkode: 41d5d...317 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hm, nei. Jeg har ingen "onde" venner. Det er vel ingen som har det. Mener du mennesker som sliter med en slags personlighetsforstyrrelse, som gjør at de agerer ekstremt i noen situasjoner? Eller mener du noen med Dyssosial personlighetsforstyrrelse (psykopat), det er vel de enste som er født "onde". Det er kun 2-3% av dem på verdensbasis, og om man er venn med en, så vet man tydeligvis ikke at det er en "psykopat", for man er da ikke venn med mennesker som gjør deg vondt. Mer sannsynlig å ha en "ond" partner eller "ond" foreldre enn venn. Anonymkode: 9dee8...041 Jepp, 2-3%. Men ifølge KG er minst annenhver mann psykopat. Anonymkode: 78e79...268 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, 2-3%. Men ifølge KG er minst annenhver mann psykopat. Anonymkode: 78e79...268 Men nå er vel ikke KG-brukerne representative for verken den kvinnelige eller mannlige delen av befolkningen. Heldigvis. Anonymkode: 70219...863 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #10 Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jepp, 2-3%. Men ifølge KG er minst annenhver mann psykopat. Anonymkode: 78e79...268 Ha ha. Ja, det kan virke sånn. Og dem med narsissistisk personlighetsforstyrrelse, det dem kaller narsissister her på KG. Selv om noen gjør én eller flere ondskapsfulle handlinger vil det ikke dermed si dem har er personlighetsforstyrrelse. Destruktive reaksjonsmønstre i en krangel f.eks bunner ofte i oppvekstmiljø. Følelser som har blitt lagt lokk på, vanskeligheter med å uttrykke seg...etc. Anonymkode: 9dee8...041
Silva Pluvialis Skrevet 31. oktober 2020 #11 Skrevet 31. oktober 2020 Nei. Jeg har ingen onde venner.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #12 Skrevet 31. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå er vel ikke KG-brukerne representative for verken den kvinnelige eller mannlige delen av befolkningen. Heldigvis. Anonymkode: 70219...863 Fortell i så fall hvorfor ikke? Anonymkode: 78e79...268
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #13 Skrevet 2. november 2020 Nei, ingen av mine venner er onde. men har tidligere kjent mennesker som har vist seg å være fakse, ikke til å stole på og som ikke er den de gav seg ut for å være.. disse har jeg kuttet ut Anonymkode: 57308...cc5
Trolltunge Skrevet 2. november 2020 #14 Skrevet 2. november 2020 Nei, å oppdage slikt hadde fort kansellert hele vennskapet. Jeg har latt meg lure av mennesker som ikke er bra tidligere. Det gjør at jeg er litt restriktiv med å slippe nye mennesker tett innpå meg nå, men de fleste nye venner jeg får er stort sett gamle venner av mine venner. Har godkjent - stempel fra folk jeg stoler på. 😊 Jeg føler at de fleste mennesker som ikke er bra har mange venner, som du skriver, men at vennekretsen er i stadig endring. De har ofte egenskaper til å lure folk, men ikke i lengre tid, og derfor er det stadig nye mennesker rundt dem. De forbruker flere venner enn vanlige mennesker. Får og mister, får og mister, i en evig dans.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #15 Skrevet 2. november 2020 Ja ei som liker å ødelegge for andre. Hun tåler ikke at andre er glade eller fornøyde med noe. Eneste gangene hun er glad er når andre har mislykkes med noe. Husker for noen år tilbake at Londonturen til meg og samboer holdt på å gikk i vasken. Sa det til henne og hun virket da kjempeglad og fornøyd og sa jaja synd for dere. Da det likevel ble Londontur sa jeg det og hun ble sur og ville ikke snakke så mye med meg. Kan dette kalles ond. Normalt er det vel ikke... Anonymkode: c2ce7...8e9
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #16 Skrevet 2. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja ei som liker å ødelegge for andre. Hun tåler ikke at andre er glade eller fornøyde med noe. Eneste gangene hun er glad er når andre har mislykkes med noe. Husker for noen år tilbake at Londonturen til meg og samboer holdt på å gikk i vasken. Sa det til henne og hun virket da kjempeglad og fornøyd og sa jaja synd for dere. Da det likevel ble Londontur sa jeg det og hun ble sur og ville ikke snakke så mye med meg. Kan dette kalles ond. Normalt er det vel ikke... Anonymkode: c2ce7...8e9 Skadefryd er det der. Helt normalt for folk som ikke har empati. Jeg kaller det for ondskap, å ikke kunne ha det bra med mindre andre har det dårlig. Anonymkode: b75f6...8dd
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #17 Skrevet 3. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Skadefryd er det der. Helt normalt for folk som ikke har empati. Jeg kaller det for ondskap, å ikke kunne ha det bra med mindre andre har det dårlig. Anonymkode: b75f6...8dd Handler ikke om empati.. dette er folk som sliter med misunnelse og sjalusi. De blir dårlig om andre får noe de selv ikke har. De unner ikke andre goder. De er syke av misunnelse Anonymkode: 57308...cc5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #18 Skrevet 3. november 2020 7 timer siden, Trolltunge skrev: Nei, å oppdage slikt hadde fort kansellert hele vennskapet. Jeg har latt meg lure av mennesker som ikke er bra tidligere. Det gjør at jeg er litt restriktiv med å slippe nye mennesker tett innpå meg nå, men de fleste nye venner jeg får er stort sett gamle venner av mine venner. Har godkjent - stempel fra folk jeg stoler på. 😊 Jeg føler at de fleste mennesker som ikke er bra har mange venner, som du skriver, men at vennekretsen er i stadig endring. De har ofte egenskaper til å lure folk, men ikke i lengre tid, og derfor er det stadig nye mennesker rundt dem. De forbruker flere venner enn vanlige mennesker. Får og mister, får og mister, i en evig dans. Kjenner til slike folk.. og de har mange venner. De er ofte veldig sjarmerende og trekker folk til seg ved å betro seg og deler de innerste problemene sine.. folk smelter og føler seg helt spesiell sammen med henne.. dette er i starten. Slik gjør de det for å få venner og knytte de til seg. etterhvert viser de både misunnelse og de dårlige sidene Anonymkode: 57308...cc5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #19 Skrevet 3. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Handler ikke om empati.. dette er folk som sliter med misunnelse og sjalusi. De blir dårlig om andre får noe de selv ikke har. De unner ikke andre goder. De er syke av misunnelse Anonymkode: 57308...cc5 Ja, det er nettopp fordi de ikke har empati. Da er det det man sitter igjen med. Anonymkode: b75f6...8dd
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #20 Skrevet 11. november 2020 På 3.11.2020 den 2.19, AnonymBruker skrev: Handler ikke om empati.. dette er folk som sliter med misunnelse og sjalusi. De blir dårlig om andre får noe de selv ikke har. De unner ikke andre goder. De er syke av misunnelse Anonymkode: 57308...cc5 Hadde en slik venninne,men valgte å kutte hun ut.Skjønte tilslutt at dette ikke var noen venn eller et vennskap. Anonymkode: b2acc...e7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå